Fjortonde februari

Hej!

Jag kom tyvärr inte på någon bättre rubrik, det brukar alltid vara svårt att komma på både rubriker och hur man ska börja ett inlägg. Aja, nu är det avklarat i alla fall även om det blev dåligt:) Nu märker jag att jag skriver sämre än vanligt så ni behöver inte läsa det här. Idag är det alla hjärtans dag men jag har inte firat den, det är synd att jag inte har någon pojkvän. Den fjortonde februari tycker jag nämligen är kärlekens dag och idag vet jag många par som skulle hitta på något särskilt. Nästa år hoppas jag att jag har någon, i alla fall på alla hjärtans dag:) Det är ju bra att det finns en sån här dag varje år.

Kim var ju här i fredags och det var trevligt. Vi åt tacos till middag och jag tycker att det kan vara väldigt gott ibland, särskilt på fredagarna:) Däremot skulle jag inte vilja äta det för ofta för i så fall skulle jag tröttna. Efter middagen lyssnade vi på musik, sjöng lite och tittade på en film. Vi hann såklart prata en del också:) Igår åkte jag till Rebecka på eftermiddagen och när jag kom dit gick vi och handlade på Konsum. Jag tycker att det kan vara roligt att handla när jag gör det med folk som inte är jättestressade och tycker att det är tråkigt. Därför är det kanske en fördel att handla mat på dagen ifall man kan det, jag förstår att det kanske inte är lika roligt att handla på kvällen efter att man har jobbat hela dagen, då man är trött och behöver stå i långa köer. Lite senare fikade vi och lyssnade på bra musik, bland annat Beyoncé. Hon är ju verkligen hur bra som helst, både på alla inspelningar och live! Det är ju inte många som har en så bra röst. Även om en del av hennes låtar har spelats mycket på radio kan jag fortfarande tycka om att lyssna på dem ibland. Listen, If I were a boy och Halo är låtar som jag tycker om med Beyoncé.

Rebecka och jag lagade mat, wok, och efterrätt, chokladmousse, igår. Det blev väldigt gott tycker jag:) Jag träffade två av Rebeckas vänner igår också som kom på kvällen:) Sen var melodifestivalen klockan åtta som jag såklart såg. Igår tycker jag att det var helt rätt låtar som gick vidare. Eric Saades låt Manboy blev jag glad av plus att melodin var lätt att komma ihåg. Andreas Johnson tycker jag hade en bra låt för den fastnade också på hjärnan. Sen var det ju Pauline och Kalle Moraeus som gick vidare till andra chansen och jag tyckte att deras låtar var helt okej:) Hanna Lindblads låt fastnade jag inte alls för. Andra generationen och Dogges låt tyckte jag inte om, varken texten eller själva låten. Det var ju en grupp som hette Highlights eller något, kommer inte ihåg, deras låt hette i alla fall Come and get me now och jag tyckte om refrängen lite. Anna-maria Espinosa tycker jag sjöng bra men att låten var sådär.

Idag har jag pluggat, kultur och idéhistoria och matte. Matten förstår jag fortfarande knappt. Oj, nu måste jag sluta skriva för nu kom Lia. Vi ska äta sushi ikväll och det ska bli gott:)
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hoppas du finner en pojkvän snart! Gillar att läsa din blogg.

2010-02-15 @ 11:37:52
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Anna Jacobsson

Hej!

Ja, det är jag som är Jonas flickvän och som kommenterade din blogg en annan gång också.:) Tycker det rä intrssant att läsa din blogg och ta del av ditt liv och dina tankar. Håller med dig om att det var rätt låtar som gick vidare till final i Melodifestivalen i lördags!

Ha det så bra!

/Anna

2010-02-15 @ 17:41:41

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0