Grekland dag fem

Hej!

Nu har den femte dagen borjat har och idag kommer vi att aka pa en utflykt. Forst kommer vi aka till ett zoo, sedan till ett tempel eller nagot liknande, darefter aka till stranden och avsluta kvallen pa en restaurang dar de har grekisk mat. Jag tror att det har kan bli en bra dag aven om jag kanner mig valdigt trott for tillfallet. Igar blev det valdigt sent och jag somnade nog inte forran runt tretiden. I och for sig ar det inte sarskilt sent men nar man gor saker hela dagarna och ofta behover vara koncentrerad och dessutom prata engelska nastan hela tiden blir det ju lite jobbigt. Sen gar man ju upp runt sjutiden ocksa. Jag hade hur som helst en bra kvall igar och det var vart att vara uppe sent.

Igar formiddag hade jag en workshop dar man fick lara sig att dansa, bade ballroom dancing, grekisk dans och nagon mer sorts dans som jag tyvarr har glomt namnet pa. Det var i alla fall valdigt roligt for jag dansar ju i princip aldrig. Sen var det inte alltfor svara steg vi fick lara oss heller, sjalvklart gjorde jag fel manga ganger och killarna jag dansade med fick sta ut med mina misstag och att jag ibland inte forstod hur man skulle gora vissa saker men anda. Pa eftermiddagen tog vi forst ett gruppfoto pa alla som ar har och det gick bra, vi fick saga tzatsiki och lite sant och forsoka se glada ut. Efter det hade jag en workshop som handlade om att studera utomlands. Mannen som holl i workshopen var valdigt bra, jag hade latt att forsta honom och fick mycket information. Jag har funderat lite pa att kanske plugga utomlands efter gymnasiet, det kostar ju tyvarr ganska mycket och sen tror jag att jag skulle sakna Sverige men det skulle saker vara roligt och sen skulle jag ju bli battre pa engelska. Igar fick vi information om lite olika allternativ som finns om man vill plugga utomlands och sen pratade vi om vad alla i gruppen vill gora efter gymnasiet. Som tur ar var det inte bara jag som inte riktigt vet vad jag vill jobba med an. Workshopen var som sagt rolig och de som var med i den var valdigt bra pa engelska, jag kande mig ganska dum nar jag satt dar. Jag kan i alla fall gora mig forstadd har vilket ju ar tur. Igarkvall akte jag med en buss till taktila museet, jag tror i alla fall att det heter sa. Dar fick man ta pa allt och statyerna och allt annat som fanns var bra gjort, jag kunde faktiskt kanna vad en del saker forestallde trots att jag oftast tycker att det ar svart med bilder. Det mesta som fanns pa museet forestallde manniskor, en del av de stod bara upp och sen var det manga som satt pa hastar. Vi tog lite bilder igar sa de kan jag ju kanske visa for er senare. Om man inte hade kunnat ta pa saker i museet hade jag inte alls tyckt att det var roligt men nu var det helt okej. Ingen av oss verkade vara jatteintresserad sa vi stannade inte kvar sarskilt lange, dessutom var det valdigt varmt ocksa. Jag har i alla fall klarat mig fran att brannas av solen och det vet jag faktiskt ingen som har gjort an. Idag ska jag nog anvanda solkram eftersom vi ska vara utomhus hela dagen, jag har bara en med solskyddsfaktor tjugo sa jag tror inte att den kommer hjalpa sarskilt mycket nar det ar ungefar fyrtio grader har. Nej, nu maste jag ga for nu ska vi aka, hoppas att ni har det bra.
Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0