Mer om inspelningshelgen och början av vecka åtta

Hej!

Hur är det med er? Tänk vad tiden går, det har redan hunnit bli vecka åtta och om två dagar börjar mitt sista sportlov någonsin. Det känns lite sorgligt att jag börjar bli gammal men det finns ju tyvärr inte mycket att göra åt det. Sen jag skrev senast har jag hunnit göra en hel del och det är alltid lika trevligt när det händer grejer, i alla fall nästan:) Inspelningshelgen var verkligen trevlig på alla sätt och vis och efter att jag blev tvungen att avsluta mitt senaste inlägg väldigt tvärt gick jag för att öva in stämmor tillsammans med några av mina kära vänner. Jag kände mig trött och kom knappt på någonting så jag var glad över att det fanns kreativa och duktiga sångare/sångerskor som kom med en massa bra förslag på stämmor som vi övade in tillsammans:) Runt sextiden tog vi oss till Kamarina för att äta middag. Många av oss var väldigt hungriga och vi hade oturen att få vänta väldigt länge på vår mat. När den väl kom åt vi därför med god aptit och alla verkade vara nöjda och glada under kvällen då vi höll till i studion och sjöng in stämmor till några låtar:) Det är klart att det kändes lite jobbigt att missa Melodifestivalen men jag hade som tur var en rolig kväll även om jag kände mig väldigt trött. Jag skrattade en hel del, bland annat åt Ida som uppenbarligen tyckte att vi var väldigt dåliga och åt alla flummiga konversationer. Sen var det kul att vi faktiskt fick Reza att vara med i studion. Även om han inte direkt sjöng pratade han i alla fall en del för när det gäller att prata är ju inte han den som är tyst någon längre stund:) Jag fick inte bara skratta den kvällen utan även njuta lite när Niklas och Christoffer sjöng in stämmor till Ronjas låt. Innan vi slutade för dagen fick Christoffer spela in lite roliga grejer till Anna och Annas låt och det var verkligen tur att vi hade Christoffer där som gjorde ett fantastiskt jobb och som dessutom verkade tycka om det:) Det såg ut som att alla skrattade åt det han sa och kvällen kunde inte ha slutat mycket bättre än så. Jag gick och la mig ganska tidigt men det tog som vanligt en ganska lång stund innan jag somnade. Att somna bredvid min kära kändes dock hur bra som helst och det var skönt att ligga där, hålla om honom, se honom sova och lyssna på hans andetag samtidigt som jag hann fundera över allt ifrån djupa saker till mango och äppelpaj innan jag till slut somnade. Jag drömde inte en enda mardröm den natten:) Det var verkligen skönt med tanke på att jag knappt har haft några sådana nätter de senaste veckorna. Ibland har det hänt att jag har haft ångest innan jag somnar och jag vaknar ofta upp flera gånger varje natt och är tvungen att ligga och vända och vrida på mig i flera timmar innan jag kan somna om. Sådant kan vara oerhört jobbigt och frustrerande och det vore skönt att slippa mardrömmar och annat jobbigt snart.

