Midsommarfirande

Hej!

Jag har verkligen haft en trevlig midsommarafton och jag har som vanligt firat den tillsammans med min kära pappa Björn, min syster Lovisa, min farmor Irre och en massa andra människor som har varit här. En sak som jag däremot aldrig har gjort tidigare år är att plocka sju olika sorters blommor att lägga under kudden. Lovisa och jag var ute för en stund sen och letade reda på sju sorters blommor som vi plockade. Nu får vi se om killen jag kommer att gifta mig med i framtiden finns med i mina drömmar inatt. Tyvärr hade vi inte sju gärdesgådrar att klättra över och därför kanske inte det här kommer att fungera men man vet ju aldrig:) Jag är fullt medveten om att jag inte är något barn längre men jag är åtminstone tonåring fortfarande och innan jag helt och hållet går över till att bli vuxen vill jag kunna göra allt som man kan göra som barn/tonåring. Jag har tyvärr alltid varit lite barnslig och jag är rädd för att det inte kommer att gå över bara för att jag snart har levt i tjugo år. Men det får vi ju se och om jag nu skulle gå igenom någon mirakulös förändring under de kommande månaderna gäller det ju att passa på att göra sådana här saker innan det händer:) Det här med blommorna har jag som sagt aldrig testat tidigare och med tanke på att jag inte har planerat att gifta mig på ett antal år, anser jag att det här borde fungera minst lika bra för mig som för någon som är några år yngre. Håller ni inte med om det? Jag hoppas hur som helst att ni har haft en trevlig midsommar. Jag har, förutom att plocka blommor, ätit en massa god mat, fikat och ätit jättemånga jordgubbar, kastat yxa, umgåtts med en massa trevliga människor och lyssnat på härlig sommarmusik. Nu ska jag sova för att se om jag drömmer om den rätte:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjenare Vispen! Först ville jag bara säga att det va otroligt trevligt att du orkade kolla in min blogg en sån här trevlig dag! :) Jag har inte dansat kring midsommarstången på jättelänge men gjorde det idag som sagt och det va DUNDERBART :) gillade det en massor. Bara man får göra det med människor man tycker om så ;).. haha ja. jag skrev dock det för att visa att jag skulle ha en nykter midsommar, haha.. drack typ annat :) men jo, jag åt väldigt mycket. jobbigt att skriva allt ;) haha.. själv då? :) haha.. vi höll på att fixa med kransar men det gick inte så bra, dock gjorde vi en midsommarstång, högg ner ett träd och ett till och började ;) ..

ITALIEN, jag ska dit med familjen o släkt o bara softa :) Vi ska till ett ställe utanför Venedig.

glad midsommar du med, kram

2011-06-25 @ 01:15:46
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Maria

sv: Jo så är det. Men det brukar ju alltid vara så på midsommar tyvärr.. :( Fast nu i nästa vecka skulle det bli riktigt varmt så de e ju gött :D Och ja, vi får hoppas på bättre väder nästa år :)

2011-06-25 @ 11:30:03
URL: http://maryhline.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!



Det är inte alls barnsligt att plocka sju sorters blommor och sedan lägga dom under kudden för att förhoppningsvis drömma om den man ska gifta sig med. Det har jag tänkt göra flera gånger, men sen har det inte blivit av. För övrigt har jag nog inte blivit helt vuxen ännu och jag tror bara det är nyttig att få vara lite barnslig ibland.

2011-06-27 @ 08:36:03
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0