Tävling i svenska cupen i Trollhättan

Hej!

Hoppas att ni mår bra och att ni har haft en trevlig helg. Nu sitter jag i skolan och väntar på att nästa lektion ska börja. Det har blivit en del sång i skolan idag och snart ska jag lyssna på alla duktiga sångare och kanske sjunga lite själv också, vi får se. Medan jag väntar tänkte jag skriva lite kort om helgen:)

I fredags kväll åkte jag iväg till Handen. Trots att det kändes som att jag hade hur mycket tid som helst på mig att packa blev det ändå väldigt stressigt och jag kom på ett antal saker som jag höll på att glömma i sista minuten. Som tur var glömde jag i alla fall inget viktigt men det är ändå störande att jag nästan alltid blir tvungen att stressa för att hinna göra allt innan jag ska åka någonstans. När jag väl var framme träffade jag Christoffer och Daniel som också skulle följa med i helgen. Maria, Madde och Krister gjorde oss sällskap i fredags också, vilket var trevligt:) Vi hade en rolig kväll. Några av oss sjöng lite karaoke och efter det tittade några av oss på en skräckfilm. Jag tror aldrig att jag hade sett en skräckfilm tidigare, i alla fall inte på väldigt länge. Därför blev jag ganska rädd när det hände skumma saker på filmen och det utnyttjade såklart de andra och de försökte skrämma mig hela kvällen. Men det var ganska roligt:)

På lördag morgon blev det tidigt men eftersom vi skulle sitta i en bil i ett antal timmar tyckte jag inte att det gjorde något. En man som hette Magnus följde med oss till Trollhättan, han var med under tävlingen och körde dessutom bilen. Det var ju tur att ingen av oss synskadade körde för det hade förmodligen slutat ganska illa:) Bilresan till Trollhättan gick bra, eftersom jag hade sovit ganska dåligt under natten lyckades jag som tur var sova i bilen och sen pluggade jag en stund. När vi kom fram åt vi lunch på en pizzeria där jag åt en sallad som var ganska god. Efter det var det dags att börja spela:)

Det var tyvärr bara sju personer som spelade i lördags. Vi skulle egentligen ha varit fler men några hoppade av, vilket jag tycker var väldigt synd, menmen. Jag kan ju inte säga att jag hade tagit med mig spelet från Stockholm, i alla fall inte det bra spelet. I första matchen mötte jag Daniel då jag stundtals kände att jag spelade katastrofalt dåligt. Vi spelade dessutom på ett av de äldre borden och att jag för det mesta spelar dåligt på dem är ju ingen nyhet. Efter att ha spelat en jämn match, där vi båda tyckte att vi spelade halvbra, vann jag matchen med två-ett i set. Efter det spelade jag mot Tobbe, Kevin och Damir och mot dem vann jag med två-noll. Matcherna var lite olika jämna och det var roligt att få spela mot alla, särskilt mot Tobbe och Damir eftersom jag aldrig hade spelat mot dem tidigare. Därefter spelade jag mot Anders och det är faktiskt den enda match som jag verkligen inte känner mig nöjd med. Det var en jämn match i alla tre set. När det stod tio-tio i tredje set och jag skulle skjuta sköt jag bollen i mitt eget mål. Det är inte ofta det händer och det som var störande var dessutom att det skulle hända just då, när det var så himla jämnt. Anders var i alla fall snäll och både han och jag tyckte att det var synd att matchen slutade på det sättet. Eftersom jag vann över honom sist tycker jag att han var värd att vinna den här gången och jag tycker verkligen att Anders spelade bra i lördags. Min sista match var den hårdaste men samtidigt den roligaste matchen. Christoffer och jag spelade mot varandra och det blev en jämn match som jag till slut vann med två-ett i set. Eftersom Christoffer vann över de andra med två-noll blev det han som vann den här cuptävlingen. Det blev han verkligen glad över och jag blev verkligen glad för hans skull eftersom det var länge sen han vann en tävling senast! Jag känner dock att det var synd att jag inte kom igång förrän i sista matchen. Trots att jag värmde upp innan matcherna kände jag mig knappt taggad överhuvudtaget. Anledningen till varför jag taggade till i matchen mot Christoffer var nog att matchen var jämn och att den tog mycket längre tid än mina tidigare matcher.

När alla matcher var spelade åkte vi till hotell Trollhättan där vi bodde från lördag till söndag. Det var ett ganska litet hotell men jag tyckte om det, sängarna var ganska sköna och personalen var trevliga:) I lördags åt vi en sen middag på en restaurang där de flesta av oss åt kinamat. Efter det satt vi och pratade på ett rum i några timmar innan vi gick och la oss. Jag hade en trevlig kväll, skrattade mycket och glömde för en stund bort alla jobbiga tankar:)

Igår gick vi inte ner till frukosten förrän runt niotiden och det var skönt att få sova ut:) Efter att vi hade ätit lite var det dags att åka tillbaka till Stockholm igen. Jag tycker att bilresan var ganska seg men det blev roligare när handbollsmatchen mellan Sverige och Spanien började. Sverige förlorade ju tyvärr brons igår men jag tycker ändå att det var en spännande och rolig match! När vi kom tillbaka till Handen igår eftermiddag åt vi tårta eftersom de hade firat en person i lördags kväll och det fanns en massa tårta över. Dessutom tränade vi en stund igår och det var roligt. När jag kom hem igårkväll satt jag en del vid datorn och chattade med några trevliga människor, bland annat Sven. Jag hade verkligen saknat honom i helgen så det var trevligt:) Nu ska jag börja gå till klassrummet och nästa lektion. Det blir spännande att se om jag hittar dit, jag tycker nämligen att vägen är ganska komplicerad. Jag tycker hur som helst att helgen var väldigt rolig trots att jag inte är nöjd med mitt spel.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Bättre lycka nästa gång. Ha det bra!



Kram

2011-01-31 @ 15:40:54
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Ismen

Ja, jag hade en riktigt bra helg!:D Det var sjukt nice!:D Men du verkar ju också ha haft det bra i helgen, med tävling och allt!

2011-02-02 @ 10:32:04
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: hehe tack :P tuggummin.se är bääst :D

2011-02-02 @ 16:30:37
URL: http://amandapic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0