Helg och måndag

Hej!

Hoppas att ni mår bra, jag mår mycket bättre idag än vad jag gjorde förra veckan men förkylningen sitter tyvärr fortfarande kvar. Jag har aldrig varit sjuk såhär länge tidigare men det tyckte tydligen min kropp att jag skulle vara med om i mitt liv. Nu hade jag tänkt blogga lite innan jag sedan ska plugga spanska, imorgon har vi nämligen ett jättestort prov som jag har bestämt att jag måste ha minst vg på.

I lördags sov jag ganska länge vilket kändes skönt. När jag vaknade åt jag lite samtidigt som jag pratade i telefon med Karro. Det skumma var att vi pratade i flera timmar fastän jag ju skulle åka till henne senare på dagen. Vi pratade tills det var tio minuter kvar tills våra taxibilar skulle komma och hämta oss. Min taxi var såklart samplanderad så det tog ganska lång tid för mig att åka till glasstället där vi skulle mötas. Jag hade aldrig ätit deras glass tidigare så det var trevligt och den var riktigt god. Jag tog tre kulor, choklad, jordgubb och citronsorbet. Karro verkade vilja slå något glassrekord eller något för hon åt hela sju kulor. Det skulle jag aldrig kunna äta, inte ens om jag var jättehungrig. Vi mötte förresten Karros pappa, hans flickvän och Karros syster Ellinor på glasstället också och när vi hade ätit glassen åkte vi hem till dem. De bodde i en lägenhet där jag verkligen kände att jag trivdes, en del bor ju så mysigt. Jag brukar dessutom ha extra lätt att trivas i lägenheter och kan ibland tycka att villor känns för stora. Karro och jag tittade mycket på film när vi var hos henne. Vi såg bland annat filmerna Vinnare och förlorare, Älskar, älskar inte och en film som hette Oskar Oskar som nog är den konstigaste film jag någonsin sett. Den handlade om en man och så visade de hur hans vardag såg ut. Jag väntade spänt på att någonting skulle hända men det var inte förrän i slutet av filmen som det började hända saker. Slutet tycker jag var riktigt tråkigt och filmen hade ju en så otroligt seg start. Karro somnade nästan i soffarn för att hon tyckte att filmen var så seg medan jag satt och väntade på att någonting skulle hända och skrattade mest åt den sega handlingen. Ni måste nog se filmen för att förstå vad jag menar. Det positiva är hur som helst att jag kommer komma ihåg just den filmen länge på grund av handlingen. I helgen hann jag även plugga en del, både Karro och jag hade med oss våra datorer så vi satt och nördade oss ett tag. Sen hann vi såklart äta mat och sen testade jag marabou passion som jag tycker var väldigt god, eftersmaken var dock lite konstig men ändå. Igårkväll somnade jag i taxin på väg hem för att jag kände mig så trött efter helgen. Men jag hade väldigt roligt och det kändes riktigt roligt att få träffa Karro igen, vi ses ju tyvärr inte särskilt ofta. Hennes familj var väldigt trevlig också, jag hann träffa de flesta igår eftersom de kom över på middag och det var trevligt:) En sak som jag tycker var lite synd var att jag ju fortfarande var ganska förkyld i helgen, jag lät i alla fall ganska täppt och tyckte att det kändes jobbigt att sjunga. Om jag inte hade varit det hade jag, precis som många av tjejerna i min klass, sökt till idol i lördags. Men det ska jag istället göra nästa eller nästnästa år hade jag tänkt för det är verkligen något jag vill hinna uppleva. Det verkar ju jätteroligt att stå i kö jättelänge för att sedan se hur bra man orkar sjunga. Den första juryn brukar ju inte säga särskilt mycket om vad de tycker om ens sång utan de säger ju oftast att man inte går vidare och får träffa den riktiga juryn. De som går vidare är ju mest de som ser bra ut i tv plus att det såklart är en del som har talang och är duktiga. Det man gör hos den första juryn visas ju varken i tv eller någon annanstans så då behöver jag inte skämma ut mig inför någon och det känns ju skönt:)

Idag gjorde jag provet i kultur och idéhistoria som handlade om tiden fram till andra världskriget. Jag hoppas verkligen att jag lyckades skriva vg på det för det är ju det jag vill ha i slutbetyg. Nu har jag bara en redovisning kvar att göra i det ämnet och den ska jag försöka börja skriva på snart. Problemet är bara att jag måste komma på vem jag kan prata om för det måste vara en person som vi har läst om antingen förra året eller i år. Efter lunchen gick jag på öppen scen och fick lite information om projektarbete. I höst har jag ju den kursen, om jag inte väljer att skjuta upp den ett år, det kändes i alla fall bra att få lite mer information om vad som gäller. Än så länge har jag ingen aning om vad jag vill fördjupa mig i och jobba med så det måste jag fundera på. Det jobbiga är att jag nu har tänkt i över ett år men verkligen inte kan komma på någonting som jag tycker verkar vara intressant. Självklart är jag intresserad av saker men det är ju ändå inte så lätt att komma på någonting. Det måste ju dessutom vara någonting som man kan koppla till något av de ämnen jag har läst på gymnasiet.

På ensemblen sjöng vi igenom de två låtarna som vi har jobbat med de senaste veckorna, Smooth och If I never see your face again. Min röst är fortfarande inte direkt på topp men jag orkade i alla fall ta i lite idag. Efter skolan tränade jag vägen till showdownträningen tillsammans med en kvinna som jobbar på syncentralen. Idag kände jag att det var ganska lätt att hitta. Träningen gick faktiskt bättre än vad jag hade hoppats även om mina servar tyvärr var väldigt dåliga. Men med tanke på att jag inte hade spelat på ungefär två veckor kände jag mig ganska nöjd med spelet emellanåt och jag vann alla träningsmatcher idag. I och för sig är ju spelarna inte direkt lika bra som på den andra träningen men ändå, träning som träning:) Tre dagar kvar nu och jag börjar bli riktigt nervös. Det är ju dessutom en internationell tävling så det känns extra roligt. Däremot tror jag inte att det kommer gå särskilt bra för mig eftersom jag ju knappt har hunnit träna överhuvudtaget på flera veckor menmen, roligt blir det i alla fall och Helene kommer förmodligen vara med och spela den här gången också. Då blir jag alltså inte den enda tjejen som tävlar för Sverige:) Nu ska jag plugga lite spanska, sista rycket!
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0