Bloggar för första gången på flera år

Hej!
 
Ja, flera år har gått sen jag loggade in på blogg.se senast. Tiden har gått långsamt och fort på en och samma gång. När jag ändå loggade in tänkte jag hur som helst att det ju inte kan skada att skriva ett litet inlägg. När ni hörde av mig senast var jag inlagd på sjukhus. Jag vet faktiskt inte vad som gjort att jag inte bloggat sen dess. Men något gjorde att jag valde att spela in istället för att blogga och då jag tycker att det går betydligt fortare att prata än att skriva har jag valt att inte återuppta skrivandet. Vi får se hur det blir i fortsättningen. Det finns stunder då jag saknar att skriva av mig och få feedback av er via kommentarer och liknande. Därför kanske jag väljer att uppdatera här lite då och då.
 
Att skriva vad som hänt sen sist är nästintill omöjdligt då det ju gått flera år, så ikväll kommer några rader om lite allt möjligt.
Jag bor fortfarande kvar i Göteborg och trivs bra här. Det är självklart tråkigt att bo långt ifrån min familj och jag har tyvärr inte särskilt många vänner nära mig. Men de jag har värdesätter jag högt och även om gubbsingen och jag inte är ett par längre är han en av mina närmsta vänner. Jag jobbar numera halvtid med administration på en frivilligcentral där jag blir kvar till årsskiftet. Efter det hoppas jag på att antingen kunna praktisera eller jobba någon annanstans. Om jag inte hittar något får jag börja studera igen. Vad jag vill utbilda mig till har jag ingen aning om och att plugga har ju aldrig varit min grej. Men jag kanske kommer på något, vem vet.
 
På fritiden brukar jag bland annat prata med/träffa folk, läsa, äta god mat, sjunga eller träna. Jag tar sånglektioner hos en av mina vänner som sjungit mycket i sitt liv. Då jag tycker om att sjunga tillsammans med andra hoppas jag på att hitta en kör till hösten. I våras gick jag en buggkurs som jag tycker var oerhört rolig och givande! Showdown tränar jag fortfarande men då jag inte har lika många att träna med i Göteborg och motståndet inte alls är detsamma här som i Stockholm blir det tyvärr inte så pass ofta och mycket som jag önskar. I maj var jag dock i Sydkorea och tävlade i VM. Jag tog mig till kvartsfinal men förlorade den och slutade på en sjundeplats. Att besöka ett land i Asien var dock underbart tack vare värme, trevliga människor och fantastiskt god mat! Vietnam har jag tyvärr inte besökt än och jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir av snart! När det gäller träning måste jag förresten berätta att jag faktiskt äntligen lyckats ta mig till final på internationell nivå. Det var på EM förra året, jag mötte Hanna från Finland och förlorade med tre-ett i set. Även om jag inte alls var nöjd med min insats under matchen känns det bra att ha vunnit ett silver och varit näst bästa tjejen i Europa :)
Jag är fortfarande föreningsaktiv och är ledamot i både US och SRF Göteborgs styrelser, samt sitter i SRF riks valberedning. Mitt engagemang i SRF har gjort att jag lärt känna en hel del nya människor, vilket så klart känns väldigt roligt! En av dem heter Dennis och han har kommit att betyda enormt mycket för mig det senaste året.
 
Ja, där är lite av det som händer/hänt i mitt liv. Jag kan inte påstå att jag kommit på vad meningen med livet är men har bestämt mig för att försöka ta det som det kommer och leva en dag i taget. Det är verkligen inte alltid lätt, men vad har jag för val? Nu känner jag att jag behöver något annat sällskap än datorn och ska se om gubbsingen fortfarande är vaken för i så fall kan jag ju ringa honom. Vi får se om och när jag skriver igen men jag hoppas att ni har det så bra som det bara går! Jag vet att den här sommaren inte bjudit på någon vidare värme men vi får försöka hålla humöret uppe ändå. God natt, kram!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Bosse Thärning

härligt skrivet Vispen, fortsätt så. Du skriver så öppet och det känns fint att höra hur du mår och hur du tänker om nuet och framtiden. Kämpa på med livet , jobbet och idrotten.
Kram från vännen Bosse T

2015-07-26 @ 07:27:56
Postat av: Shass

Kram!

2015-07-26 @ 12:53:54
Postat av: Anna

Hej!
Kul att du bloggar igen! Hoppas du fortsätter att skriva lite då och då! :)
Ha det bra! Kram

2015-07-29 @ 22:56:29

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0