God jul!

Hej!

Tiden går verkligen fort och om ni frågar mig går den alldeles för fort när man har roligt. Julafton är redan över och jag hoppas att ni känner er nöjda med dagen. Igår förberedde jag det sista. Björn, Lovisa och jag åkte till min farmor Irre för att baka julgodis. I år blev det chokladkola, trillingnötter och godis med rice crisp och choklad. Eftersom Björn glömde pepparkaksdegen hemma ska vi baka pepparkakor någon gång i mellandagarna istället. En sådan tradition vill jag nämligen inte bryta! Igårkväll tittade jag på Bingolottos uppesittarkväll och det var roligt att se alla artister uppträda, Jill Johnson sjöng hur bra som helst, Robin Stjernberg var lika duktig som vanligt plus att det var roligt att se gruppen Youngblood. Jag missade tyvärr Molly men jag hoppas att tv4 lägger upp ett klipp på hemsidan så att jag kan höra hennes uppträdande snart:) Förutom att det var roligt att höra artisterna var det roligt att höra hur glada folk blev när de vann olika saker. Sen älskar jag att höra när alla lottnummer läses upp. Nästa år ska jag se till att köpa några lotter! Min kväll avslutades med ett telefonsamtal med min kära och det känns alltid lika bra att avsluta dagarna med Reza. Det är tur att telefonen finns så att vi åtminstone kan höra varandras röster de dagar när vi inte ses:)

Den första tanken som kom upp i mitt huvud när jag vaknade imorse var att det äntligen var jul. Direkt efter det kände jag att jag hade huvudvärk och somnade om bara några sekunder senare. Efter att ha tryckt på snooze ett antal gånger på min väckarklocka och sett att klockan redan var halv tolv fick jag bråttom att gå upp. Jag duschade och gjorde mig i ordning innan jag satte mig i köket och åt en god frukost. Nina pratade med mig en stund och på radion spelade de härlig julmusik. Lovisa kom på att hon ville fläta mitt hår och att hon ville göra en fiskbensfläta., en fläta som tar ganska lång tid att göra. Min kära ringde mitt under frukosten och vi hann säga god morgon och prata några minuter innan vi plötsligt fick strömavbrott i vårt hus. Vilken härlig start på julaftonsmorgonen tänkte jag och jag hörde att det var fler än jag som blev stressade av den oväntade överraskningen. Strömmen kom som tur var tillbaka ganska fort och jag hann packa en väska med min dator och lite kläder innan jag fick veta att det hade bestämts att vi skulle öppna alla julklappar innan vi åkte till kusinerna för att inte behöva släpa med oss dem när vi ändå hade en massa annan packning. Det blev en ganska stressig och snabb julklappsutdelning och folk gjorde andra saker samtidigt som de öppnade sina paket. Julstämningen var alltså inte på topp men det kunde definitivt ha varit värre:) Eftersom Nina och jag ska åka och kolla på nya kläder till mig i mellandagarna fick jag inte särskilt många julklappar idag. Jag blev hur som helst glad över det jag fick som bland annat var en ansiktskräm, en kräm för kroppen, handkräm, underkläder och ett presentkort på en ny datorryggsäck:) Efter julklappsutdelningen var det dags att åka till kusinerna. I bilen på väg dit svarade jag på en massa fina sms som jag hade fått under dagen. Jag blir alltid lika glad över att se att jag faktiskt har vänner som bryr sig om att önska mig god jul:) Vi hade en trevlig eftermiddag och kväll hos kusinerna, jag får i alla fall hoppas att de andra som var med håller med mig om det:) Jag blev glad över att träffa alla igen, särskilt Elsa som jag inte hade träffat sen i somras! När vi kom fikade vi innan klockan blev tre och det var dags att titta på Kalle ankas jul! Håller ni inte med mig om att man måste se Kalle ankas jul på julafton för att verkligen känna att det är jul? Jag kan åtminstone lova er att jag sitter klistrad framför tv-n varje jul för att se Kalle anka, Långben, Djungelboken, Lady och Lufsen, tjuren Ferdinand, Piff och Puff, Askungen, Snövit, Robin Hood och allt annat roligt som visas i programmet:) Att titta på Kalle Ankas jul varenda år är en fin tradition! I år hann vi även se Kan du vissla Johanna innan middagen var färdig. Jag tycker verkligen om julmat och ikväll åt jag en massa god mat, bland annat sill, lax, skaldjurspaté, sallad och Janssons frästelse. Efter middagen fikade vi igen och öppnade ännu fler julklappar. Kusinerna gav mig ett par vantar och en rolig skål som det är tänkt att man ska ha lök eller vitlök i. Av min kära mormor Lia fick jag pengar, vilket var bra eftersom det ju alltid är bra att ha:) Klockan gick fort och det blev dags för oss att åka vidare. Lovisa och jag åkte hem till min farmor Irre och när vi kom hit blev vi bjudna på ännu mer mat så nu känner jag mig väldigt mätt och nöjd:) Jag ville bara önska er god jul innan jag går och lägger mig. Hoppas att ni har haft en fin dag med era nära och kära, att ni har ätit en massa god mat och fått fina julklappar!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Paulin

God jul på dig med! kram

2011-12-25 @ 20:30:36
URL: http://mylittlediary.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0