Tror att jag har nått botten

Hej!

Musik är verkligen precis som sport, lika svårt och lika jobbigt. Som ni vet hade vi sånguppspel idag vilket var roligt. Det var jätteroligt att höra alla andra sjunga för när jag hörde hur mycket alla har utvecklats blev jag glad. Dessutom sjöng de flesta bra låtar också och en del av låtarna hade jag aldrig hört tidigare. Men när jag skulle sjunga... Det var verkligen en katastrof och jag har aldrig någonsin sjungit lika dåligt som jag gjorde idag. Ni kan fråga vem som helst och de skulle hålla med om att det här förmodligen var mitt sämsta, eller i alla fall ett av mina sämsta framträdanden någonsin. Jag kände redan när jag satt där och väntade på att det skulle bli min tur att jag började få lite ont i halsen. Så när jag väl hade börjat sjunga verkade min hals bestämma att den tydligen inte alls ville sjunga. Det kom flera jättefalska toner, min röst bröts jättekonstigt och det dröjde länge innan jag kände att jag kom igång. Precis som inom showdownen där det ofta tar tid för mig att komma igång och där jag ofta brukar spela dåligt i början av matcherna sjöng jag hur dåligt som helst idag. Ändå hade jag sjungit upp och allting innan uppspelet. Det känns otroligt störande med tanke på att det här var ett uppspel där folk kunde komma och titta och där det dessutom var många jag kände. Självklart ska folk alltid komma när det går dåligt för mig. Det spelar ingen roll om det är sport eller musik. Jag klarar helt enkelt inte av pressen för när det väl gäller är det som att något tar stopp. Nu borde jag hur som helst ha nått botten, det är mycket att göra i skolan och jag har inte direkt haft världens bästa resultat den här terminen, inom showdownen kom jag fyra i den senaste tävlingen och missade precis medalj, min himla fot gör fortfarande ont, nu var det ju ändå tre veckor sen jag stukade den. Färdtjänsten har krånglat extra mycket de senate dagarna och igår blev jag riktigt arg på att den inte kom och skrek rakt ut, det är inte ofta det händer. Lovisa var med när jag fick mitt utbrott och hon tyckte att jag skulle ta det lugnt men det tog lång tid innan jag kunde göra det. Den katastrofalt dåliga sången idag kom alltså vid helt fel tillfälle. Nu borde det väl komma en sådan där så kallad vändpunkt i livet som det tydligen ska finnas? Som tur är har i alla fall inte mina vänner eller familj övergett mig och jag får väl vara glad så länge inte det händer också. Helt seriöst förstår jag inte varför saker går som de gör för mig just nu... Vad är det för fel? Idag missade jag en träning också och det känns såklart extra surt nu eftersom det gick så dåligt för mig att sjunga. Vi har riktlinjer som vi ska följa och i dem står det att vi ska träna showdown minst två gånger i veckan. Den här veckan har jag bara tränat en gång och konditionsträningen har det också varit dåligt med eftersom jag fortfarande har ont i foten. Musikhelgen jag ska vara med på är samtidigt som svenska cupen nästa helg vilket gör att jag missar ett tävlingstillfälle. Ja, ni ser, det kunde verkligen gå bättre. Jag anstränger mig verkligen för att lyckas och ändå är det såhär, varför?

Några bra saker har i alla fall hänt sen jag skrev senast:) Jag har äntligen fixat talsyntes till min mobil som jag fick för ungefär ett år sen och den fungerar faktiskt ganska bra. Jag måste dock be om att få en licenskod till den ganska snart. På religionen idag fick jag reda på att jag hade vg på islamprovet vilket ju var väldigt trevligt:) Åttapoängsfrågan ska jag inte göra eftersom läraren och jag kom överens om att jag ska koncentrera mig på nästa prov istället. Vi fick tillbaka historieproven vi skrev förra veckan idag också och jag hade vg vilket ju är bättre än vg- som jag fick förra gången. Man kan ju bara få vg på de proven och nu har jag en lång uppsats som ska in om några veckor som jag måste komma igång med snart. Att komma igång med saker är verkligen inte min starka sida men det ska nog gå bra. Planeringen inför musikhelgen går framåt och jag hoppas på att nästa helg blir lyckad:) Vi har hittat fyra ledsagare plus att det faktiskt är ungefär tio personer som har anmält sig till den kära musikhelgen vilket ju är kul. Hmm, det är väl ungefär det som har hänt sen i tisdags. I helgen ska jag ta det ganska lugnt och plugga en del eftersom jag har en massa saker som jag måste ta tag i. Hoppas att ni får en trevlig helg! Fredagen är ju kvar men helgen börjar ju faktiskt imorgon kväll.
/vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hoppas det går bra med musikhelgen. Jag har ochså en del motgångar just nu, men som sagt man kommer förhoppningsvis över det och kan gå vidare i livet.

2010-11-19 @ 10:59:14
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Mamman

Det är inge kul när känns motigt, det förstårjag verkligen. Men det vänder, jag lovar! Och du sjöng BRAAAA! Du missade en svår ton, resten var superbra, faktiskt, det är inte bara jag som tycker det. Du har fått en betydligt djupare klang i din röst sen jag sist hörde dig sjunga i mic.

Se fram emot den roliga musikhelgen nu. Kramar, Mamman

2010-11-20 @ 12:23:00
Postat av: Ronja

Kom igen vispen, det är bara att kämpa vidare. Ibland suger verkligen livet, men det finns nästan alltid något riktigt bra som väntar längre fram när det är som verst.



Förresten, jag har kommit på ett knep för att komma igång med uppsatser. Jag är också jättedålig på det. Jag bestämmer helt enkelt en tid då jag måste börja och då skriver jag bara lite, lite grann. Typ tre meningar eller något. Sen nästa gång jag skriver har jag ju börjat, så då går det lättare :)

2010-11-21 @ 14:47:28
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: Johan

Försök att inte haka upp dig på att det gick dåligt där och då. Det tillhör det som var, det kan du inte göra något åt nu. Det du kan göra något åt är framtiden. Så fokusera på den! :)



Det kanske inte är så att alla kommer och tittar när du tycker att du sjunger dåligt, det kanske är just därför, som du säger, när folk kommer och tittar, folk du känner, som det går dåligt? Undermedveten press kan man säga...



Vad kör ni för konditionsträning i showdownen? Löpträning? Cykel?



Hm, hade jag haft dubbelhelger sådär, showdown och musikhelg, så hade jag valt goalballen. Som jag skrev i mitt inlägg, jag kommer troligen missa både Leksands legendariska utematch och skidresan i vår, men så är det. Man får offra en del tyvärr...

2010-11-23 @ 00:04:43
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0