Göteborg

Hej!

Hur mår ni? Jag hoppas så klart att ni mår bra! Jag har mått ovanligt bra de senaste dagarna, i alla fall psykiskt! Fysiskt är det lite sådär för jag känner att någon sorts förkylning är på väg men jag mår mycket hellre fysiskt än psykiskt dåligt. Att få vara ledig fyra dagar och att dessutom få vara i min favoritstad som numera är Göteborg känns oerhört bra! Ett tag såg det ut som att jag inte skulle kunna ta mig hit men vi lyckades som tur var lösa det till slut. Hur jag tar mig tillbaka till Stockholm vet vi inte än eftersom alla tågbiljetter är väldigt dyra. Om jag inte hade haft skolan att tänka på hade jag definitivt stannat här några dagar till men på onsdag sätter det igång igen och då ska jag köra hårt den sista månaden innan gymnasietiden är över! Men men, det behöver jag inte riktigt tänka på ännu utan nu ska jag försöka njuta av mina sista timmar i Göteborg. Jag trivs som sagt jättebra här och på dagarna är jag med min kära Reza. Hans föräldrar bor hos honom just nu och jag har pratat lite med dem. Eftersom jag inte kan persiska och de inte kan svenska har vi svårt att kommunicera och även om det går långsamt känner jag i alla fall att det går framåt. Vi har så klart träffat Oja och Ponkidonk som är Reza och Ojas barndomsvän. Jag hinner inte skriva särskilt mycket ikväll eftersom jag snart ska gå och umgås med de andra. Jag kan i alla fall lova er att jag har trevligt och att Reza är fin och tar väl hand om mig. Vi har umgåtts mycket, ätit god mat, både hemma och på en indisk restaurang, seglat, jag tyckte att det var sådär eftersom det gick långsamt och vädret inte var det bästa men jag överlevde, spelat schack, nu har vi vunnit två gånger var och vi får se vem som vinner nästa gång. Med tanke på att Reza tydligen har vunnit en schacktävling en gång i tiden skulle jag verkligen tycka att det vore kul om jag vann men det återstår att se. Imorgon ska vi gå demonstrationståg, det har jag aldrig gjort tidigare men tycker att det ska bli roligt att testa något nytt. Jag hoppas på fint väder och bra stämning! Nej, nu ska jag gå och dricka te med de andra. Ta hand om er själva och varandra!
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0