Söndagen började med en god frukost på hotell Scandic Malmen där vi bodde i helgen. Jag som ofta har svårt att äta på morgnarna brukar alltid kunna äta ganska mycket när jag är på något av Scandics fina hotell och det är bara en av anledningarna till varför jag tycker om Scandic:) Min frukost i söndags bestod bland annat av apelsinjuice, ägg, brieost, riskakor, sill, ost, grönsaker och sist men inte minst en bit vetelängd. Under frukosten lyssnade jag på några ganska trevliga diskussioner och pratade en del med Ida, hon var lika underhållande och rolig som vanligt:) Efter frukosten var jag med på en gemensam uppsjungning, där vi bland annat sjöng en kanon om kaffe, innan jag återvände till mitt hotellrum. Där låg jag och vilade en stund innan det var dags att äta lunch. Vi åt på kinarestaurangen Bamboo garden och jag måste säga att jag tycker att maten var klart godkänd:) Johan fick förresten Reza att beställa Yakiniku som han aldrig hade ätit tidigare. Hur man kan ha missat denna underbart goda rätt om man äter kött kunde varken Johan eller jag förstå och vi tyckte verkligen att det var på tiden att Reza skulle äta det. Eftersom Reza tyckte om maten kommer jag förhoppningsvis kunna släpa med honom till någon sushirestaurang i framtiden:) Nu kan han ju inte längre klaga på att han inte gillar sushi:) Efter lunchen hann jag plugga en stund innan jag gick och fikade tillsammans med de som inte var i studion. Att det är dyrt att fika i Stockholm är ju ingen nyhet och det skulle inte förvåna mig om priserna fortsätter att stiga med tanke på hur populärt det är att fika nuförtiden. Vi fick gå in i tre eller fyra fik samt dela upp oss i två grupper för att ha en chans att få plats någonstans. Jag gick tillsammans med Reza, Anna, Ronja och Linus och vi hittade till slut ett bord inne i ett köpcentrum. Ingen av oss tyckte att kakorna vi köpte var prisvärda men de var som tur var både ätbara och mättande. Jag drack ett te som skulle smaka mango och någon annan frukt men som enligt mig smakade väldigt konstigt. Därför håller jag mig fortfarande till mitt favoritte från Lipton med persika och mangosmak:) Efter att ha fikat samlades vi i studion där vi utvärderade helgen samt pratade om vad som ska hända nu. Det kommer ju ta ett tag innan den nya skivan är klar och medan vi väntar på det ska vi så klart planera inför releasepartyt som förmodligen kommer att vara någon gång i maj. Nu får vi verkligen hålla våra tummar, eller varför inte alla fingrar och tår, att vi får pengar så att vi får möjlighet att ha ett så pass roligt och bra releaseparty som vi hoppas! Oj oj oj vad roligt det skulle vara! Under utvärderingen fick vi bara höra positiva kommentarer. Alla var väldigt nöjda med helgen och jag tycker att det märktes att alla trivdes och hade roligt. Enligt Johan som satt i studion medan alla sjöng in sina låtar, gjorde alla ett strålande jobb i studion och jag ser verkligen fram emot att höra slutresultatet! Det jag hörde av min egen insats då Christoffer och Niklas sjöng in stämmor till låten jag sjöng, var dock långtifrån bra och hur man ska kunna göra något bra av min sång är för mig omöjligt att förstå. Men vi vet ju att man kan göra underverk med hjälp av några program så jag kan bara hoppas att jag åtminstone kommer kunna höra mig själv utan att störa mig alltför mycket när skivan väl är klar.

Min söndagskväll blev trevlig och jag fick vara med min kära i lugn och ro. Kvällen började med att vi störde oss lite på varandra men när vi väl hade gjort det en stund hade vi det väldigt bra. Jag tror definitivt att det bara är bra att störa sig på varandra ibland för att det gör att man får det bättre när man väl har fått vara irriterad eller arg. Ni som känner mig kanske vet att jag är en känslomänniska och att jag mår bäst om jag får visa mina känslor. Många som inte känner mig ser mig som en ganska tystlåten person, vilket gör att jag därmed lätt glöms bort. Men när jag umgås med människor jag känner mig trygg med brukar jag vara tydlig med att visa vad jag vill och känner. Just det, det var ju kvällen jag skulle skriva om. Reza och jag åt middag på hotellet, vi hade en rabattcheck och lite annat som gjorde att det faktiskt inte kostade oss särskilt mycket, tog en lång dusch och tittade på den tredje delfinalen av Melodifestivalen. Den här veckan hade vi för en gångs skull samma favorit, Molly Sandén som enligt mig hade en oerhört fin låt som verkligen passade hennes röst! Jag tyckte om Youngblood också och jag hoppas att det går bra för dem i andra chansen:) Att Björn Ranelid gick vidare förvånade mig men vi brukar ju få vara med om minst en så kallad schlagerskräll per år. Även om jag inte tycker att låten är någon typisk schlagerlåt blev jag glad för Björn och Saras skull, jag tycker att Sara sjunger riktigt bra! Min söndagskväll avslutades med en kopp te och chokladhjärtan från i tisdags:)

