Norrköping

Hej!

Eftersom några av er där hemma i Stockholm och på andra ställen i Sverige också för den delen, undrar hur jag har det i Norrköping kommer här en kort sammanfattning av vad jag har gjort hittills. Jag har varit här sen i onsdags och bussresan hit gick bra även om den tog nästan tre timmar på grund av köer i trafiken. Min kära vän Jonas mötte upp mig på busstationen och efter att vi hade köpt lite mat gick vi hem till honom. Vi hade en trevlig eftermiddag tillsammans då vi åt, lyssnade på musik, sjöng och pratade om allt möjligt. Jonas hade till och med köpt mangoglass för min skull:) Senare under eftermiddagen träffade vi Jakob och jag blev verklien glad över att äntligen få träffa honom igen:) Vi såg en film och spelade ett frågesportspel innan Jakob och jag gick hem till honom.

Igår var jag, som ni kanske redan vet, i Söderköping och åt glass. Efter att ha fått berättat för mig om hur stor glassen för fyrahundra kronor var övertalade Jakob och Jonas mig att vi skulle dela på den. Såhär i efterhand kan jag säga att det var tur att jag faktiskt delade glassen med mina vänner. Glassbägaren var enorm och den behövde till och med hållas upp av en slags ställning för att kunna stå. Vi tog kort på mig och den stora glassen och jag ska försöka lägga upp bilden här på bloggen någon dag. Trots att vi var tre personer som delade på glassen orkade vi inte äta upp den. Det berodde dels på att den smälte ganska snabbt och dels på att den var så pass stor. Glassen var hur som helst god och jag ångrar inte att vi köpte den:) Igår eftermiddag tittade vi på film igen och den här gången såg vi I rymden finns inga känslor, en film som jag skulle kunna se flera gånger till utan att tycka att den är tråkig. Efter det lagade vi lasagne tillsammans, den blev verkligen jättegod! Kvällen blev ganska lugn då vi tittade på ytterligare en film och hade det bra:)

Idag vaknade vi inte förrän klockan elva men det var skönt med en sovmorgon med tanke på att vi gick upp tidigt i torsdags:) Vi har inte gjort något särskilt idag utan bara gått till ett ställe där jag åt en jättegod laxburgare. Sen sa vi hej då till Jonas för en stund sen och honom träffar jag inte förrän på US medlemsforum i augusti. Nu ska jag umgås med Jakob istället för att sitta framför datorn. Det kommer jag ändå ha tid att göra när jag kommer hem på söndag. Ni får ha det bra tills dess! Jag avslutar med att lägga upp länken från allsången i tisdags. I det här klippet sjunger de allsången Någonting att äta, någonting att dricka och jag antar att man, om man tittar noga, kan se när Måns och jag dansar:)
http://svtplay.se/v/2475306/allsang_pa_skansen/program_3__allsang_-_nagonting_att_ata__nagonting_att_dricka
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jaså.. ni var i Sörping på Smultronstället och glufsade. Där har vi också varit, förr förra sommaren. Smaskigt!!

2011-07-18 @ 01:42:09
Postat av: Jonas Jakobsen

Nu har jag äntligen fått se dig dansa med måns i direktsändning, du ser lyckig ut!

2011-08-26 @ 14:11:42
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0