Snart är jullovet slut

Hej!

Nu var det ju ett tag sen jag skrev senast. Sen dess har det egentligen inte hänt något särskilt men några saker har jag i alla fall hunnit göra:) I fredags tränade jag i några timmar tillsammans med Anders. Det var trevligt och vi tränade en del på några särskilda moment plus att vi spelade några set. Jag kan säga att jag kände mig ganska trött efteråt med tanke på att jag ju spelade en massa matcher i torsdags också. Det brukar för det mesta verkligen kännas som en stor urladdning och jag brukar alltid känna mig trött efter en tävling eftersom det är en hel del att tänka på. Känslan jag brukar känna när all nervositet släpper, när alla matcher är spelade och efter att jag har varit koncentrerad en eller flera dagar, är verkligen en skön känsla:)

I fredags kväll åkte jag hem till Björn och när jag kom dit hjälpte jag till att göra middagen, sushi:) Vi tittade lite på Let's dance också. Jag visste redan om att Andreas Weise skulle vara med i år men hade missat att Anders Bagge skulle tävla. Det var väldigt roligt att se honom i en annan tävling än Idol:) I lördags hade jag väldigt tråkigt tills Björn, Lovisa och jag kom på att vi kunde se ifall det gick några bra filmer på bio. Vi bestämde oss för att se den första delen av Harry Potter och dödsrelikerna. Jag tycker verkligen att filmen var bra, den var ganska lik boken och det gjorde att jag hade ganska lätt att förstå vad som hände. Nu är jag ju dessutom bättre på engelska än för några år sen. Eftersom jag inte vet om ni som läser den här bloggen har sett filmen ska jag inte skriva särskilt mycket om den men om ni har läst boken och tyckte att den var bra tycker jag absolut att ni borde se filmen. Eftersom den sjunde boken är uppdelad i två filmer slutar såklart den första delen på ett väldigt störande sätt. Jag längtar verkligen tills del två kommer på bio.

Igår tränade jag igen och då var både Anders och Christoffer med:) Förra veckan tränade jag alltså tre gånger och det kändes bra. Idag är det tio dagar kvar till Finland och jag hoppas att dessa dagar kommer gå fort:) Igårkväll träffade jag Rebecka och det var såklart roligt att träffa henne igen! Vi åt middag och tittade på en film som hette Bröderna Karlsson. Filmen var faktiskt mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara och jag blev väldigt glad av den:) Det är förresten väldigt ovanligt att jag ser två filmer på två dagar. För några år sen uppskattade jag knappt någon film överhuvudtaget men det senaste året har jag börjat tycka att det ibland kan vara ganska roligt att se en film. Det beror såklart väldigt mycket på vad en film handlar om och jag tror att jag har haft väldigt tur med de filmer jag har sett på sista tiden för jag har tyckt att alla har varit helt okej:)

Idag är det måndag och på onsdag sätter skolan och stressen igång igen. Därför ska jag försöka ta det ganska lugnt tills dess, plugga lite och förmodligen träna. Förutom att jag börjar skolan igen på onsdag ska jag även åka på möte med USS styrelse. I helgen ska jag iväg på en uppsökeriutbildning med US och jag kommer därmed ha en del att göra den här veckan. Tiden kommer i alla fall förhoppningsvis gå fort och ju snabbare det är Finland desto bättre:) Hoppas att ni också ska göra något roligt den här veckan och att ni har något att se fram emot.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Ismen

Sv: Ja, den var jättebra, verkligen!:D Jag blev glad av den, i alla fall, får väl ta och läsa boken också, någon dag!:D Hoppas att det går bra för dig i Finland.

2011-01-10 @ 20:35:55
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Emmy

Jag var också och såg på Harry Potter filmen på bio för ett tag sen. Jag tyckte att den var jättebra, och dom du säger slutade den på ett störande sätt, man vill ju veta slutet! :) Jag blev så nyfiken att jag var tvungen att läsa boken efter att jag sett filmen, så nu ser jag fram emot att se andra halvan av den. :)

2011-01-10 @ 20:37:50
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: Mia

Sv: Hejsan! Va kul att du gillar den, gjorde mig väldigt glad :D

2011-01-10 @ 21:28:53
URL: http://marengzwich.blogg.se/
Postat av: Ismen

Haa, det var riktigt nice med inspelning, faktiskt!:D Nej, vi spelar mest covers, då vi är ett dansband, haha!:D Jonas, trummisen, har nyss börjat, och vill sjunga lite eget, så vi får väl se hur det blir med det!:D Läser inte så många bloggar, faktiskt, men en som jag försöker följa är www.alianalohmeier.blogg.se, den är mysig! Så dit kan du ju alltid titta in!



Jag vet inte när inspelningarna kommer att finnas att höra, men jag hoppas att det blir snart.:D



Här har du, förresten, en låt som jag själv har skrivit. Jag har spelat in och fixat med den. Varsågod!:D



http://www.youtube.com/watch?v=OyJsvcqqL98

2011-01-11 @ 15:53:25
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Emmy

Sv: Jo det kan ju bli lite jobbigt när han är så seg, allt tar ju väldigt lång tid. Men har bara haft han en gång så får väl ge honom en chans :)

2011-01-12 @ 16:57:08
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: MormorLia

Hej. Kul att läsa din blogg och även dina vänners kommentarer! Så bra att din Engelska funkar bättre.Elsa är här och hjälper mig att begripa den envisa och nyckfulla datorn.

2011-01-12 @ 17:05:24
Postat av: cattis

hej vispen! tack för dina bloggkommentarer :) låter sjukt spännande med tävlingarna som är på g, jag hejar på dig!

2011-01-13 @ 14:26:21
URL: http://lillapi.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0