Söndag, fest och träffat kompisar

Hej!

Fastän jag har gjort en del den här helgen tror jag inte att jag orkar skriva allt i detalj den här gången. Jag har pluggat ganska mycket idag vilket gör att min hjärna känner sig trött nu. När jag har skrivit färdigt det här ska jag träna en stund för det behöver jag, det borde kännas bättre efter det också. I fredags åkte jag till Björn och det var roligt att träffa honom igen, innan var det ju ungefär en månad sen. Vi åt falafel till middag och efter det såg vi Idol där det fanns några som jag tycker var extra bra:) Björn spelade ett spel på facebook som jag tyckte var underhållande och jag lyssnade på när han spelade en stund. Förutom det hände inget särskilt den kvällen.

Igår tog jag det mest lugnt under förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi till Nina. Där städade Lovisa och jag mitt rum, vi hade roligt och dansade medan vi dammsög:) Det gick bra att dansa och röra dammsugaren i takt, sen sjöng vi en låt som jag tycker är så dålig att den är lite bra. Efter att ha städat pluggade jag lite men det gick tyvärr väldigt segt. Alla stämmor börjar i alla fall sitta nu, på torsdag ska jag kunna allt i sömnen.

Klockan sex skulle festen börja och alla kom mellan sex och kvart i sju. Jag pratade mycket med Elsa igår och vi pratade mest om skolan, hur kunde vi vara så tråkiga? Sen pratade jag lite med Simon och hans röst hade förändrats hur mycket som helst men förutom det var han ungefär som jag kom ihåg honom. Lia var där också plus en massa andra vuxna. Några småbarn var där men de var mest med varandra:) När nästan alla hade kommit hälsades de välkomna och sen skålade vi, cidern var godare än valigt men det berodde nog mycket på att det nästan inte var någon alkohol i den. Middagen tycker i alla fall jag var väldigt god, det fanns ungefär samma mat som på inflyttningsfesten vi hade förra året. Jag åt mest av två sallader, rostade grönsaker, soltorkade tomater och en sallad med mozarellaost och tomat. Det var säkert något mer också som jag har glömt. Efter middagen hjälpte i alla fall alla ungdomar till med efterrätten. Vi gjorde gino som verkligen blev jättegod! Det var tur att jag fick ta efterrätt först eftersom jag skulle ta en taxi som var beställd till ungefär fem minuter efter att efterrätten var klar. Men jag hann äta på någon minut och springa ut till taxin innan den åkte.

Det var verkligen hur roligt som helst att träffa alla igår! Kim och Mickis brukar jag ju träffa ganska ofta men Saman och Damir bor ju längre bort så det blir nästan aldrig av. Damir hade jag inte träffat på över tre år vilket jag inte kan förstå men ändå. Bardia var där en liten stund också men han åkte hem ungefär när jag kom. Vi satt mest och pratade igårkväll, både om roliga och tråkiga saker. Många pratade om sin gemensamma idol, Damir fick träffa henne i fredags så han tjatade ganska mycket om henne. Sen lyssnade vi på musik, Mickis hade en jättebra skiva som hennes skola har spelat in, alla som går på Adolf Fredrik sjunger ju hur bra som helst, jag önskar att jag åtminstone hade sökt dit! Sen lyssnade vi på låtar från synskadades melodifestival som var för några år sen, jag blev jätteglad av att höra låtarna eftersom jag har så bra minnen från det året! Tiden gick fort och jag somnade någon gång sent inatt, klockan var kanske mellan halv fyra och fyra.

Idag har jag varit seg hela dagen på grund av att jag var uppe så sent inatt. Mickis lillebror väckte alla klockan åtta imorse men det kanske var bra eftersom det är skola imorgon och jag då måste gå upp tidigt. Efter frukosten segade vi oss mest och sen blev vi såklart ledsna när vi skulle åka hem. Men det var ju jättesnällt av Mickis mamma att låta alla oss komma till dem och hon sa att vi får vara där igen någon helg om vi vill. När jag kom hem var jag dum nog att lägga mig på sängen och vila då jag märkte att det jag pluggade på inte fastnade i mitt huvud. Jag somnade nog till en stund men jag borde nog ändå kunna sova ganska bra inatt eftersom jag inte sov länge, hoppas det i alla fall. När jag hade vilat gick det mycket bättre att plugga och nu är jag klar med idrottsuppgiften plus att jag har hunnit ganska långt på den tråkiga naturkunskapen. Imorgon får vi säkert mer läxor och sen har jag matten kvar som jag inte förstår. Men nu ska jag träna lite innan jag går och lägger mig.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0