Nu är påsken över

Hej!

Eftersom det är måndag nu och klockan snart är tolv kan man ju säga att påsken tyvärr är över för i år. Som tur är har jag ju påsklov nu vilket är skönt och i övermorgon vid den här tiden är jag inte i Sverige längre. Nu har jag börjat känna mig nervös på riktigt men jag längtar också såklart. Tyvärr har jag varit dålig på att blogga under lovet och sämre kommer det bli då jag är borta från onsdag till måndag och tror att jag ska lämna datorn hemma med tanke på att jag inte vill att den ska bli stulen eller så. Dessutom kommer jag ju inte kunna koppla in datorn i något eluttag i Italien och sen vet jag inte ens om det finns något internet där. Men någon dag kanske jag bloggar från mobilen, det är smart för man kan ju skicka vanliga sms direkt till bloggen och det som är bra är att det inte är dyrare än att skicka vilket sms som helst:) Därför kanske jag sms-ar något kort inlägg någon dag och talar om hur det går för mig. Det är ju bättre än att jag ska sms-a alla som undrar för det skulle ju bli ganska dyrt.

I lördags firade jag påsk hos Björn. Det var trevligt för vi var ganska många men det var synd att det bara var en av mina kusiner som följde med. Jag var som vanligt med när några förberedde lunchen och när alla fick säga hur många ägg de ville äta. Det är något vi gör varje år och skriver upp i ett särskilt block. Jag såg att jag hade ätit två löskokta ägg de senaste åren men bestämde mig för att ta tre i år. Sen jag började träna har jag börjat äta mer plus att jag känner mig hungrig oftare. Lunchen var god och förutom att vi åt ägg åt vi bland annat sill och lax. Irre gör alltid god gravad lax:) Efter lunchen var jag ute en stund innan vi skulle fika. I lördags var det ju väldigt varmt ute vilket jag tycker var skönt. En jobbig sak är bara att flugor och getingar har börjat flyga runt överallt. Men idag trodde jag nästan att det var ett skämt när jag vaknade och såg att det var snö ute. Som tur är har det mesta smält bort nu men ändå, det är ju april! Som jag skrev innan fikade vi lite senare på dagen och då åt vi en god jordgubbstårta, det var förresten första gången jag åt jordgubbar i år:) Därefter fick vi leta efter våra påskägg och jag hittade mitt ägg ganska snabbt:) Det är kul att vi fortfarande får påskägg och att de göms varje år. Den traditionen hoppas jag kommer vara kvar i alla fall några år till och när jag skaffar barn får jag gömma deras ägg och så vidare.

I lördags kväll tittade jag på Körslaget och jag tycker verkligen att alla körer är bra, i alla fall nästan. Sen tycker jag att Gabriel Fors ger bra kritik och jag brukar nästan alltid hålla med om det han säger. Linda Sundblads kör åkte ju ut och det störde jag mig lite på för jag tycker att det fanns andra körer som var sämre. Men jag hejar på Marie Picassos kör också och sen tycker jag att Mojjes kör är bra, de sjöng en rolig låt i lördags som handlade om bananer:) Maries kör sjöng This moment och jag blev verkligen berörd. Efter Körslaget åt vi en sen middag, vi äter alltid sent hos Björn men det är ganska bra för då behöver man ju i alla fall inte bli hungrig sent på kvällen, det brukar jag ofta bli om jag äter middag tidigt.

Sen var det söndag och påskdagen och det var verkligen en av de segaste dagarna på länge. Jag gjorde verkligen inte mycket alls utan satt mest vid datorn. Björn och jag spelade ett spel på facebook som heter Mafia wars, han hjälpte mig lite:) Nu ska jag börja spela det för det fungerar ganska bra för synskadade och ibland när jag har tråkigt kan jag ju alltid spela det:) Lovisa och Freja bakade muffins och jag fick nitmuffinsen, de hade lagt en makaron i den så det var ju lite kul:) Igårväll tittade jag lite på Wipeout som jag tycker var ett ganska tråkigt program men det kan man ju kanske se när man har lika tråkigt som jag hade igår. Sen tittade jag lite på Ballar av stål som enligt mig också var ganska tråkigt. Tyvärr skrattar jag nästan aldrig åt saker som det är tänkt att man ska skratta åt. Sådana där komedier tycker jag nästan aldrig är roliga att titta på. Igårkväll satt jag uppe och chattade med en kompis till klockan två på natten, jag vet, det var ju verkligen länge men det var trevligt.

Imorse fick jag veta att vi tydligen skulle fira påsk hos Nina också så då blev det lite bråttom att åka till tåget. Men vi hann i alla fall komma hit innan min mormor så det var ju bra. Vi åt ungefär samma saker idag som i lördags så det orkar jag inte skriva om.

När vi hade ätit åkte jag till min kompis Manja. Vi skulle egentligen ha träffats tidigare på dagen men det gick bra för henne att jag kom lite senare på grund av lunchen. Däremot kändes det lite jobbigt att behöva åka tillbaka till Södertälje eftersom jag nästan hade varit där tidigare menmen. Jag kom fram efter att taxichauffören hade letat efter rätt adress ganska länge. Vi hade först svårt att komma på vad vi skulle göra och vi gjorde egentligen inte särskilt mycket idag men det var trevligt ändå. Eftersom det är annandag påsk var ju de flesta affärerna stängda, i alla fall när jag hade kommit. Men vi fikade lite och drack te i stora temugar. Sen lyssnade vi på musik och sjöng till en massa schlagerlåtar. En person kom förbi och sa att vår sång hördes ut, det kanske var lite synd om grannarna men det var i alla fall ingen som knackade i vägggen eller ringde på och klagade:) Dessutom var ju klockan inte särskilt mycket och därför spelade det kanske inte så stor roll, sjunga måste man ju få göra. Vi åt middag tillsammans också, spagetti och soyafärs, Manja var bra på att laga mat. Sen pratade vi mycket och det var trevligt. Klockan blev helt plötsligt väldigt mycket och jag beställde färdtjänst och åkte hem. Men det var trevligt att träffa Manja idag för vi har alltid så roligt när vi ses. Jag har flera kompisar som jag har roligt med men som jag tyvärr inte hinner träffa särskilt ofta. Det är nog ungefär det jag har gjort de här dagarna, det här inlägget blev dåligt men jag orkade inte anstränga mig när jag skrev det, sorry. Vi får se om jag orkar blogga innan onsdag, tror tyvärr inte det eftersom jag nog kommer göra lite annat imorgon och dessutom behöver packa och hålla på. Än så länge har jag inte orkat ta tag i det men imorgon får jag göra allt istället. Egentligen är det ju inte särskilt mycket som jag behöver förbereda så det ska nog gå bra. Men hoppas att ni får en fortsatt bra vecka och en trevlig helg. Jag ska verkligen spela så bra jag kan i Milano och kämpa för att inte komma sist eller bland de sista men vi får se hur det går. Håll tummarna för mig och de andra i det svenska landslaget.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Lycka till i Milano!

2010-04-06 @ 08:56:00
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0