Nu får jag skynda mig så att jag hinner posta det här innan jag åker på mitt sista styrelsemöte. Jag är nämligen ganska säker på att jag inte vill sitta kvar i USS styrelse efter årsmötet på grund av lite olika saker. Men vi får se, någon kanske lyckas övertala mig att sitta kvar ett år till. Det här blir hur som helst mitt sista möte tillsammans med just årets styrelse. Den här veckan har varit som många andra veckor. I måndags kände jag mig väldigt trött och den här gången kan jag inte bara skylla på att jag sov dåligt utan det berodde mycket på att jag gick och la mig sent. Men med tanke på att jag har min kära i Göteborg gör jag, som ni kanske förstår, mycket för att hinna umgås så mycket som möjligt med honom när vi väl ses. Jag var och fikade på US och USS nya kansli i måndags och det var trevligt. Förutom att se de nya lokalerna träffade jag trevliga människor och åt en massa god choklad:) Igår var jag och tränade och det var roligt. Sen var det ju fettisdagen igår och jag passade på att äta en semla:) Visst är det bra att det finns dagar då vi får vara lite extra feta?:) I skolan har lektionerna flutit på som vanligt. I musikteorin har jag börjat plugga inför mitt sista musikteoriprov någonsin! Jag är väldigt säker på att jag inte kommer att läsa musikteori i framtiden. Lite ny energi fick jag som tur var när jag fick reda på att jag hade femtio av femtiotvå poäng på provet som jag gjorde för några veckor sen. Det betyder att jag bara behöver skriva ett starkt G eller i alla fall ett svagt VG på nästa prov för att få vg i kursen och det har jag bestämt mig för att klara! I vokalensemblen känns det lugnt och vi har två repetitioner kvar innan vi ska vara med under en lunchkonsert:) På naturkunskapen har vi börjat jobba med energi och i svenskan håller vi tal. Usch vilken ångest jag har inför det. Att prata inför en stor grupp är inte alls min grej och när jag hör hur bra alla andra är på att hålla sina tal och inser att jag inte ens kommer att vara hälften så bra som dem, gör det så klart bara att min ångest ökar. Jag är fullt medveten om att man inte ska jämföra sig med andra men det är lättare sagt än gjort kan jag lova. Idag insåg jag dessutom att jag nog har skrivit mitt tal på helt fel sätt och att jag kanske blir tvungen att göra om det helt och hållet, något som jag inte alls känner mig taggad inför. Ni skulle bli rädda om ni visste hur många timmar jag har lagt ner på att skriva mitt talmanus och därför ska jag inte låta er veta det. De jag har berättat det för har ärligt talat fått en mindre chock. Att man kan lägga ner många timmars arbete på något som bara tar cirka tre minuter att framföra är för mig helt obegripligt! När jag dessutom märker att jag har gjort fel och kanske måste göra om alltihop förstår ni kanske hur jobbigt det känns just nu. Det är ingen tvekan om att jag inte har någon talang för att skriva bra talmanus, jag förstår ärligt talat inte hur jag ska få till det på ett bra sätt. Idag var det många som ville hålla sina tal och jag kunde ha gjort det om det inte hade varit så att jag hade väntat till sist och klockan hade blivit så pass mycket. Det märktes tydligt att klassen ville gå och äta lunch så fort som möjligt så det var nog tur att läraren inte tvingade mig att hålla mitt tal där i sista sekunden. Läraren sa att hon hade låtit bli att tjata på mig för att hon märkte att jag inte hade varit särskilt på och jag kan bara tacka henne för att hon är så pass förstående. Jag får hålla mitt tal för en mindre grupp efter sportlovet och jag hoppas verkligen att jag klarar av det här momentet och att min lärare godkänner mig. Nu kommer min färdtjänstbil när som helst så nu måste jag gå. Ta hand om er i kylan!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Mitt självförtroende är inte heller så bra ibland men man får göra så gott man kan. Det ska bli kul att få uppleva melodifestivalen på plats nästa helg. Jag ser verkligen fram emot det.

Ha det bra så hörs vi förhoppningsvis snart igen!

Kram.

2012-02-23 @ 09:30:55
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: caroline olsson

Vad duktig du är! Jag är halvdan, väldigt svag i kroppen eftersom jag går på smärtstillande. Du fixar att få vg! Vi får ses snart! Puss och kram

2012-02-23 @ 22:55:22
URL: http://toylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0