Mindre än en vecka kvar

Hej!

Hoppas att ni mår bra! Jag måste erkänna att jag har svårt att förstå att det är mindre än en vecka kvar tills jag tar studenten. För inte alls länge sen kommer jag ihåg att det var elva veckor kvar och nu är det helt plötsligt bara sex dagar. Nina har hjälpt mig att fixa en del inför mottagningen. Idag har vi beställt både mat och tårta och på lördag ska vi åka och handla några saker innan jag åker och tränar med landslaget:) Jag känner mig glad och förväntansfull och tycker att det ska bli tisdag snart så att jag får fira med familjen, släkten, mina kära vänner och min underbara pojkvän. Allt känns bra med Reza, imorgon är det exakt nio månader sen jag blev kär i honom...

I skolan är allt färdigt, betygen är satta och nu kan jag alltså inte göra något mer för att ändra dem. Jag känner mig nöjd med alla förutom i svenska b där jag bara blev godkänd. Men men, jag har aldrig varit bra på att skriva eller att tala inför folk så det kom inte direkt som en överraskning. Det jobbiga är bara att svenska är det ämne som jag har lagt ner mest tid på i år och därför hade det känts bra att åtminstone få vg men man kan ju inte få allt här i världen. I klassisk sång låg jag mellan g och vg och läraren gav mig som tur var vg till slut, vilket jag tycker att jag var värd. I musikteorin låg jag mellan vg och mvg och i måndags gjorde jag de sista provfrågorna. Eftersom jag fick mvg på det förra provet och vg+ i måndags räckte det precis till ett mvg och det kändes väldigt skönt och bra för oj vad jag har kämpat för att lära mig alla ackord och annat som man behövde kunna. Med tanke på att jag inte är någon språkmänniska och inte heller något vidare på matte vet jag inte vad det ska bli av mig i framtiden. Olika musikämnen är i princip det enda jag har lyckats få mvg i medan jag bara har fått g i de flesta teoretiska ämnena. Vilken tur att jag valde estet på gymnasiet och inte någon linje där man bara sitter och pluggar hela dagarna. Sång är roligt och det kanske är musik jag ska försöka satsa på i framtiden. Det är ju väldigt svårt att få jobb inom det men om det nu är så att jag inte skulle klara av att göra något annat kanske det är lika bra att jag inser det redan nu istället för att börja på någon annan typ av utbildning som jag kanske inte lyckas slutföra. Usch, jag vet inte vad jag vill jobba med och får ångest av att tänka på det. Vissa lyckas i livet medan andra inte gör det. Det vore ju sorgligt om jag skulle misslyckas och jag har bestämt mig för att göra vad jag kan för att undvika det. När jag har gått ut gymnasiet blir det till att söka jobb och sen får vi se vad som händer. Det kanske får mig att bli säkrare på vad jag vill. Nu orkar jag hur som helst inte skriva mer om skolan utan det känns faktiskt obeskrivligt skönt att inte behöva skriva fler prov eller göra någon mer redovisning på ett bra tag nu. Jag har en känsla av att alla treor tycker att det är lika skönt som jag och stämningen på Kulturama har varit väldigt bra de senaste dagarna. Igår på kontaktlärartiden åt vi jordgubbar och pratade om studentdagen, det var trevligt:) Igårkväll var det uppsökerikväll med USS. Även om jag inte sitter i styrelsen längre hjälper jag gärna till att göra saker lite då och då. Det gick helt okej för mig att ringa medlemmar, jag pratade med några men det var många som inte svarade eller som hade bytt telefonnummer. Vi var så klart fler som ringde, Ida, Maja, Rakel och Ronja var med också och när vi hade ringt runt i några timmar bestämde vi oss för att ta en promenad. Det var skönt ute och jag tycker att det kändes bra att gå en stund efter att ha suttit stilla på en stol ganska länge. Det enda som var jobbigt var alla myggor, jag fick minst fem myggbett. Vi hade inte planerat var vi skulle gå men det slutade med att vi gick hem till Rakel i Hökarängen. Där lyssnade vi på musik, pratade och åt lite innan jag åkte hem senare på kvällen.

Idag sov jag länge, klockan var runt halv tolv när jag vaknade. Håller ni inte med mig om att det hade varit skönt att få vara ledig fler onsdagar? En vilodag mitt i veckan skulle man förmodligen bara må bra av:) Idag har jag träffat min kära vän Dosse. Vi åkte in till Söder, hittade ett kaffé och satte oss på deras uteservering. Jag åt en sallad som var ganska god och Dosse åt en smörgås som hon tyckte var helt okej. Vi satt ute och pratade om allt möjligt i några timmar. Det var himla störande att jag var tvungen att åka hem precis när vi hade börjat prata om en sak som jag tycker var väldigt rolig, typiskt alltså. Nu är jag hemma igen och har hunnit prata en stund med Lovisa och chatta med Reza. Jag känner att jag börjar bli väldigt hungrig och ska gå upp till köket och se om jag hittar något att äta istället för att sitta här.
/Vispen


Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej!

Kul att du snart får ta studenten! Tror absolut att du har en framtida kariär som sångerska. Ha det bra kära du! Kram

2012-06-07 @ 08:27:26
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0