Prag imorgon

Hej!

Nu sitter jag här och tänkte blogga för sista gången innan jag åker iväg. Om allt går som det ska, vilket jag hoppas, sitter jag om ett dygn i Prag. Där har jag aldrig varit tidigare så det ska verkligen bli roligt att åka dit och tävla. Jag har dock hört att de flesta tyvärr inte är särskilt bra på engelska i Tjeckien men det ska nog gå bra ändå:) Förstår ni hur fort tiden har gått? Jag räknar ju alltid ner dagarna inför nästa tävling och nu är det bara en dag kvar:) Ikväll ska jag packa och då hoppas jag att jag kommer ihåg allt, jag glömmer ju alltid något men som tur är har det inte alltid särskilt stor betydelse. Lite senare väntar en natt då jag förhoppningsvis i alla fall lyckas sova några timmar, gissa hur nervös jag känner mig just nu. Vid sjutiden imorgon måste jag gå upp och sedan åka till Arlanda och möta upp de andra. Trots att jag nu känner mig väldigt nervös är jag också förväntansfull och glad, jag älskar ju att resa och tävla och ser verkligen fram emot att träffa alla igen, både de från Sverige och de andra:)

Sen jag skrev senast har det inte direkt hänt något. I måndags och igår tog jag det mest lugnt, tränade kondition men tyvärr ingen showdown eftersom jag inte fick tag på någon. Det känns lite jobbigt för det hade ju kanske varit bra för mig att träna en gång den här veckan inför tävlingen men nu är det som det är. Idag var jag med Ellen igen och det var roligt. Jag tror att det var lika varmt idag som förra gången vi träffades, i alla fall nästan. Vi gick runt på stan även idag. Först gick vi till Forex eftersom jag behövde växla lite pengar, i Tjeckien har de ju en egen valuta. Först kom vi till en Forex där de tyvärr inte hade tjeckiska kronor men det fanns som tur var på ett annat ställe, det hade ju blivit lite jobbigt annars. I och för sig behöver jag nog inte direkt handla något särskilt i Tjeckien förutom kanske lite mat och vatten. Jag är glad över att jag bor i Sverige där man ju faktiskt kan dricka vattnet, därför är jag inte van vid att behöva köpa det när jag åker utomlands. Efter att ha växlat pengar gick vi i alla fall runt i olika sportaffärer där jag letade efter tjocktröjor. Vi var inne på några HM också men där hittade jag inget bra. Tyvärr hittade jag ingen tjocktröja i spotaffärerna heller förutom en gul tröja, den kostade bara femtio kronor och därför köpte jag den. Färgen är ju inte direkt fin men Ellen tyckte att den var tillräckligt fin för att vara värd priset. Den kändes helt okej att ha på sig också men det är ju inte direkt en tröja som jag kommer använda mycket. Idag letade jag även efter tejp att linda mina racketar med men det var inte lätt att hitta någon tejp som jag blev nöjd med. Vi gick runt och kollade och frågade på flera ställen. I sportaffärer tycker jag i alla fall att personalen är trevliga. Till slut tror jag faktiskt att jag hittade ungefär den tejp jag var ute efter så det kändes skönt:) Hmm, vad gjorde vi mer idag? Jo, vi gick förresten runt på Hötorget! Där var det bra stämning som vanligt, jag skulle ha köpt något också men det blev inte av. Vi promenerade mycket idag också och det var skönt även om jag tycker att det kändes alldeles för varmt i solen. Jag föredrar i alla fall lugnt sommaren framför vintern:) Nej, nu tror jag faktiskt att jag lämnar den kära bloggen för några dagar. Datorn hade jag inte tänkt ta med mig till Prag men jag kanske kan blogga från mobilen någon dag. Det gick ju bra att göra det från Milano:) Håll tummarna för mig nu, om ni vill, ha en fortsatt bra vecka och helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Lycka till i Prag!

2010-07-08 @ 08:33:19
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0