Två lediga dagar

Hej!

Hoppas att allt är bra med er! Jag mår mycket bättre idag än förra veckan vilket känns jätteskönt. Däremot saknar jag showdown väldigt mycket. Egentligen hade jag kunnat träna idag men jag fick reda på att det var träning väldigt sent och därför hann jag inte åka dit ikväll. Men jag hoppas att jag får träna någon annan dag snart! Showdownen är verkligen något som betyder mycket för mig. När jag inte har spelat på länge känns det som att en viktig del fattas i mitt liv. Det värsta med att jag inte tränar nu är dessutom att det, om inte allt för lång tid, är tävling i Finland. Idag är det bara tjugotvå dagar kvar tills jag förhoppningsvis sitter på ett flygplan på väg till tävlingen:) Det ska bli helt underbart att få tävla igen, jag ser fram emot att träffa alla och har redan börjat bli nervös inför matcherna.

Egentligen har det inte hänt särskilt mycket sen jag bloggade senast men jag ville ändå uppdatera er och mig själv lite:) Igår var Nina och jag på mellandagsrean där jag hittade två par nya skor från Ecko. De var tyvärr inte reade men eftersom jag tycker att de var väldigt sköna köpte jag dem ändå. Det brukar alltid ta lång tid för mig att hitta skor eftersom jag verkligen vill att de ska vara bekväma. Därför brukar jag mest tänka på det och inte bry mig särskilt mycket om priset när jag väl hittar skor som jag tycker om. Igår hittade jag både vinter och vårskor och nu får jag hoppas att de håller i några år:)

Idag åkte jag in till stan för att träffa min vän Jocke. Vi hade länge pratat om att ses och fika någon dag och det fick alltså bli idag. Det var trevligt att träffa Jocke igen. Vi letade först fikaställen en stund, det tog lite tid eftersom en del ställen var stängda, förmodligen på grund av att det är mellan jul och nyår. Till slut hittade vi i alla fall ett ställe nära Skanstull där vi fikade och satt och pratade en stund. Tiden gick fort och jag känner inte att det var svårt att hitta saker att prata om. Vi diskuterade bland annat kryssningar, resor och annt trevligt:) Nu är jag hemma igen eftersom jag inte kunde träna som det från början var tänkt menmen. Middagen väntar på mig så hinner inte skriva mer. Sammanfattning av året kommer i alla fall imorgon eller på fredag.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Emmy

Haha, Nästa gång du hamnar i TV kanske det är för att du är proffs på showdown? ;) För visst har du spelat det rätt länge nu? Det är så kul när man hittar något man verkligen tycker om att göra :) Ska bli roligt att läsa din sammanfattning om året sen också:)

2010-12-30 @ 23:33:29
URL: http://emmyiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0