I Kungsbacka på Unga synskadade västs höstkurs

Hej!

 

Hur är det med er? Jag känner mig ganska trött på grund av att jag hade svårt att sova inatt. Det är inte ovanligt att jag sover dåligt när jag är på nya ställen. Jag befinner mig i Kungsbacka en bit utanför Göteborg. Jag har aldrig varit här tidigare och hade förmodligen inte besökt Kungsbacka om det inte varit för att delta på unga synskadade västs höstkurs. Temat för helgen är arbetsmarknad. Eftersom jag är arbetssökande tyckte jag att den här helgen skulle passa mig bra och jag har tritvts hittills. Igårkväll fick vi lyssna på en föreläsning som bland annat handlade om motivation, inspiration, självkänsla och självförtroende. Middag åt vi i närheten av hotellet där vi bor. Jag åt vitlöksbröd och vegetarisk lasagne och tycker att maten var jättegod! Resten av kvällen umgicks jag med härligt US-volk. Eftersom jag kände mig ganska trött gick jag och la mig redan runt elvatiden. Jag kände mig mycket piggare efter att ha lagt mig i sängen, vilket så klart var störigt. Mina rukskompisar Emma och Alex hade också svårt att sova och vi låg och pratade en stund. Jag tycker att samtalet var väldigt givande och fick mycket att tänka på.

 

Idag är det lördag och än så länge har jag bara hunnit äta frukost. Fastän jag kände mig hungrig hade jag svårt att få i mig något. Men men, det är lunch om några timmar:) Nu skriver jag det här samtidigt som jag lyssnar på och antecknar saker från en föreläsning som handlar om att skriva personligt brev och cv. Jag tycker att det är intressant att få reda på hur andra brukar skriva. I eftermiddag väntar ytterligare en föreläsning och ikväll ska vi tydligen göra något kul. Imorgon får jag äntligen träffa min kära gubbsing och det ser jag fram emot. Att vara utan honom är aldrig roligt. Jag hoppas så klart att det händer något positivt nästa vecka och att jag får mer att göra än att bara söka jobb hela dagarna. Den här veckan har gått alldeles för långsamt, förmodligen för att det hänt för lite i mitt liv. Eftersom jag funderat mer och mer på att flytta hemifrån på sista tiden tror och hoppas jag dock att jag får mer att göra snart. Jag känner att jag behöver miljöombyte och att en flytt skulle göra att jag utvecklades som person. Göteborg har jag ju alltid tyckt om. Jag har både pojkvän och andra vänner där och har dessutom hittat en kurs som jag vill gå. I Stockholm har jag vänner och familj men förutom det har jag ingenting som håller mig kvar där. Det är klart att jag kommer besöka Stockholm ganska ofta om jag flyttar för det är ju där jag växt upp och Stockholm kommer alltid att vara speciellt för mig. Jag känner dock inte att jag har något att förlora på att flytta. Det är klart att det alltid finns risker med att flytta till en annan stad. Men man måste våga chansa och göra förändringar för att lyckas. Vissa förändringar är större än andra och jag anser inte att en flytt är livsavgörande. Om det skulle visa sig att jag inte trivs i Göteborg kan jag ju alltid flytta tillbaka till Stockholm. Det skulle vara ganska krävande men möjligheten finns. Nej, nu postar jag det här för det är snart dags att äta lunch.

/Vispen


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej vispen!
Kul med en arbetsmarknads kurs och us aktivitet. Själv ska jag på en här i Norrköping nästa helg. Det skall bli kul. Hoppas att du snart kan flytta till Göteborg. Ha det bra!
Kram

2012-10-22 @ 08:40:27
URL: http://www.jonte85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0