Skola, träning, kör och en vecka kvar

Hej!

Tiden går ganska fort, det känns i alla fall så ibland. Idag är det ju nämligen bara en vecka kvar tills jag och några andra åker till Milano på showdowntävling! Snart kommer jag börja vara nervös inför det och även om en vecka faktiskt är ganska lång tid börjar jag känna det lite i magen redan nu men än så länge är det bara en skön känsla. När jag väl är i Milano kommer jag antagligen vara så nervös att jag knappt kan tänka på annat än tävlingen.

Egentligen har jag inte gjort särskilt mycket sen jag skrev senast, i alla fall inget intressant. Men jag kan ju skriva lite ändå. Ensemblen var rolig i måndags och jag tycker verkligen att det är roligt att sjunga stämmor och sånt i mindre grupp! Vi var bara fem personer eller så och sjöng fyra olika stämmor, det lät verkligen bra efter en stund!

Sen var det träning som jag tycker var lite seg i början men som blev roligare lite senare:) Jag spelade mot en tjej utan att hon hade någon ögonbindel vilket gjorde att det var mycket svårare att vinna men det var roligt, jag tycker om att få hårt motstånd eftersom jag vill utvecklas:) När jag kom hem sen var det däremot inte lika roligt eftersom jag fick jätteont i huvudet. Nu har jag haft huvudvärk tre dagar i rad, idag har det dock känts bättre än igår och i måndags men ändå. Hoppas bara att jag slipper få huvudvärk lika ofta som för några år sen för då kunde det hända att jag hade ont flera gånger i veckan och ibland nästan varje dag.

Igår började skoldagen med estetisk orientering då vi först tittade på två redovisningar och sedan skrev en utvärdering. Jag blev väldigt förvånad när läraren talade om för gruppen som jag har jobbat med några veckor att vi hade fått mvg på vår redovisning. Men nu hoppas jag att jag minst skrev ett vg på utvärderingen eftersom den ligger till grund för det individuella betyget.

Sen var det vokalensemble där vi fortsatte sjunga Border song som jag tycker är en ganska bra låt. Efter lunchen var det spanska då vi skulle översätta en lång text från svenska till spanska, skriva på en berättelse och sedan avslutade lektionen med att sjunga La tortura, den låten har ni säkert hört. Matten kändes lite seg både igår och idag och det kändes knappt som att jag fick någonting gjort. Men jag ska plugga lite under lovet och sedan kommer jag dessutom hinna plugga i skolan för provet är inte förrän om tre veckor:) Det gäller verkligen för mig att skriva g på det för om jag gör det får jag godkänt i matte b, även om jag sedan skulle skriva ig på nationella provet.

Träningen igår kändes inte bra, oj vad jag spelade dåligt. Så är det kanske ibland men igår spelade jag verkligen mycket sämre än vanligt. Mina skott var dåliga och jag måste träna mer på pressition och servar. Nu hinner jag nog tyvärr bara träna en eller högst två gånger till innan Milano. Jag hoppas att det är träning imorgon och att den kanske är nästa tisdag. Men då kommer jag även vilja hinna åka förbi ungdomsgården en stund på kvällen. Adam och Viktor ska nämligen hålla i ett disco då och det vore ju lite kul att komma dit när jag nästan aldrig åker till gården längre.

Idag hade jag bara matte och engelska i skolan och det orkar jag inte skriva om. Engelska måste jag i alla fall tyvärr plugga en del under lovet för vi har ett stort prov snart där man kommer behöva svara på ungefär femtio frågor. Som tur är är det bara ett g-test men jag känner mig ändå lite orolig för att inte klara det. Vi har fått ett häfte med en massa texter plus att vi har fått skriva anteckningar när läraren har gått igenom olika tidsperioder, det är inte direkt ett roligt moment menmen.

När jag kom hem från skolan pluggade jag lite plus att jag tränade kondition en stund, den måste verkligen bli bättre. Men nu när det börjar bli varmare ute kan jag snart börja cykla på motionscykeln igen:) Håller ni inte med om att det är skönt att det har varit varmare ute de senaste dagarna? I Milano har jag hört att det ska vara ännu varmare vilket jag tycker känns skönt. I och för sig tycker jag mest om när det är lagom varmt, kanske femton till tjugo grader men när det är varmare än så kan det kännas lite jobbigt, då orkar man ju knappt göra någonting.

Ikväll har jag hunnit med att sjunga också och nu känns det som att jag har lite ont i halsen men jag hoppas att det bara är för att jag har sjungit för mycket. Imorgon har jag både ensemble och sånglektion så vi får väl se hur det går. Kören är tyvärr inställd då och det är ju segt eftersom det är mitt favoritämne men det finns ju inte mycket att göra åt det. Idag sjöng vi förresten mest de vanliga låtarna och sen var det några som önskade låtar. Rock var något som de flesta verkar vilja sjunga och jag hoppas att vi får göra det, jag är riktigt dålig på att sjunga rock och det vill jag bli bättre på för det vore ju kul att få en sådan där cool rockröst:) Nu ska jag chatta med lite folk innan jag går och lägger mig. Men hopps att ni har det bra!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hoppas du får en bra påsk!

2010-04-01 @ 08:38:25
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0