Sommarlov

Hej!

Idag är det tisdag och nu har jag sommarlov! Förstår ni hur skönt det känns? Det ska bli oerhört skönt att kunna ta det lugnt utan att behöva ha dåligt samvete för att man egentligen borde plugga. Som vanligt kommer det nog ta en vecka innan jag faktist inser att jag är ledig och sen kommer förmodligen lovet kännas hur kort som helst. Men jag ska försöka ta vara på varenda ledig dag och göra något bra av den. Tyvärr känns det inte alls roligt nu eftersom jag igår var och vaccinerade mig mot TBE, den där sjukdomen som en del fästingar kan ha. Min kropp verkar verkligen inte gilla vaccin för idag har jag mått ganska dåligt och det känns lite som att det kommer bli ännu sämre imorgon. Då kanske jag ska träffa en kompis så därför tycker jag att min kropp väljer helt fel tillfälle att bli sjuk på. Sen har vi ju landslagsträningen i helgen också. Nu har jag mest huvudvärk, även om det är jobbigt har jag ju i alla fall ingen feber och det klarar jag mig verkligen jättebra utan.

Aja, nu ska jag inte klaga mer utan istället berätta lite roligare saker:) I söndags träffade jag mina kusiner Berthine, Jakob och Mårten, min farmor Irre ska köpa en ny hund snart och därför ville de åka och titta på några hundvalpar. Jag valde att vänta hemma tillsammans med Björn för hundar är ju inte direkt någonting som jag älskar, jag har verkligen ingenting emot dem men jag tycker inte om när det är för många hundra på ett och samma ställe. Hundar sm har tjock päls tycker jag inte om särskilt mycket heller eftersom de fäller mycket hår. Ibland kan jag dessutom känna att jag är lite rädd för främmande hundar, egentligen vet jag inte riktigt varför men jag kan tycka att det låter som att en del hundar låter jättearga när de skäller. När jag var fyra år blev jag ju hundbiten i ansiktet och det kanske har lite med det att göra, jag har fortfarande kvar ärren men som tur är syns de inte särskilt tydligt. Händelsen kommer jag hur som helst ihåg ganska tydligt, vi fick ju åka till tre sjukhus innan vi fick hjälp vilket var lite jobbigt. När kusinerna kom tillbaka lite senare åt vi i alla fall pankakor och fikade lite:) Det enda som var jobbigt var att det var hur mycket myggor som helst där vi satt. Jag tror att jag fick nästan tio myggbett på tjugo minuter, rekord för mig. Björn hittade förresten mangoglass i lördags och sen gjorde han mangosås som gjorde att mangosmaken kändes ännu mer, jag älskar verkligen mango, utan tvekan min favoritfrukt! Senare på söndagen gjorde vi vårrullar och det var roligt att göra de även om det tog ganska lång tid.

Igår tog jag det mest lugnt, Lovisa, Irre och jag åkte och vaccinerade oss. Vi tittade lite efter kläder också men hittade inget bra. Idag var det skolavslutning för de som går i ettan och tvåan på Kulturama. Treorna tog studenten i fredags och hade sitt utspring då. När jag kom till skolan var jag en stund med Miren innan repetitionen inför avslutningen började. Idag blev det bestämt att min klass bara skulle sjunga Länge leve livet, jag vet inte varför menmen. Det kändes hur som helst roligt att sjunga och jag hoppas att det lät bra. Ettorna sjöng två låtar med kören, Every breath you take och Smoth criminal, de var verkligen hur duktiga som helst! De som går musikal sjöng låten Seasons of love och det lät också väldigt bra! Desutom tycker jag om den låten väldigt mycket. Konst och design visade något de hade gjort, kläder tror jag. Danseleverna dansade, Joachim i parallellklassen sjöng en låt och ett band där Mattias i min klass spelar trummor spelade en jättebra rocklåt. Rektorn höll ett fint tal och sen fick alla sjunga En vänlig grönska, jag tror i alla fall att sången heter något sådant. Tyvärr hittade jag inte särskilt många i min klass efter avslutnigen och det kändes lite tråkigt att inte få säga hejdå till någon av dem. I grundskolan samlades man alltid efter avslutningen för att säga hejdå och i åttan och nian för att få sina betyg. Nu skickar de hem betygen istället, jag tycker att det känns lite tråkigt menmen.

När jag kom hem sov jag i ungefär två och en halv timme, dels för att jag sov dåligt inatt och ddels för att jag skulle orka träna ikväll. Jag mådde bättre efter att ha sovit lite vilket kändes skönt. Träningen kändes ganska bra idag, jag spelade mest matcher men försökte ändå träna på lite olika saker. Madde var där idag också och vi hade roligt som vanligt:) Nu har jag inget mer att skriva men jag bloggar innan jag åker till träningslägret på fredag.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0