Höst

Hej!

Nu känner i alla fall jag att det är höst. Det har börjat bli mycket kallare ute och sen har det regnat flera dagar i rad. Vädret har verkligen varit växlande, ibland har det varit ganska varmt medan det i nästa sekund har regnat. Jag har som tur är inte märkt att folk har börjat tappa ork, motivation och blivit smådeprimerade ännu, något som ju brukar hända på vintern när det är mörkt och kallt. Men det är ju inte vinter än så det beror nog på det:) Den här veckan har börjat helt okej. Jag har dock inte tränat showdown en enda gång men det ska jag förhoppningsvis göra imorgon. På musikteorin har jag fått en jättejobbig och svår läxa tills nästa vecka. Enligt läraren kommer jag kunna klara att få MVG om jag pluggar på och gör de uppgifter jag får och eftersom det krävs mycket för att få ett högt betyg är det ju bara att kämpa på. Jag skulle ha haft klassisk sång igår men läraren dök aldrig upp. Om nu eleverna ska respektera lärarna, komma i tid till lektionerna och så vidare, tycker jag absolut att lärarna också ska göra det. En lärare borde åtminstone meddela om han/hon av någon anledning inte kan komma till en lektion. Menmen, vi är bara människor och allt kan ju inte vara på topp jämt. Något som gjorde mig väldigt glad igår var att jag hade vokalensemble! I år sjunger alla som har valt vokalensemble A och B i en och samma kör eftersom det hade blivit två väldigt små grupper annars. Det är tyvärr bara en kille som är med i kören men det ska nog gå bra ändå. Vi har Linda som lärare, vilket jag tycker är väldigt bra, roligt och trevligt! Igår började vi med några olika låtar, bland annat Higher, Länge leve livet och en låt som jag verkligen tycker om som jag tror heter Down in the river to pray. Trots att det var vår första lektion igår tycker jag att det redan då lät bra när vi sjöng tillsammans och vokalensemble är utan tvekan det ämne som jag kommer se fram emot mest framöver!

Igårkväll öppnade ungdomsgården för första gången efter sommaren! När jag kom dit lite efter sex var det redan många som hade kommit och framåt sju var vi över tjugo personer, vilket så klart var jätteroligt! Många kom dit för första gången, jag träffade några som jag aldrig hade träffat tidigare och pratade desstuom med människor som jag inte hade träffat på evigheter! Caroline och Rakel var ungdomsledare för första gången och jag tycker att det verkade som att de hade roligt och som att det gick bra för dem! Igår var det rörelse och danstema. Jag testade men eftersom jag inte tycker att det var något för mig, det gick för långsamt, hängde jag en stund med Ronja, Hannah, Fredrik och Sara tills de andra hade dansat färdigt. Vi avslutade kvällen med att fika, äta en massa bullar och kakor och så klart prata en massa. Adam kom förbi en stund och det var trevligt att träffa honom igen:)

Det är ungefär det som har hänt i mitt liv. Jag har förresten lyssnat på nya numret av Optimal som jag verkligen tyckte om tack vare Jakobs fantastiska inledning och Niklas repotage om medlemsforum. Ni kan lyssna på tidningen här:
http://www.ungasyn.se/viewpage.php?page=3152
Jag bloggar igen någon annan dag, ni får ta hand om er tills dess!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Paulin

Håller med dig om att det känns att det är höst nu och tycker också att det är skönt att det typiksa höst och vinter humöret inte märkt på människor än :) Hoppas att det gå bra med din musikläxa!

2011-09-01 @ 06:47:03
URL: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Paulin

ja vi hade verkligen det underbart i huvudstaden!jag tycker absolut att du också ska lyxa till det så någon gång :)Vi bodde på globen hotellet, jag vet tyvärr inte hur mycket det kostar per natt för jag fick en smartbox i födelsedagspresent där hotellkostnaden med frukost och allt ingick.va roligt jag skrek också jätte mycket när vi var på grönalund, jag gillade allihop, men det blå berg och dahlbanan var extra skoj :)

2011-09-01 @ 06:50:52
URL: http://puussgurkan.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Känner igen det där från min skoltid att man ibland inte fick info om att en lärare eller lektion var inställd förrän man tagit sig dit, då blev det ibland långa håltimmar vilket var segt ibland. Ibland kunde det dock resultera i att skoldagen tog slut tidigare än beräknat och det var oftast skönt för då kunde man åka hem och plugga eller bara slappa. Jag har inte heller kommit in i min höstdepp ännu, det beror nog antagligen på att jag börjar med min teater och körsång nästa vecka så då blir det fullt upp och dessutom har jag mycket us jobb som tar tid. Ha det bra! Kram.

2011-09-01 @ 11:59:22
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Victoria

Sv: Inte jättehög nivå, men du ska vara seriös med det du gör! ;) Har friidrott som specialidrott, långdistanslöpning :)

2011-09-02 @ 21:34:52
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0