Tisdag, snart har halva lovet gått

Hej!

Ja, imorgon är det onsdag och då har redan halva sportlovet gått om man räknar med att det började i fredags. Tiden går otroligt fort trots att jag inte har gjort särskilt mycket varken i helgen, igår eller idag. I söndags glömde jag att skriva att jag tittade på melodifestivalen. Det kan jag ju skriva lite om nu istället. Sibel var ju med i lördags och låten hon sjöng hette Stop. Jag blev ganska besviken för jag trodde att låten skulle vara bättre men jag tycker att Sibel sjöng bra även om jag tycker att hon passar bäst att sjunga till lugna låtar. Sen sjöng Py Bäckman låten Magisk stjärna och den tyckte jag inte alls om, låten hade kanske kunnat vara bättre om någon annan sjöng den men jag vet inte, fastnade inte för texten heller. Neo sjöng en låt som jag inte kommer ihåg vad den hette men som jag tycker hade en ganska bra refräng. Tyvärr kom jag inte ihåg melodin särskilt länge efter att ha hört låten och det var ju lite tråkigt, sen tycker jag att hans låt liknade många andra låtar som jag har hört tidigare. Gruppen Lovestoned sjöng låten Thursdays och den låten kom jag inte heller ihåg efteråt men jag tyckte att melodin var helt okej. Anna Bergendahl sjöng This is my life och den låten tyckte jag välidgt mycket om. Jag såg ju Anna i Idol väldigt mycket förut så det var roligt att hon var med i melodifestivalen också:) Hon har ju en väldigt speciell röst som i alla fall jag känner igen direkt när jag hör plus att jag har hört av många att hon har bra utstrålning på scenen. Därför var det ju roligt att hon gick direkt till Globen:) Nu har jag gått runt och sjungit på hennes låt sen i söndags. Pernilla Wahlgren sjöng ju en låt på svenska den här gången som hette Jag vill om du vågar. Den tyckte jag om väldigt mycket för det hördes ju verkligen att det var en schlagerlåt. Sen fastnade melodin direkt och fastän jag bara har hört låten en gång kommer jag fortfarande ihåg den:) Jag hoppas att Pernilla går vidare från Andra chansen. Noll Disciplin sjöng låten Idiot och det var ju roligt att man fick se en av medlemmarna i Sk8 i melodifestivalen, Sk8 var ju med i lilla melodifestivalen tidigare. Låten tycker jag var sådär, inget jag fastnade för. Sist sjöng Peter Jöback låten Hollow och jag tycker att han sjöng bra och att låten var helt okej. Det var ett tag sen jag hörde honom senast så det var ju trevligt att se honom i melodifestivalen:)

Igår åkte jag till Rebecka på eftermiddagen och vi gick till ett videoställe och hyrde en film. Det tog en stund för oss att bestämma vilken film vi skulle ta eftersom vi hittade några stycken som jag tycker verkade bra. Sen har ju jag alltid svårat att bestämma mig, i alla fall oftast. Till slut tog vi filmen Miffo som ju kom ut för ganska länge sen. Men det var en bra film som jag tycker att ni ska titta på någon dag om ni har tid över:) Den var både rolig, lite sorglig ibland och väldit bra på många sätt.

Sen var det träning där jag förlorade mot Anderz, två set dessutom, jag förstår inte vad det är för fel på mig, jag spelade ju ändå i helgen och allting. Han är bra men jag borde ha spelat bättre. Första set kan jag förstå att jag förlorade för jag spelar nästan alltid dåligt i början. Men andra set borde jag ju ha kunnat vinna men jag släppte in en massa onödiga mål vid handsksidan där jag annars brukar vara bäst på att försvara mig. Nu börjar jag istället bli dålig på att försvara på den sidan också, dåligt. Nej, när jag nu kommer upp i a-gruppen i höst måste jag bli bättre för annars kommer jag förlora alla set med tolv-noll och jag ska se till att det inte händer! Idag var träningen inställd vilket jag tycker var väldigt segt och störande. Dessutom hade en tjej kommit idag som jag inte har träffat på länge och därför känns det ju extra tråkigt menmen. På torsdag hoppas jag att jag får spela igen för annars kommer jag seriöst bli deprimerad.

Det enda jag har gjort idag är att åka till syncentralen för att titta på bussar. En busschaufför mötte upp oss och körde oss till ett bussgarage där vi fick se hur olika bussar ser ut. När man är synskadad eller blind har man ju kanske inte jättebra koll på var alla stolpar och knappar finns. Jag kände att jag kunde det mesta innan men lärde mig i alla fall några nya saker. Sen åkte jag dit för att träffa lite folk också och jag träffade en kille som jag inte har träffat på flera år så det var roligt:) Alla fick varsin reflex med SL-s färger idag och det var bra för jag hade ingen reflex innan. Det enda jobbiga med den här reflexen var att man har den runt armen, det finns ju reflexer som man kan sätta fast med till exempel en nål. Men det finns säkert fördelar med den här reflexen också. Efter att ha fikat åkte jag hem och fikade en gång till, Lovisa och min mormor Lia hade bakat en kladdkaka som jag tycker blev ovanligt god. Det är ju svårt att lyckas göra goda kladdkakor eftersom de ofta blir för torra och smakar mer som sockerkaka. Nej, nu ska jag se ifall det finns någon social människa inne på msn som kan underhålla mig:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!



Håller med dig när det gäller låtarna i fjärde deltävlingen av melodifestivalen, tyckte dock Noll diciplin var dåliga. Vi ses på fredag!

2010-03-03 @ 11:33:28
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0