Två dagar med vänner

Hej!

Natten till i söndags drömde jag en massa skumma saker men när jag vaknade på morgonen kändes allt bättre än vad det gjorde i lördags kväll. De senaste två dagarna har dessutom varit riktigt trevliga och allt har rullat på bra. Människor har oftast förstått mig, jag har förstått dem och min omgivning har fått mig att känna mig riktigt glad:) I söndags träffade jag mina kära vänner Rakel och Adam. Adams vän Binta var med en stund också. Vi möttes i Hornstull men eftersom det var ganska kallt ute och vi tyckte att det var för tidigt att äta lunch klockan halv elva, gick vi till Liljeholmen. Där gick vi runt i en galleria en stund innan vi sedan satte oss ute och åt lunch och lyssnade på bra och underhållande musik:)

Under eftermiddagen åkte vi till Skärholmen eftersom Rakel gärna ville besöka ÖB. Ibland kan det ju hända att man hittar billiga och bra saker där. Vi konstaterade dock att ingen av oss orkade köpa någonting för att det mesta antingen tog stor plats eller vägde mycket. Många av oss bar redan på tunga väskor, framförallt jag som släpade runt på min datorväska hela dagen. Vi köpte i alla fall varsin glass på ÖB som vi åt medan vi väntade på att tunnelbanan skulle komma. Adam skulle åka vidare till några andra vänner men Rakel och jag bestämde oss för att ses i några timmar till. Vi åkte till den kära T-centralen och att gå runt där i rusningstrafik var ganska jobbigt. Det var trångt och alla människor verkade ha bråttom och vara stressade. Att människor är stressade i Stockholm är ju inte direkt någon nyhet. Jag kan ju inte säga att jag är världens lugnaste person, jag känner mig stressad minst en gång om dagen och jag skulle förmodligen må bra av att ta det lite lugnare ibland. Ändå vill jag inte flytta ifrån Stockholm. Jag vill åtminstone alltid bo i en stor stad för jag skulle tycka att det var alldeles för lugnt och tyst annars. Rakel och jag satte oss hur som helst på en tunnelbana mot Farsta och när vi väl kom dit mötte vi upp Dess och satte oss på en bänk i solen och väntade medan hon impulshandlade. Jag har aldrig impulshandlat utan jag brukar alltid tänka mig noga för innan jag köper något. Därför måste jag ju verkligen impulshandla någon dag när jag har pengar över som jag kan spendera utan att behöva leva utan pengar resten av en månad.

Jag hade bara varit hemma hos Daniel och Dess en gång tidigare men ett besök hos dem räckte för att jag skulle tycka om deras lägenhet. Tänk, om något år kanske även jag har flyttat hemifrån och bor i en lägenhet:) I söndags kväll tillbringade jag i alla fall några timmar i Daniel och Dess lägenhet och då träffade jag även deras kära vän Peter. Trots att jag aldrig hade träffat honom tidigare gav han mig en kram både när vi hälsade på varandra och när han gick hem. Jag älskar verkligen öppna och spontana människor som kan trycka till på riktigt redan från första början! Det är få svenskar som gör annat än skakar hand när man träffar dem för första gången. Jag hade verkligen en trevlig kväll i söndags. Rakel gav mig en massa bra musik och vi hann prata mycket både med varandra och med Daniel och Dess!

Igår var det måndag och på förmiddagen tog jag det mest lugnt och var en stund med Lovisa. Hon har verkligen börjat bli intresserad av musik på sista tiden och hon sjunger och spelar gitarr nästan varenda dag. Vi brukar sjunga tillsammans ibland och det fungerar bra för det mesta trots att vi har olika musiksmak. Under eftermiddagen åkte jag in till centralen där jag mötte upp Rakel. Vi gick till Pressbyrån där hon köpte en väldigt god jordgubbsyogurth. Jag hade inte sett den sen jag var i England för två år sen. Därför blev jag väldigt glad och bestämde att jag måste besöka Pressbyrån någon dag och köpa en eller flera sådana yogurthar. Med tanke på att jag lätt kunde äta en om dagen i England skulle jag ju kunna göra det igen. Jag saknar verkligen England för språkresan var verkligen helt underbar!

Efter en stunds väntan på centralen fick vi äntligen syn på Sandra och Linus. Att de såg glada ut var inte särskilt konstigt med tanke på att de ju precis har blivit tillsammans. Det är verkligen fint med nya kärlekspar! Igår hade vi en trevlig eftermiddag tillsammans, i alla fall enligt mig för att träffa sina vänner är ju alltid trevligt! Först åkte vi till Farsta och åt på Grillen. Jag hade aldrig varit där tidigare men ska absolut åka dit igen eftersom mannen som jobbade där både var rolig och trevlig och eftersom maten dessutom var god! När vi hade ätit åkte vi till Farsta centrum. Där letade vi efter underhållande saker, Rakel växlade lite pengar och efter det åt vi jättegod glass! En av kulorna som jag valde hette exotiska frukter och innehöll mango. Några har förresten gett mig smeknamnet Mangotryckaren eftersom jag älskar mango och eftersom jag ofta pratar om att trycka till:)

Det blev en lugn kväll igår då jag mest satt framför datorn. Idag vet jag inte riktigt vad som händer men jag hoppas att jag åtminstone ska kunna komma på en positiv sak med den här dagen, vi får se vad det blir. Hela den här veckan kommer att vara ganska lugn och jag har inte planerat att göra särskilt mycket. De flesta verkar vara bortresta och det är nästan ingen som har tid att ses. Nästa vecka är jag däremot fullbokad och veckan därpå har jag saker att göra nästan varenda dag så det känns bra:) Vad har ni för er? Nu ska jag göra något annat än att sitta här och nörda mig.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Sassäh

Hallojs på dig! ^^ allting bra med dig en dag som denna? :) kram!

2011-06-28 @ 13:28:47
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Jag skulle lätt kunna vara en vecka i Stockholm och leva storstadsliv. Men annars skulle jag nog inte kunna tänka mig att bo i stockholm, i såfall ska jag bo i stockholm city och då i en lägenhet på Södermalm helst.

2011-06-28 @ 13:36:31
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Sassäh

sv: okidokii. ibland så är man uttråkad.. "/ hm, själv så är allting bra med mig :)

2011-06-28 @ 19:36:48
URL: http://http:/nojjz.blogg.se
Postat av: Paulin

låter som två trevliga dagar med dina vänner! :)

2011-07-03 @ 10:34:56
URL: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Paulin

hihi :) ja min midsommar och dagen efter var verkligen toppen! hoppas att din också var det!

kram

2011-07-03 @ 10:36:37
URL: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Johan

Nyförälskelse är underbart! Finns inget i hela världen som slår det! :)



Är det 2 år sedan du var i England? Shit vad tiden går... :S

2011-07-15 @ 13:22:23
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0