Ibland stör jag mig

Hej!

Ni som känner mig vet säkert om att jag ganska ofta brukar störa mig på olika saker. Det kan vara alltifrån någon liten småsak till något som faktiskt är riktigt störande. Att störa sig på något eller någon tycker jag kan vara roligt ibland och tänk vad livet vore tråkigt om man inte fick göra det lite då och då. Ibland kan jag tycka att det är roligt att reta någon, så länge som den andra personen förstår att jag skämtar. Sen kan jag även tycka om att bli terrad av folk ibland, att skämta, skratta, göra andra glada och sånt är ju alltid kul:) Aja, nu tänkte jag i alla fall skriva om det som stör mig just nu. Efter skolan idag åkte jag hem till min kära vän Mathias där jag även träffade Ida som såklart också är en av mina kära vänner:) Som jag har skrivit tidigare tycker jag väldigt mycket om lägenheter och Mathias hade en jättefin lägenhet som jag blev förälskad i direkt. Om några år hoppas jag verkligen att jag får flytta till en lägenhet som jag kan tycka om lika mycket som mina vänners lägenheter. Vi hade hur som helst en trevlig eftermiddag tillsammans, lyssnade på musik, pratade, åt korv och makaroner och gjorde lite annat kul. Jag lyssnade när Ida och Mathias spelade gitarr också, det är ett instrument som jag har funderat på att lära mig. Lovisa spelar gitarr här hemma nästan varenda dag nuförtiden också vilket är trevligt:) Det var inte förrän Ida och jag hade åkt tunnelbana som det jobbiga hände. Vi såg säkert ganska roliga ut där vi gick, först gick Idas kära ledarhund, sedan Ida och sedan jag som höll i Idas käpp. Det gick bra väldigt länge och jag tänkte faktiskt att det kanske till och med gick lite väl bra. Därför var det säkert nästan förutbestämt att jag helt plötsligt skulle trampa snett på en trottoarkant som jag inte var beredd på skulle komma. Innan hade jag känt alla kanter och annat med min kära käpp men sen helt plötsligt tror jag att jag trampade i luften på något skumt sätt. Jag kan lova att det inte var skönt någonstans och ett tag visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag låg bara där på marken och kände hur ont det faktiskt gjorde. I och för sig tror jag att det är bra att göra illa sig lite då och då. Man tränar ju upp sin smärtgräns och så vidare och nästa gång jag gör illa mig eller trampar snett kommer jag kanske vara mer van vid den typen av smärta. Vissa har ju hög smärtgräns, andra låg och jag tror att min ligger någonstans mitt emellan. Kroppen har ju någon sorts bedövning vilket ju är tur. Efter att ha haft ont i min fot i några minuter, sagt en massa saker som jag inte vill skriva här för det är ju onödigt att svära i onödan, gick det faktiskt ganska bra att gå igen. Okej, det var ju inte direkt skönt men jag klarade av att gå ungefär femhundra meter eller så och en bit av vägen var på en stig i en skog. Ibland kom det rötter och sånt men jag trampade som tur var inte snett igen:) Ida fick stå ut med att jag klagade men hon verkade överleva:)

Det var inte förrän några timmar senare som jag började få ondare i foten igen. Träningen gick ganska dåligt idag men det var nog bra att jag tränade så att jag hade annat att tänka på än min fot. Nu stör jag mig i alla fall på att det här hände just idag för i helgen ska jag åka på Uss statsskattjakt och där kommer vi gå runt ganska mycket på stan och då har jag såklart ingen lust att ha ont i foten. Jag kommer hålla i statsskattjakten tillsammans med Ronja och Maja vilket ska bli kul. Vi har verkligen planerat och fixat mycket inför den här helgen. Som tur är behöver jag inte vara med i ett lag i år och därför behöver jag nog inte gå runt jättemycket men ändå. Snacka om att jag känner mig handikappad just nu, självklart kan jag gå men det är inte alls skönt och att gå upp eller ner för kanter och trappor gör väldigt ont. Sen är det en stor himla knöl på min fot nu, någon sorts svullnad tror jag, vilket gör att jag tycker att det gör ont att ha sko på den foten. Nu ska jag inte klaga mer men jag stör mig verkligen och det var ju jättedålig timing för det här just nu. Idag har jag i alla fall upplevt något nytt för jag hade aldrig trampat såhär snett tidigare. Men jag har kommit fram till att det är väldigt onödigt och jobbigt att göra det, så om ni kan, undvik att trampa snett! Jag kan lova er att det finns en massa andra saker som är roligare att uppleva. Nu ska jag vara social med lite folk men jag bloggar igen efter helgen. då har jag lov i en hel vecka också och det ska bli riktigt skönt:) Ha det bra!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas foten blir bättre snart och att det går bra med eran stadsjaktsaktivitet. Själv åker jag på mitts halloweenläger i karlstad i eftermiddag. Vi ska vara där hela helgen och jag är med som arrangör.



Ha det bra kompis!

2010-10-29 @ 11:57:54
Postat av: Johan

Jaha, haha, jag fattade inte att det var den Ida först :)

Men höll i hennes käpp, det låter inte så optimalt..? Men det kanske är lättast så när hon går med hunden? Jag vet inte, har aldrig gått med någon med ledarhund... :)



Lät inget vidare att trampa snett i alla fall, hoppas det gåt över snart!



Hur var helgen? :)



SV: Vi hade det helt sagolikt underbart, men tyvärr blev det inte 4 dagar utan bara en. Nu vet jag inte vad som händer... jag vet bara att det här måste bli bra, annars vet jag inte vad jag gör... :(

Kärleken är det finaste och mest dyrbara vi har och den ska vi vara oerhört rädda om!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det här ska bli bra igen, annars är allt borta. Det är det ända jag är helt säker på när det gäller min framtid, att jag vill dela den tillsammans med henne. En framtid utan henne går inte, det finns inte. Så detta måste bli bra!

2010-11-01 @ 12:11:11
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: emmy

Tack!

jag har myspace, det finns en länk på min blogg "jag sjunger" Jag tror pappa lagt upp hang with me iaf. In the ghetto har jag inte spelat in än.



Ha det så bra! :)

2010-11-02 @ 13:09:06
URL: http://emmyericsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0