Söndag, haft en jätterolig dag på Gröna lund!

Hej!

Ja, den här dagen har varit en av de roligaste och bästa på länge! Igårkväll hann jag faktiskt både plugga, träna och läsa så det var ju lite bra av mig. Men jag hann inte plugga så mycket som jag kanske egentligen borde ha gjort så det var väl inte så bra. Men jag kommer inte längre på engelskan hur mycket jag än vill göra det och därför känns det onödigt att sitta med den i flera timmar och kanske ändå bara komma på en eller två meningar.

Imorse kändes det segt att gå upp. Inatt hade jag lite svårt att sova och det berodde nog mycket på nervositet. Jag förstår inte hur man kan bli nervös trots att man bara ska köra lite men sån är jag. Lite frukost hann jag äta och jag stressade såklart i onödan. När klockan var tio över tio var jag färdig med allt och kände mig bra. Men då ringde någon från taxi och sa att den skulle bli tjugo himla minuter sen. Det störde verkligen men tur att jag hade beställt den så att den skulle kunna vara sen utan att jag skulle komma sent till grönan. När jag kom dit träffade jag Rebecka och alla andra. Vi gick och lämnade våra saker i något rum och fick sedan vänta jättelänge medan allt ställdes upp på scenen. Sådant tar ju alltid ganska lång tid, det har jag märkt på Kulturama. Men scenen var jättestor, tycker jag i alla fall, jag har aldrig sjungit på en så stor scen tidigare så det var coolt. Vi hann spela igenom lite av en låt och testa mickarna, jag hörde inte mig själv först. Sen blev klockan tolv efter ett tag och då skulle vi äntligen börja sjunga. Rebecka och Alex sjöng två låtar först, en av låtarna hette I will remember you och jag gillade den väldigt mycket. Rebecka sjöng hur bra som helst och grejer! Efter att de hade sjungit var jag med och körade på de där åtta Elvis Presleylåtarna. Det kändes faktiskt ganska bra eftersom vi hade repat en del innan. Jag minns bara att jag råkade sjunga fel stämma en eller två gånger, då kom jag in på Rebeckas eller Karins stämma och det var ju dåligt men ändå. Låtarna gick snabbt att sjunga igenom, det kändes i alla fall så. Vissa låtar var roligare att sjunga än andra också, en av de bästa tycker jag var Thats alright mama. Det verkade inte vara särskilt många som tittade när vi sjöng men de flesta hörde nog det eftersom musiken från stora scenen även brukar höras när man åker attraktioner. När vi hade sjungit färdigt lyssnade vi på när Rebecka och Alex sjöng en till låt som jag har glömt vad den heter men som var ganska bra. Lite senare gick vi och åt lunch på någon restaurang där man fick vänta på maten ganska länge. Som tur var var den i alla fall god när den äntligen kom:)

Efter lunchen åkte jag några attraktioner. Alex åkte några med mig och på några kunde jag åka själv. Rebecka var lite tråkig och ville inte åka någonting. Vi började med fritt fall som var ganska tråkig. Sen åkte vi Insane tre gånger och sen åkte jag popexpressen, uppskjutet och berg och dahlbanan. Per-Martin fick åka berg och dahlbanan med mig och det gick bra, vi åkte den två gångeer och han sa att han mådde lite illa andra gången eftersom han hade ätit en våffla precis innan. Han köpte i alla fall en bild från när vi åkte, det är ju en kamera som alltid tar bild på alla som åker när man åker berg och dahlbanan. Jag fick bilden efter att han hade fotat den med sin mobilelefon så nu har jag ett minne från idag, synd bara att jag inte kan se det. När jag åkte lite saker kunde jag ibland höra vad som hände på scenen, det var ganska många barn som sjöng. En tjej var verkligen hur bra som helst, hon lät äldst av alla barn. Lite senare fikade vi och jag åt en god morotskaka=) Den var nog mycket godare än nyttig, nu kommer jag bli tjock om jag inte redan är det. Men idag var faktiskt en speciell dag så jag tyckte att jag kanske kunde äta en kaka. Innan vi åkte från Grönan åkte jag popexpressen som sista sak. Det är nog det roligaste på hela Grönan och nu dröjer det ungefär ett år innan jag kan åka den igen. På något sätt blir jag så glad av att höra musik samtigit som man snurrar runt. Popexpressen snurrar ju på ett speciellt sätt.

Vi åkte färjan från Grönan så det var lite trevligt, det var några år sen jag åkte den senast. Nu är jag hemma och har tråkigt. Det är synd att tiden alltid går fort när man har roligt och långsamt när man har tråkigt. Det känns bara som att det var någon timme sen jag åkte hemifrån fastän det egentligen var åtta timmar sen. Men jag hoppas att jag får vara med och köra fler gånger för det var verkligen roligt, mycket roligare än att sjunga solo! Det var lite extra roligt att det var på Grönan också för jag tycker verkligen om stämningen där, alla är så glada! Den här dagen kunde inte bli mycket bättre, först sjunga, sen äta god mat och sen åka en massa roliga saker! Alla jag pratade med idag var dessutom trevliga. Det enda som förstör dagen är att jag borde plugga ikväll, vi får se om jag orkar göra det. Men nu när jag har gjort så mycket roligt känns det som att jag faktiskt skulle orka plugga lite.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Sjunga sådär på en stor scen måste vara ganska coolt ändå =)



Färjan över har jag bara åkt en gång och det var när vi var på semester i Stockholm för ganska många år sedan =)



SV: Men hallå Vispen! LÄgg av! Vadå inte bra på det, det spelar väl ingen soll om du är bra eller inte. Huvudsaken är väl att du har kul och träffar nytt folk. Det är ju ingen tävling direkt.

Har du den där inställningen verkar det som om du inte heller vill lära dig eller bli bättre. Jag hade aldrig testat judo innan lägret i våras. Riktigt ryggsim och crawl var första gången jag körde i helgen. Man är ju där för att lära sig saker, få nya erfarenheter och träffa både gamla och nya vänner, så kom igen nu! =)

2009-09-21 @ 20:23:54
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0