Tisdag kväll

Hej!

Nu känner jag mig verkligen trött efter att ha lagt ner många timmar på att plugga de senaste dagarna. Idag hade jag omprov i samhällskunskapen. Egentligen var det inget omprov för mig eftersom jag aldrig hade skrivit provet tidigare men jag fick ändå göra det på ett omprovstillfälle. Min hjärna var i princip helt död innan jag ens började skriva. Allt som jag hade pluggat på och saker som jag tyckte att jag kunde hur bra som helst innan jag gick till klassrummet försvann plötsligt i mitt huvud när jag väl satt där och skulle försöka skriva ner några bra svar på alla frågor. Det kändes hur som helst helt okej att skriva provet och jag svarade på allt. Nu får jag hoppas att det jag skrev idag är tillräckligt bra och att jag får vg för det skulle verkligen vara skönt. Att äntligen ha gjort det här jobbiga provet känns verkligen bra och nu behöver jag förhoppningsvis inte tänka på ekonomi, länders situation och bistånd på ett tag:) Det är det enda jag har läst om de senaste dagarna och det där himla provet har funnits i mitt huvud enda sen i januari då jag missade det.

De senaste dagarna har alltså varit ganska tråkiga och det har inte hänt särskilt mycket i mitt liv. I lördags såg jag Körslaget och jag blev faktiskt inte särskilt förvånad över att team Annlouise åkte ut. I söndags kväll var jag och några i släkten och såg musikalen Hair. Lovisa, jag och några av våra kusiner fick nämligen det i julklapp. Jag tycker att musikalen var bra även om jag inte riktigt förstod handlingen. Musiken var i alla fall bra och alla som sjöng var duktiga:)

Igår var det genrep på kören och det var verkligen tur att vi fick chansen att sjunga igenom alla låtar tillsammans en sista gång. Jag tycker att det fanns vissa låtar som många verkade ha glömt men det lät i alla fall ganska bra stundtals. På torsdag eftermiddag åker vi iväg och sjunger på ett äldreboende och jag hoppas att det ska gå bra:) På ensemblen började vi med en ny låt som jag har glömt vad den heter men som jag tycker är ganska bra.

Idag fick vi reda på vad fördjupningsarbetet i samhällskunskap kommer att handla om. Vi ska välja att läsa mer om någon konflikt i världen och sedan skriva en lång uppsats om det. Jag kan ju inte direkt säga att uppsatser är min starka sida. Att formulera en bra frågeställning, hitta bra fakta och att sedan dra slutsatser har jag aldrig varit bra på. Men övning ger färdighet och jag hoppas att jag ska kunna lära mig mycket av att göra den här uppgiften. På psykologin fick vi samtala i grupper och diskutera några olika texter vi har fått läsa. Texten jag har jobbat med handlar om mobbning men jag känner tyvärr inte att jag lärde mig särskilt mycket av att läsa den. Nästa vecka har vi ett prov där vi kommer få skriva om socialpsykologi och gruppåverkan. Jag tror tyvärr inte att det kommer gå särskilt bra för mig eftersom jag inte känner att jag fick ut särskilt mycket av att prata med gruppen jag var med i idag men vi får se. Ikväll har jag alltså skrivit prov och nu sitter jag här hemma och har ont i huvudet. Jag längtar efter att få träna showdown! Att jag bara har tränat en gång i veckan de senaste veckorna känns jättetråkigt och dåligt med tanke på att jag ju vill bli bra, gärna bäst i världen. Men jag har ju varit sjuk och den här veckan har jag känt att skolan har gått före träningen. Därför hoppas jag verkligen att det gick bra på provet idag för annars har jag ju hoppat över en träning helt i onödan. I helgen är sista tävlingen i svenska cupen och då kommer jag förmodligen förlora en del matcher på grund av att jag knappt har tränat men jag får helt enkelt skylla mig själv. Jag ska sluta klaga nu och istället försöka hitta någon bra låt jag kan tänka mig att sjunga på sångafton om några veckor. Ha en trevlig kväll!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Du får inte klaga så mycket på dig själv vispen! Det blir bara värre då, försök tänk possetivt. Ha det bra och lycka till med showdownen.

Kram!

2011-04-06 @ 08:29:33
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Johan

Provet gick säkert bra! :)



Lycka till på torsdag!



För mig går goalballen före skolan, åtminstone ibland. Jag missar nämligen en teambildningshelg vi har i maj, för den helgen är det SM och det går före. :)



SV: Det tycker jag absolut att du ska! Vi spelar mot Australien nu i eftermidag, kl 15:00 om jag inte misstar mig helt.

Damerna är redan kvalificerade till London, så de är inte där. :)



Då tycker jag du får hänga med till Idre något år! :)



Nej precis, klart det måste gå att lösa på något sätt! :)

2011-04-06 @ 14:35:30
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Nu har jag uppdaterat mitt senaste blogginlägg om dom nya sedlarna där jag har skrivit vad dom gamla sedlarna har för motiv.

2011-04-06 @ 15:50:16
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Johan

SV: Nej, usch, det var det inte heller kan jag lova, men som sagt, det gick i alla fall att äta :P



Ja, det är det. Emma var dock värre i sina värsta av tonår, då stod skåpsluckor och garderobsdörrar öppna, kläder och handdukar låg på golvet osv. Nu är det faktiskt mycket, mycket bättre, händer nästan aldrig måste jag erkänna, men när det händer är det inte kul...



Vilken match var det du såg då?

Det är ju det jag säger, hockey är kul! :)



Kram

2011-04-07 @ 11:07:21
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Shass

Hoppas allt gick bra på äldreboendet! Skriv gärna och berätta. :)

2011-04-07 @ 20:41:57
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0