Äntligen lite ny energi

Hej!

De senaste dagarna har verkligen segat sig fram och jag skulle kunna jämföra dem med en seg köttbit som inte går att bita sönder. Om man vill undvika sådana kan man ju välja att vara vegetarian. Dagarna skulle även kunna jämföras med ett segt tuggummi som klibbar fast överallt och jag känner att segheten som jag har känt de senaste dagarna har klibbat fast i mig precis som ett segt tuggummi kan göra. Jag hoppas hur som helst att den tråkiga perioden är över snart. Som rubriken säger har jag äntligen känt att jag åtminstone har fått lite ny energi alldeles nyss och kan ni tänka er var? Jo, det var faktiskt på musikteorin som jag alltid brukar tycka är bland det tråkigaste och svåraste som finns. Den senaste veckan har jag pluggat extra hårt och idag hade jag ett testprov för att se vad jag behöver träna på inför det riktiga provet. Både läraren och jag blev positivt överraskade när vi märkte hur bra det gick för mig och jag måste säga att det kändes hur skönt som helst att få bekräftat att alla timmar framför synthen och teoriböckerna äntligen har gett resultat:) Nu ska jag köra på så att jag kan trycka till och göra bra ifrån mig om två veckor när jag har det riktiga provet:) Ni tänker säkert att det är konstigt att en sådan här sak kan få mig på bättre humör men det här var faktiskt det bästa som har hänt på flera dagar och det gäller ju att försöka se positivt på saker och ting när man är inne i perioder då det mesta känns jobbigt. Min helg var väldigt lugn förutom i fredags då jag var ute med några av mina fina vänner. Vi besökte två uteställen och avslutade kvällen med att äta rostmackor och goda nötter hemma hos Lars:) Lars hade förresten en väldigt fin lägenhet som jag fastnade för direkt. I lördags var jag och handlade lite med min kära mor. Vi hittade en ny ryggsäck till mig som jag förhoppningsvis ska kunna ha min dator i. Ryggsäcken som jag har nu börjar gå sönder plus att den inte har något avbärarbälte, vilket gör att jag behövde en ny. Vi hittade några tröjor till mig också så nu behöver jag inte kolla efter nya kläder på ett tag:) I lördags kväll åkte jag till Björn och med tanke på att jag inte hade varit där på över en månad kändes det verkigen som att det var på tiden att åka dit. Gårdagen blev väldigt lugn och jag hann bland annat titta lite på tv, chatta med mina vänner, lyssna på musik, umgås med familjen, äta god mat och plugga musikteori och naturkunskap. Att jag pluggade musikteori visade sig ju ge resultat och jag hoppas att jag lyckas skriva minst godkänt på naturkunskapsprovet på onsdag. Igår hann jag även börja planera inför min studentmottagning som kommer att vara den tolfte juni. Jag har börjat skicka ut inbjudningar på facebook redan nu för att så många som möjligt ska ha möjlighet att vara med och fira mig för jag tror och hoppas verkligen att det kommer bli en underhållande och oförglömlig dag och kväll. Nu måste jag springa till svenskan och börja jobba med mitt tal som jag ska framföra för klassen om några veckor:) Hoppas att ni får en bra start på den nya veckan!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Lycka till med talet, jag tycker du har en fin och speciell sångröst så då borde dit tal funka perfekt att framföra för klassen. Ha det bra! kram.

2012-01-30 @ 15:22:33
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0