Allsång på Skansen, träning och lite annat

Hej!

Tiden går och idag är det bara en vecka kvar tills jag åker till Prag för att tävla. Jag längtar verkligen dit! Nu hade jag tänkt skriva lite om vad jag har gjort de senaste dagarna. I tisdags missade jag tyvärr en showdownträning på grund av att jag skulle åka på Allsång på Skansen med USS. Även om det kändes tråkigt överlevde jag och jag hade faktiskt aldrig varit på allsången tidigare. Sofia och jag hjälptes åt att ordna aktiviteten och det gick väl lite sådär men jag tycker ändå att det gick helt okej för att vara min första aktivitet. Det är klart att jag kunde ha gjort saker bättre för så är det ju alltid men det kändes bra att inte ordna aktiviteten helt själv utan att jag faktiskt gjorde det tillsammans med någon. Klockan tre mötte jag i alla fall Sofia på hennes jobb och vi gick tillsammans till Slussen och tog sedan båten över till Gröna lund. Därifrån gick vi sedan till Skansen och vi mötte de flesta på vägen dit. Maja, Ronja och hennes kusin var några av de som också var med under kvällen. När vi hade kommit in på Skansen gick vi för att försöka hitta en bra plats. Alla bänkar var såklart upptagna men vi kunde i alla fall sitta på gräset. Allsången är ju tydligen väldigt populär. Om man har tur kan det hända att man får en plats om man är en av de första som spriinger in när Skansen öppnar tidigt på morgonen. Det hade vi ingen lust att göra men det ska jag göra någon gång i framtiden. När vi väl hade satt oss var det lite mer än tre timmar kvar tills allsången skulle börja men vi hade ganska roligt under tiden vi väntade. Vi åt, pratade och lyssnade medan några av artisterna repade. Lite innan klockan var åtta gick vi och ställde oss lite närmre scenen för att höra bättre. Nära scenen kom vi aldrig, vi stod säkert hundra meter därifrån eller så men ändå. Allsången var verkligen bra i tisdags! Först sjöng de som vanligt Stockholm i mitt hjärta, låten som de både börjar och avslutar programmet med. Några artister som var där och sjöng var The ark, Carola och Anna Bergendahl. Alla artister sjöng varsin låt plus att de sedan valde en allsång som alla var med och sjöng. Jag tycker verkligen att stämningen var bra för det lät coolt när publiken sjöng med till låtarna. Anna sjöng jättebra som vanligt, hon sjöng This is my life under själva programmet och valde att sjunga Have a heart efter att tv-sändningen var slut. Jag tycker att Have a heart lät bättre än This is my life för Anna sjunger verkligen den låten med mycket känsla. Låtarna som The ark och Carola sjöng kommer jag inte ihåg vad de hette men Carola valde Idas sommarvisa som alla var med och sjöng på. När allsången var slut åkte alla båten tillbaka till Slussen innan alla sedan åkte hem. Men jag tycker att det var en väldigt rolig kväll och jag hoppas att USS åker på allsången även nästa år:) Den håller ju på några tisdagar varje år så det borde man ju hinna göra tycker jag.

Igår åkte jag in till stan för att träffa Ellen. Det var verkligen roligt att träffa henne igen, trots att vi ju träffades på skolavslutningen som inte var för så jättelänge sen tycker jag att det kändes som att det var ganska länge sen vi träffades senast. För att vi skulle ha någonting att göra föreslog Ellen att vi ju kunde åka till Skansen och titta på djuren. Jag är ju inte särskilt intresserad av djur men tyckte att det var helt okej att åka dit eftersom vi förmodligen inte skulle kunna komma på något bättre att göra. Skansen hade jag inte varit på särskilt många gånger tidigare, jag minns att jag var där en gång när jag var tre år och sen kanske jag har varit där en gång sen dess. Därför kändes det skumt att jag nu åkte till Skansen två dagar i rad, allsången och djuren ligger visserligen ganska långt från varandra men ändå. En rolig sak som jag i alla fall lyckades göra under det korta Skansenbesöket, jag tröttnade ganska snabbt på att gå runt där, var att jag hann titta på både getterna och korna. Jag är ju född i getens år enligt den kinesiska kalendern och därför känns getter lite speciella för mig. Vi hade en get när jag var liten också. Kor började jag inte tycka om förrän för några år sen när Adam började prata om det. "Du ser ut som en tänkande ko" sa han plötsligt till mig en dag, haha, fråga mig inte vad han fick det ifrån. Vi hade i alla fall roligt åt det länge efteråt. Vissa hade kanske tagit illa upp om någon sa så till dem men jag tycker mest att det var kul. Bland annat tycker jag att det är roligt att kor verkar vara väldigt lugna djur. Det fick jag också bevisat igår när vi gick fram till kossorna. En av dem stod stilla i flera minuter och tuggade gräs:) Till slut rörde en av kossorna på sig och gick tillräckligt nära för att jag skulle kunna ta på henne. Jag rörde bara jättelite vid den och en ko kändes verkigen inte som jag trodde att den skulle göra. Någon annan gång ska jag kanske försöka träffa kossor igen för att lite noggrannare se hur de ser ut. Igår var jag inte ens förberedd på att det skulle finnas kor på Skansen men jag blev glad när Ellen sa att hon såg flera stycken. Korna råmade en del också, efter att vi hade stått och väntat ganska länge på att någon av de skulle göra det började helt plötsligt många göra det på en och samma gång, det var kul. De lät mycket högre än vad till exempel fåren gjorde:)

Efter att ha varit på Skansen en stund åt vi lite och gick sedan runt i en liten galleria. Jag köpte två träningströjor på Intersport. Tyvärr fanns det bara en tröja i den storlek som jag helst ville ha men jag köpte två tröjor med olika storlekar, jag får hoppas att båda passar bra. Innan vi åkte hem åt vi glass och pratade om idol och en massa annat trevligt:) Igårkväll hände inte särskilt mycket, jag tränade lite och chattade med några kompisar. Idag är det enda roliga som har hänt att jag har varit och tränat. Vi var fyra som var där och det var kul. Vi spelade mest matcher idag men jag förlorade tyvärr de flesta, det var störnade. Nu ringde Karro så nu ska jag prata lite med henne. Hoppas att ni får en bra helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: sarah

Lycka till i Prag :)

/sarah

2010-07-03 @ 11:40:23

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0