Måndag, skola som vanligt

Hej!

Idag är det bara tre dagar kvar till omprovet. Då handlar det verkligen om att överleva eller att gå under, jag vill verkligen inte få ig igen! Om det händer vet jag inte vad jag gör. Men jag har faktiskt försökt plugga, det är nästan det enda jag har gjort den här helgen. Rebecka och jag var och fikade i lördags och det var väldigt trevligt men förutom det har jag mest suttit hemma och försökt plugga in matten. Ibland känns det bara så omöjligt och jobbigt! Mitt mål med att plugga ungefär åtta timmar per dag har jag i alla fall lyckats med, i alla fall i fredags och igår, i lördags pluggade jag nog bara fem eller sex timmar. Det som känns jobbigt är att det känns som att jag ändå inte förstår och tiden jag lägger ner känns ganska bortkastad. Men det enda jag vill är att få godkänt och jag hatar att misslyckas med saker så nu måste det gå, seriöst!

Nu orkar jag inte skriva så mycket eftersom jag är ganska trött, inatt sov jag bara tre timmar. Ändå har jag överlevt dagen på något skumt sätt. Ibland har jag varit väldigt seg och känt att jag inte riktigt har orkat hänga med men ändå. Kultur och idéhistorian var faktiskt ovanligt rolig idag, jag förstod mykcet av lärarens genomgång och kände att jag hann anteckna det viktigaste. Musikteorin gick som den brukar, med andra ord dåligt. Boken förstår jag verkligen inte och läraren tycker att jag är helt dum i huvudet som aldrig förstår det han går igenom. Men jag tycker inte att de saker han har pratat om på en lektion står i boken. Men det beror mycket på att jag inte förstår vad jag läser kom vi fram till idag. Snart kommer i alla fall en som kan punktnoter till skolan och hjälper mig, det behövs verkligen. Nästa vecka ska jag börja jobba med rytmer istället och vi får se hur det går. Datorkunskapen var ganska seg, vi hann knappt göra någonting men nästa vecka ska jag göra några uppgifter som har med källkritik att göra. Det handlar en del om att söka på internet och att hitta bra information, helt okej.

Ensemblen gick inte heller bra idag, att rappa är verkligen inte min grej. När jag har testat lite hemma märker jag hur svårt det är att kunna säga ord i en snabb följd. Jocke var i alla fall väldigt bra på det, han var den enda som verkade sjunga, Linn och jag sjöng nog ungefär lika lite. Men jag har inte lyckats träna in låten på fyra dagar, särskilt inte nu när jag har så mycket annat att göra. Låten har  verkligen jättemycket text och jag förstår inte hur läraren kan tro att man ska hinna lära sig den direkt. Jag läser ju tyvärr för långsamt för att kunna läsa och sjunga samtidigt också vilket de andra verkar klara av att göra väldigt bra, ett till bevis på att jag är seg. En hel vers måste jag rappa själv och jag vet inte vilken än, därför måste jag träna in hela låten, hur jag ska hinna det vet jag inte än, om jag inte kan den på torsdag blir det ju lugnt ig. Sen är det ett stick i låten och det ska Linn och jag sjunga, det känns lättare för där sjunger man faktiskt istället för att rappa. Haha, till och med läraren verkar tro att det kommer gå dåligt för mig, han sa idag att han trodde att jag passade jättebra till att rappa men man märkte lugnt att han menade motsatsen:)

Träna har jag hunnit göra idag också och det kändes som att det gick ovanligt dåligt. Jag förlorade som vanligt mot Christoffer, jag förstår inte hur han kan vara så bra varje gång och att jag aldrig utvecklas och lyckas vinna över honom. Jag vann en match som var väldigt jämn men när jag skulle träna på servar och bollkontroll gic det inte särskilt bra. Men jag vill inte ge upp showdownen för det är ju bland det bästa med livet just nu! Idag är det bara elva dagar kvar till Trollhättan och jag längtar verkligen dit! Mitt mål med den tävlingen är att komma minst tvåa som jag gjorde i Växjö, den här gången kommer fler personer vara med och spela så det ska bli riktigt roligt. Min andraplats kanske jag borde ge upp men jag ska verkligen försöka eftersom jag gärna vill spela i a-gruppen i framtiden.

Okej, några positiva saker måste det ju finnas med den här dagen. En av dem var att taxichauffören som körde hem mig från träningen var trevlig och pratade om intressanta saker. En till sak är att jag åt sallad med lite mozarellaost till middag, att äta något gott kan verkligen göra dagen bättre:) En tredje sak är att det nu ser ut som att ledsagningen för Trollhättan blir beviljad och att Rebecka kan följa med dit. Om det händer blir jag glad! Ännu en positiv sak är att läraren jag har i ensemble och musikteori idag har sagt att han ska maila låtar och sådant till mig. Tidigare har han hela tiden trott att fronter fungerar för mig och inte verkat vilja inse att jag inte kan komma in där. Efter att ha förklarat vad felet är idag verkar det som att han äntligen förstod, jag har sagt samma sak sen i höstas men ändå. Aja, nu ska jag plugga lite innan jag går och lägger mig, sen får jag hoppas att jag kan sova inatt för annars kommer jag inte vara rolig att prata med imorgon.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0