Några dagar av mitt liv

Hej!

Nu bloggar jag igen och idag är det söndag. Den här söndagen blir nog ungefär som många andra söndagar, jag har tänkt plugga lite, träna och ta det lugnt. Nästa vecka kommer bli ganska lugn vilket känns skönt. Men jag längtar verkligen till ETT nu, bara nitton dagar kvar tills jag får träffa alla trevliga människor igen!

Jag kan ju skriva lite om vad jag jag har gjort de senaste dagarna. I torsdags hände inget särskilt. Skoldagen rullade på som vanligt och jag hade historia och religion. Nästa vecka kommer vi förmodligen ha prov i historia och om några veckor har vi prov i religion. Historia tycker jag är ganska tråkigt och religion är inte direkt mitt favoritämne men man kan ju inte tycka om allt. Efter skolan hade jag träning och det var roligt att få spela showdown igen! Klockan åtta tittade jag på Idol och det var roligt att få höra när idolerna fick sjunga till ett riktigt band. Det som är synd är ju bara att programmet bara är en timme långt och att det är reklam väldigt ofta. Om det inte var så hade man förmodligen fått höra alla sjunga lite längre, de spelade bara upp några sekunder av de flestas framträdande. Hur som helst är jag ganska nöjd med de som har gått vidare till kvalet nästa vecka. Jag hade däremot velat att Anton skulle gå vidare men Sebastian är ju också duktig och jag tror att många tjejer kommer rösta på honom om han går vidare bland de tio bästa.

I fredags hade jag historia och sedan en lång håltimme där jag pluggade samhällskunskap. Vi skulle nämligen, precis som jag hade trott, ha prov i fredags. Jag tycker att provet var svårt trots att man fic ha anteckningar för man behövde tänka ganska mycket själv. Det var ett antal g-frågor och en vg-fråga. Jag svarade på alla men gissade lite ibland, hoppas i alla fall att det räcker till ett g. Jag satt kvar sist av alla och skrev, jag fick i och för sig provet senare än alla andra men ändå. Det känns lite jobbigt att alltid vara den som sitter kvar längst. Jag brukar ofta bli väldigt stressad när det hänger och därför skrev jag nog ett ganska dåligt svar på vg-frågan. Nu känns det hur som helst väldigt skönt att ha gjort första provet för till nästa prov vet jag lite hur läraren lägger upp proven och när jag får tillbaka mitt första prov ser jag lite hur han bedömer svaren:)

När skoldagen var slut åkte jag hem till Adam. Vi åt middag och åkte sedan till Skanstull och gick till en pub som är öppen en gång i månaden. Där träffade jag en massa trevliga människor, vissa hade jag inte träffat på flera år så det var verkligen roligt att se dem igen! När puben stängde klockan elva gick vi vidare till ett annat ställe där vi var till ungefär klockan ett. I fredags var första gången jag var ute på ett sådant ställe sen jag fyllde arton år och det var ju verkligen på tiden. Jag hade kul och därför kommer jag nog gå ut igen snart:)

Igår tog jag det mest lugnt. Adam och jag åkte till stan en stund men köpte ingenting. Igårkväll åkte jag till Rebecka och fick träffa en av hennes bröder vilket var kul. Han hade sprungit tre mil igår så han var lite trött. Det kan jag verkligen förstå, jag skulle inte ens orka springa en mil... Igår lagade vi middag, efterrätt och tittade på en film som hette Sebbe. Det var ju inte direkt världens roligaste film och man blev inte direkt glad av den men jag har sett sämre filmer i mitt liv så jag överlevde:) När jag kom hem igår pratade jag med Robin, det var länge sen vi pratade senast och det var roligt att höra hans kära röst igen:) Nu ska jag göra något roligare än att blogga. Hoppas att ni får en bra dag!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Låter som livet rullar på i sitt vanliga tempo ungefär.

Om du vill bli mindre stressad över att du är sist kvar på ett prov kan du tänka att läraren faktiskt har betalt för att sitta där och sen att du tar provet seriöst. Visst, det kanske dom andra också gör, men utnyttjar du all tid du får så kan du tänka på hur seriöst du går in för att lyckas. Det har hjälpt mig.

2010-09-27 @ 23:34:08
URL: http://bomletoken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0