Redan februari

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Tänk att vi redan är inne i februari månad. Tiden går verkligen fort och det känns som att vintern har satt igång på allvar. I helgen ska det tydligen bli uppåt tjugo minusgrader plus att jag har hört att det ska snöa en hel del. Är det någon mer än jag som längtar tills det är vår?

Jag kom precis hem från en showdownträning som faktiskt kändes bättre än förväntat. Som jag skrev för ungefär en vecka sen har jag bestämt mig för att ta det lugnare med showdownen ett tag framöver för att förhoppningsvis få tillbaka motivationen och viljan att kämpa hårdare i framtiden. Jag kommer så klart att träna lite då och då men jag kommer att lägga det på en lagom hög nivå för att inte riskera att känna press. Nu vill jag enbart träna för tränandets skull tills jag känner mig redo att satsa igen. Idag tränade vi en hel del på att serva och för att göra det lite roligare tävlade vi mot varandra. Jag kom långt efter de andra spelarna och även om jag störde mig på det kändes det helt okej och jag deppade inte någon längre stund:) Idag kände jag dock att min tävlingsinstinkt i alla fall inte är helt borta för oj vad jag störde mig när det gick dåligt... Vi tränade på attack-försvar också och även det kändes helt okej trots att det inte alltid gick bra för mig. Träningen fick mig åtminstone att må lite bättre och jag kände mig trött efteråt, vilket så klart var ett stort plus. Sen var det roligt att träffa alla andra igen, särskilt Daniel för honom hade jag inte pratat ordentligt med på flera månader. Han var rolig, terrade mig precis som vanligt och fick mig att skratta flera gånger.

Undrar om det finns något mer som jag kan berätta för er. Den här veckan har varit ganska lugn och det har inte hänt särskilt mycket. I tisdags hade jag i och för sig ganska roligt. Nina som har jobbat med USS ungdomsgård i flera år har tyvärr bestämt sig för att sluta på grund av att hon har fått jobb på arbetsförmedlingen. Vi ville så klart hinna säga hej då till henne. USS ungdomsledare och styrelse träffades först på kansliet där vi umgicks och åt prinsesstårta. Grädde och marsipan är inte min grej men jag måste faktiskt säga att jag tyckte att tårtan var ganska god. Senare på kvällen åkte de flesta av oss till ungdomsgården där vi fortsatte att ha det bra tillsammans. Ida och jag gick dock vilse på väg dit och det var mindre trevligt eftersom det var kallt och halt ute men vi kom som tur var rätt till slut:) Jag tror att alla uppskattade tisdagens gårdskväll. Vi utsåg två personer som ska vara med och tävla i en talangjakt om några månader. Det blev Lukas som ska framföra en låt på piano och Kim som ska sjunga. Alla som tävlade om finalplatser var duktiga men jag tycker verkligen att det blev två värdiga finalister. Det kändes extra roligt att höra kim, hon hade verkligen utvecklats sen jag hörde henne senast! Jag tyckte dessutom väldigt mycket om låten som kim sjöng, ni kan lyssna på låten här: Kvällen avslutades med att vi åt tårtor som några hade fixat under kvällen. Jag behövde plugga och hann inte hjälpa till särskilt mycket men jag vispade i alla fall grädden. Jag är ju Vispen så det är klart att det var ett perfekt jobb för mig:) Det var mango på en av tårtorna och det gillade jag så klart. De flesta av er kanske redan visste att mango är min favoritfrukt:) Att vi åt tårta för att Nina ska sluta kändes så klart tråkigt men jag är säker på att vi kommer att ses fler gånger:)

Skolveckan har varit ganska lugn. Allt rullar på som vanligt förutom i naturkunskapen där jag missade ett prov igår på grund av att skolans nätverk krånglade och läraren inte hade möjlighet att lägga över provet på ett usb-minne. Vilken tur att det är temavecka nästa vecka så att jag förhoppningsvis hinner göra provet då. Även kvällarna har varit lugna den här veckan förutom i tisdags då jag ju var på ungdomsgården. Från och med imorgon kommer det som tur är börja hända mer i mitt liv. I helgen ska jag åka på en uppsökeriutbildning med Unga synskadade. Det ska verkligen bli roligt och jag tror och hoppas att jag kommer få lära mig något nytt. Imorgon får jag dessutom träffa min stora kärlek igen och oj vad jag har längtat! På söndag kväll blir det middag med familjen och min mormor Lia och även det ska bli trevligt. Jag saknar min älskade mormor! På måndag ska jag förmodligen skriva prov i naturkunskap och även om jag inte ser fram emot det kanske måndagen har något annat trevligt att bjuda på, man vet ju aldrig:) Nästa vecka är det som sagt temavecka, vilket innebär att vi som går i trean får jobba med våra projektarbeten. Eftersom vi inte behöver vara i skolan och jobba åker jag till Göteborg på tisdag och jag ser verkligen fram emot att få fina stunder tillsammans med Reza, Oja och förhoppningsvis några till:) Även om jag kommer behöva plugga en del på dagarna kommer jag förhoppningsvis hinna ha roligt på kvällarna. Vi får se när jag hinner blogga nästa gång men ni får lova att ta hand om er tills dess. Försök att utnyttja varje ny dag på bästa möjliga sätt, det kommer jag att göra:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Trevlig helg!

Kram.

2012-02-03 @ 14:07:58
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Paulin

håller med dig tiden går verkligen jätte fort!

2012-02-05 @ 18:32:38
URL: http://mylittlediary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0