Fettisdagen

Hej!
 
Nu var det hundra år sen igen, nära på i alla fall. Hur är det med er? Anledningen till att jag inte bloggar förrän nu är att jag har en hel del att tänka på. Mycket är ovisst och mitt liv står mer eller mindre stilla. Jag har gjort det vanliga, varit på kursen, sökt jobb, försökt sova, lagat mat, ätit när jag varit hungrig, promenerat, lyssnat på musik, gått på stan, ätit på Jensens med Gubbsingen, köpt en ny nagelfil och några tofsar, gjort Gubbsingen sällskap när han handlade, träffat och pratat med människor, tryckt till folk(mer kramar/tilltryckningar åt folket), känt mig ledsen utan att lyckas gråta(jag får trycka till och besöka en indisk restaurang någon dag och beställa en av deras starkaste rätter, det brukar fungera plus att jag älskar stark mat), tänkt, tänkt och tänkt lite till. Att min hjärna fortfarande fungerar är ett under, det känns åtminstone så. I lördags kväll såg jag Melodifestivalen, ja, självklart gjorde jag det! Jag tycker att Tone Damli och Erik Segerstedt hade ett väldigt bra bidrag och hoppas att de går vidare till final så småningom! Det var ju förresten lite kul att Måns Zelmerlöw varit med och skrivit deras bidrag:) Vad tyckte ni om deltävling två?
 
Idag är det ju fettisdagen och jag tycker att det är jättebra att det finns sådana här dagar ibland, dagar när man får fira något och i det här fallet feta sig lite extra. Februari är enligt mig en av årets segaste månader och därför är det tur att vi i alla fall har fettisdagen och alla hjärtans dag att se fram emot. På kursen bjöds det på semlor och jag bestämde mig för att vara en feting och äta upp min fastän det var en massa grädde på den. Grädde är inte riktigt min grej men en semla är ju en semla:) Hoppas att även ni passat på att feta er idag! Om inte kan ni ju köpa er en semla imorgon. Jag vet, det är inte samma sak men bättre än ingenting!
 
Mina kära vänner, jag söker ny bostad, helst i eller i närheten av Stockholm eller Göteborg. Min ekonomi är inte den bästa men jag har ingenting emot att bo inneboende! Ifall ni käner någon som hyr ut ett rum får ni jättegärna hojta till! Nej, jag borde försöka sova nu och kanske ta en dusch innan dess. God natt!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!
Jag åt semmeltårta i går på jobbet, vilket var väldigt gott. Håller med om att ibland måste man få fetta sig ibland. Hoppas att du snart hittar en lägenhet. Skall skicka ut en efterlysning på min twittersida. Kram

2013-02-13 @ 08:43:12
URL: http://www.jonte85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0