Känner mig trött

Hej!

Det här inlägget skrev jag igår men det verkar inte ha postats så försöker posta det igen nu:)
Eftersom jag har en del att göra i skolan nu och har haft ganska fullt upp de två senaste dagarna känner jag mig ganska trött. Därför ska jag gå och lägga mig snart, har haft svårt att sova de senaste nätterna också så det är jobbigt. Men det är säkert lite för att jag är nervös inför kommande prov plus att SM är i helgen. Sen jag skrev senast har jag inte direkt gjort något intressant men jag skriver lite ändå för har inget bättre för mig nu och behöver skriva av mig lite innan jag går och lägger mig.

Igår började vi skriva på våra noveller på estetisk orientering och jag skrev min karaktärsbeskrivning och började skriva på novellen. För att göra det lite enklare valde jag att skriva om samma person som jag började med förra veckan. Då fick jag ju en bild av en tjej som klättrar på en klättervägg. Novellen handlar om henne och jag har skrivit om när hon åker till idrottshallen och nu är hon där och har precis börjat klättra lite. Tyvärr har jag inte kommit på vad som ska hända sen men jag har fått några olika förslag av folk så ska bara välja något av dem och sedan försöka skriva ihop ett slut. Novellen ska vara minst en sida men det är ju som tur är inte särskilt långt:)

På vokalensemblen sjöng vi färdigt den sista låten som vi ska sjunga på konserten snat så det kändes skönt:) Nu ska vi bara träna på alla nästa vecka och sen är uppspelet måndagen veckan efter, jag hoppas att det kommer gå bra. Efter lunchen var det spanska då vi bestämde vad som ska vara med på nästa prov, det är en hel del så jag ska börja plugga till det ganska snart. Matten flöt väl på ganska bra och idag har jag fått några bildbeskrivningar av läraren som jag faktiskt förstod ganska bra.

Träningen var rolig igår och jag känner att jag spelade helt okej. Imorgon är sista träningen innan SM:) Sen ska jag nog inte träna så mycket på fredag för att det kanske är bra att ta det lugnt lite innan en
tävling.

Idag var det skola som vanligt. Jag gjorde engelskaprovet och hoppas att jag fick en ganska bra poäng, det var ju bara ett g-test och jag tycker att det var skönt. Vi fick ett litet häfte som vi ska läsa igenom innan nästa torsdag då första nationella provet är. Det är det skriftliga provet och jag hoppas på att minst få g+ på det. På kontaktlärartiden fick vi bra information om en elevhälsovårdsdag nästa fredag plus att vi pratade lite om vad de hade tagit upp på förra elevrådsmötet.

Ikväll var det kör igen och vi fortsatte att sjunga Heal the world som vi började med förra veckan. Sen började vi sjunga Smoke on the water och det är kul att få sjunga rock för det behöver jag ju träna mer på:) Nej, idag blev det ett dåligt inlägg men jag uppdaterar igen snart. Godnatt!
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0