New years cup 2011

Hej!

Igår var det då äntligen dags för New years cup 2011! Precis som förra året var tävlingen i Handen och jag kom dit i tid:) Det kändes riktigt skönt att äntligen vara på radion igen där vi brukar ha träningarna och igår fick jag spela showdown hela dagen:) Vi skulle egentligen ha varit åtta personer som spelade men det blev bara sju eftersom det var en tjej som hoppade av. Jag tycker att det var synd med tanke på att hon är riktigt duktig och för att det dessutom innebar att jag var den enda tjejen som deltog i tävlingen. Att få möta killarna gav mig hur som helst väldigt bra träning och trots att jag inte är nöjd med varenda match känner jag att gårdagens tävling verkligen gav mig något:)

Eftersom jag inte hade spelat showdown på över två veckor trodde jag att jag skulle spela dåligt hela dagen igår men så var det faktiskt inte. Första matchen spelade jag mot Krister och den vann jag med två-ett i set. Det var dock en väldigt jämn match och det är inte ofta som jag lyckas vinna över Krister så det kändes riktigt roligt:) Nästa match spelade jag mot Kourosh och jag tror aldrig att han hann komma igång och han spelade sämre än vad han brukar göra i vanliga fall. Jag vann första set med tolv-tre och det andra setet med tolv-ett. Den trejde matchen spelade jag mot Daniel som började spela showdown för inte alls länge sen. Jag måste säga att han är riktigt duktig för att vara nybörjare och jag tror att han kommer vara hur bra som helst om ett år. Det blev en lång match som jag till slut vann.

Lunch beställde vi från Georges pizzeria och jag åt en räksallad som var ganska god. Efter lunchen fortsatte matcherna igen och jag spelade min nästa match mot Christoffer. När vi spelade första set kände jag mig väldigt otaggad av olika anledningar och trodde faktiskt att jag skulle få noll poäng. Som tur var blev det inte riktigt så pass illa och jag förlorade setet med tolv-sex. Jag låg under även i andra set men tog en timeout, lyckades vända och vann till slut med elva-nio. I det tredje setet kände jag att jag ville kämpa och fick tillbaka känslan som jag ibland brukar känna när jag spelar mot Christoffer. Han kan verkligen få mig att bli taggad ibland, vilket ju är väldigt bra, framförallt i internationella tävlingar då jag alltid brukar vara väldigt nervös. Utan hans coachning är jag säker på att det inte hade gått lika bra för mig i vissa tävlingar. Igår var han ju dock inte min coach utan min motståndare. Tredje set vann jag med elva-fem. Jag trodde aldrig att jag skulle lyckas vända matchen och vinna men det kändes bra. Christoffer var tyvärr lite sjuk igår, jag tror att även det kan ha varit en anledning till varför jag vann matchen. Jag tycker verkligen att det var starkt av Christoffer av orka spela hela dagen och han kom dessutom trea i tävlingen. Min näst sista match spelade jag mot Anders. Jag blev verkligen förvånad när jag helt plötsligt hörde hans röst igår eftersom jag hade fått höra att det var en annan Anders som skulle komma. Det var hur som helst en rolig överraskning och jag blev riktigt glad över att få träffa Anders igen. När jag kom med i landslaget år 2009 var Anders med där och vi har träffats på en del träningsläger och tävlingar:) Matchen gick faktiskt väldigt bra för mig med tanke på att jag alltid har förlorat mot Anders när vi har spelat mot varandra tidigare. Igår kände jag verkligen att jag ville göra allt för att vinna och att det var min tur den här gången. Setsiffrorna blev elva-sex och elva-tre till mig. Min sista match är egentligen den enda matchen som jag känner mig riktigt missnöjd med. Johnnie och jag möttes även förra året och då vann han över mig med elva eller tolv-noll i båda seten, vilket ju inte alls var roligt. Den här gången gick det i och för sig bättre än så men tyvärr förlorade jag med tolv-sju, elva-nio. Det som kändes tråkigast var att jag bara hade behövt en enda liten poäng till för att vinna tävlingen och om jag hade vunnit ett set mot Johnnie eller vunnit med två-noll i någon annan match hade det räckt för att jag skulle vinna. Nu blev det istället Krister som vann och jag blev såklart glad för hans skull. Men det kändes riktigt jobbigt att förlora sista matchen när jag tycker att jag spelade ovanligt bra i några av de tidigare matcherna. Dessutom spelade jag extra dåligt mot Johnnie för att jag kände mig pressad och nervös eftersom jag visste om att jag bara behövde en poäng till. På träningarna brukar vi vinna ungefär varannan gång men igår var Johnnie bättre än jag och jag gjorde en massa onödiga misstag i matchen som jag i princip aldrig brukar göra i vanliga fall. Några saker som jag måste bli bättre på tills nästa tävling är att kunna spela bra trots att jag är nervös, att jag måste bli bättre på att koncentrera mig på mitt spel och inte tänka på eller i alla fall inte bli påverkad av saker som händer runtomkring mig och att jag behöver träna mer på vissa moment. Mitt mål med showdown är att vinna både svenska och internationella tävlingar och att jag alltid ska kunna känna att jag åtminstone har en chans mot de bästa svenska killarna och mot de bästa tjejerna i världen. Jag vet att jag har en lång väg kvar att gå men jag tänker inte ge upp och jag tänker verkligen försöka kämpa och träna, antingen tills jag uppnår mitt mål eller tills jag ser att det verkligen är helt kört. Jag kom tvåa i New years cup även förra året och det visar ju i alla fall att jag fortfarande har en chans och att jag fortfarande kan spela jämnt mot en del av de svenska killarna. Det känns ganska bra även om det kändes tungt att förlora igår när showdown betyder så otroligt mycket för mig. Det finns ju i och för sig andra som också tycker om showdown och som vill vinna lika mycket som jag så att förlora känns nog lika jobbigt för alla. Om ni vill läsa fler av gårdagens resultat kan ni gå in på:
Http://showdownsweden.se

