Skola och elevhälsodag

Hej!

Hoppas att allt är bra med er. Jag har börjat smälta förlusten i Finland och försöker se positivt på tävlingen. med tanke på att det var jätterolit att träffa alla trevliga människor gav det mig många underbara minnen och att jag faktiskt fick tävla och åka till Finland känns verkligen stort. Det har egentligen inte hänt något särskilt sen jag skrev senast men jag tänkte ändå uppdatera bloggen lite. Igår var det skola igen och dagen började med estetisk verksamhet. Vi röstade fram sex låtar som vi ska repa in och sjunga på två äldreboenden om några veckor. Jag tycker att det känns roligt att estetisk verksamhet och körsången har ett samarbete och det kommer bli roligt att få sjunga mer i kör de kommande veckorna:) På samhällskunskapen började vi läsa om EU och jag hoppas att jag ska kunna lära mig en del om det framöver. Eftersom jag missade det senaste probet har jag en del att plugga på i samhällskunskepen men det ska nog gå bra. Psykologilektionen var väldigt intressant men eftersom det alltid händer väldigt mycket under dessa lektioner brukar jag bli väldigt trött efteråt. vi fortsatte i alla fall att jobba med personlighet och fick resultatet på personlighetstestet vi gjorde förra veckan. Jag tycker att det mesta faktiskt stämde ganska bra även om det också fanns sådant som knappt stämmer in på mig överhuvudtaget. Tills nästa vecka fick vi i alla fall i läxa att be tre personer beskriva oss. Personerna ska känna en på olika sätt och jag måste skriva en halv sida för varje person jag pratar med. Igårkväll fick Nina försöka beskriva mig och det blev till slut en halv sida vilket ju var bra. Men jag tror inte att det finns särskilt många andra som känner mig så pass bra att de skulle kunna beskriva min personlighet på en halv sida. Idag frågade jag Jonas ifall han kunde försöka beskriva mig och det ska han förmodligen göra på fredag. Jonas kommer nog beskriva mig på ett helt annat sätt än Nina och det ska bli intressant att höra hans tankar. Eftersom han är med mig i skolan varenda dag har han förmodligen sett många dåliga sidor hos mig, särskilt på mornarna när jag är trött. På sista tiden har jag ju dessutom varit väldigt skoltrött. Några bra sidor borde han i alla fall ha sett hos mig också för han har sagt att han trivs med sitt jobb och när jag har frågat honom hur han kan orka med mig hela tiden har han sagt att det inte är några problem:) Vem jag ska fråga förutom Nina och Jonas har jag inte kommit på än men det blir förmodligen en synskadad person som jag antingen har träffat via läger eller via showdownen:) Då har jag alltså tre personer som känner mig på olika sätt.

Idag hade vi en sådan där elevhälsodag på Kulturama. Jag har haft väldigt svårt att uppskatta de tidigare elevhälsodagarna men jag måste säga att den här dagen var en av de bästa elevhälsodagar Kulturama har haft sen jag började där:) Dagen började med att alla treor fick fika, jag drack något skumt frukt-te som var ganska gott och åt en kanelbulle. Efter det samlades vi i en stor sal där vi lyssnade på när några representanter från trygghetsteamet på skolan talade om vad dem gör. Det var bra information för jag visste inte särskilt mycket om dem tidigare. Sedan visades en film där elever pratade om hur de trivs på skolan, vad som kan vara bra att tänka på för att så många som möjligt ska känna sig välkomna i en grupp och så vidare. Därefter gick vi in i olika klassrum och höll i olika aktiviteter som ettor och tvåor fick komma till lite senare under dagen. Artistmusiker och storband hade en aktivitet där man fick lyssna på gamla lp-skivor, dricka varm choklad och bara prata och en avslappningsaktivitet. Jag valde att vara i det klassrum där man fick lyssna på musik och prata eftersom jag inte kände för att hålla på med avslappningsövningar även om det såklart är väldigt bra. Idag hade jag alltså en väldigt lugn skoldag då jag satt och tänkte väldigt mycket och fick höra en del bra musik. Vi lyssnade mest på jazzsångerskor och det var trevligt:) Sådana här elevhälsodagar tror jag behövs ibland för att man ska orka med skolan. De flesta är nog ganska skoltrötta den här tiden på året. Men snart är det vår och om ett antal månader är det sommar:) Nu ska jag snart åka iväg för att träffa mina kusiner Elsa och Matilda och min mormor Lia. Vi ska äta på en kinarestaurang eftersom Elsa ska åka till Barcelona i ett halvår. Hoppas att ni får en trevlig kväll.
/vispen

Kommentarer
Postat av: Ismen

Sv: Ja, det var kul att träffa Sandy, det tycker jag!:D Haha, det har blivit lite flyttande på senaste tiden, men snart så är vi klara med det, är det tänkt!:D Hur går det för dig med allt? Livet i allmänhet, och så?:D

2011-01-26 @ 19:05:34
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Ismen

SV: Ja, det känns bra att snart vara på plats, tycker jag. Jag såg det, grattis till fjärdeplatsen. Jag tycker att det var bra jobbat, i alla fall. Jaså? Vem är den lycklige då?;)

2011-01-28 @ 10:32:43
URL: http://ismen.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Det låter som att du hade en bra elevhälsovårdsdag! Min dator dummade sig i går därför försvann jag från MSN. Trevlig helg!

Kram!

2011-01-28 @ 13:49:17
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0