Igårkväll åt jag pizza till middag. Det är inte direkt min favoriträtt men jag tycker att det kan vara helt okej att äta det ibland. Jag är absolut medveten om hur dåligt det är att äta pizza, hur mycket fett en pizza innehåller och så vidare och därför ska jag träna extra hårt de kommande dagarna. Jag vill verkligen inte bli tjockare än vad jag är nu och jag borde kanske börja äta mindre. Jag menar inte att jag ska sluta äta men jag kan ibland känna att jag äter väldigt mycket och att jag måste börja tänka mer på vad jag äter och hur mycket. Många har som nyårslöfte att börja äta mindre och nyttigare. Det var ingenting som jag tänkte på när jag satte upp mål för 2011 men att äta rätt är självklart något som jag tycker är väldigt viktigt. Vi pratade en del om vikt, mat och träning igår och det fick mig att börja tänka på dessa saker. Jag hade trevligt igårkväll och jag kände mig väldigt glad över att få vara med alla trevliga människor igen:) Nu vill Lovisa att jag ska komma ner och vara med henne en stund så nu lämnar jag bloggen för ikväll. New years cup blev, enligt mig, lyckad i år och jag hoppas verkligen att tävlingen blir av även nästa år och att det då är ännu fler personer som deltar. Hoppas att ni får en trevlig helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Hockeyfrugan

Hej hej. Kul att du gillar min blogg.

Ja, min sambo (Prinsen i bloggen) ska vara med i EM. Jag tävlar inte i något alls, utan det är mannen som står för idrottande och tävlande. Jag brukar jobba idellt på vissa bocciatävlingar i det distrikt där vi bor. Annars är det bara sambon.

2011-01-09 @ 12:44:10
URL: http://livetmedprinsen.blogg.se/
Postat av: Emmy

Vad kul att du har kommit igång med showdownen igen! :) Men brukar man alltid spela killar och tjejer i samma tävling, alltså inte uppdelat?

Jag vet tyvärr inte vad vi kom i hela stora, det är flera steg, och flera lag åker ut i varje så man får inte riktigt veta. :)

2011-01-09 @ 18:06:29
URL: http://emmyiusa.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Kul att det gick så bra för dig i showdowntävlingen.



Ha det bra!

Kram

2011-01-10 @ 09:22:00
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Ja, det var en bra turnering över huvud taget. Jag var ju lika nära segern som du var. Hade jag vunnit mot dig eller Krister i någon av matcherna istället för att förlora med 2 - 1, så hade jag vunnit, så det var riktigt jämnt.

Du spelade riktigt bra iallafall, typ hela tiden tycker jag!

2011-01-11 @ 01:20:03
URL: http://bomletoken.blogg.se/
Postat av: Johan

Du är grym, Vispen!

Minns när du skulle vara med på din 1:a tävling, "bara jag inte kommer sist så är jag nöjd".

Nu är du med i landslaget, tar medaljer och tilöhör de bästa i Sverige. Det är grymt! :)



Det psykologiska under en match är minst lika viktigt som allt annat. Att kunna koppla bort allt runtomkring som tar energi, fokusera helt på det man ska göra och inte påverkas av andra, bara fokusera på sig själv. Det är viktiga delar i det hela.



SV: Tack!

Jag skriver rakt från hjärtat, det är verkligen precis så jag känner, och jag hoppas det jag vill förmedla går fram. Det stavas K Ä R L E K! Kärleken är det vackraste, finaste och mest dyrbara vi har här på jorden, eller hur?

Jag hoppas verkligen vi kan ta oss ur detta, på ett eller annat sätt, ännu starkare än innan, hand i hand, på väg mot det jag/vi längtar så innerligt efter, en gemensam och lycklig framtid tillsammans.



Som sagt, jag trodde inte riktigt heller på det där med att verkligen träffa någon via nätet, men det går absolut! Faktum är att det är lättare på ett sätt då man lär känna varandra mer på djupet, insidan hamnar verkligen i fokus. Jag fick revidera mina teorier starkt efter att jag träffade A, för ja, det går absolut att finna kärleken via nätet. Det går mer än absolut och klart det går för dig med! Det gäller bara att man hittar rätt. I vårt fall var det en kommentar på en annan bloggares blogg som startade allt för drygt 1 år sedan nu. Idag är vi här. Visserligen är det inte så bra just nu, men allt vi har haft, alla magiskt fina minnen, de kommer föralltid finnas i det djupaste av mitt hjärta, vad som än händer. För den tjejen är helt underbar på alla sätt och vis och jag hoppas som sagt att vi tar oss ur detta.



Kram

2011-01-11 @ 13:58:02
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0