Måndag, allt har gått dåligt idag

Hej!

Ni behöver inte läsa det här om ni inte vill höra mig klaga för idag har verkligen allt gått dåligt. Imorse var jag hur trött som helst när jag vaknade och när jag stod och klädde på mig ringde taxin på dörren. Den var över en kvart för tidig och frågade ifall jag kunde komma tidigare, jag blev irriterad eftersom jag hade vaknat på fel sida och hade jätteont i huvudet. Men ändå ansträngde jag mig för att komma lite tidigare för den kära chaufförens skull. Självklart pratade chauffören med mig hela vägen till skolan trots att jag bara svarade mm eller ja på hans frågor. Konstigt att han inte märkte att jag inte hade någon lust att prata.

Första lektionen var kultur och idéhistoria där jag satt i över en timme och lyssnade på när läraren pratade om musiken, dansen och teatern under renässansen. Det var verkligen tråkigt att börja dagen med det och jag var så trött att jag knappt orkade lyssna. Hon ska i alla fall skicka anteckningarna till min assistent så att han kan kopiera över dem till word. Efter lektionen hade jag en timmes hål då jag verkligen inte gjorde någonting. Den där timmen kändes i alla fall inte lång, undrar varför. Men jag lyssnade mest på när några tjejer i klassen pratade och så pratade jag lite med Cattis.

På svenskan skulle vi skriva meningar om några citat vilket gick dåligt för mig. Citaten var långa och jag hann glömma bort minst halva efter att läraren hade läst upp något. Boken vi ska läsa nu verkar i alla fall vara skriven på gammal svenska och det verkar hända en del hemska saken i den. Självklart finns inte talboken i skolan så därför kunde jag inte börja läsa idag. Det är tydligen så att jag måste åka till ett bibliotek själv och hämta ut boken och jag vet inte när jag ska hinna göra det, ingen annan i klassen behöver ju hämta ut sin himla bok. Skolan hade inget bibliotekskort heller verkar det som och min assistent verkar inte kunna hämta ut boken utan mig utan nejdå, jag måste följa med. Biblioteket där boken finns inne ligger en bit från skolan och jag har kommit fram till att min assistent och jag måste hämta ut boken efter skoltid för att hinna det. Men snälla, det verkar inte kunna bli av förrän på fredag och då måste jag slösa tid på att hämta boken och beställa en taxi därifrån. Biblioteket kunde inte skicka boken till skolan heller så jag har aldrig någonsin hört talas om något sämre bibliotek. Assistenter borde ju kunna hämta ut böcker tycker jag, nu måste vi ju hålla på och krångla och dessutom får jag bara boken på cd-skivor och inläsaren kanske är hur dålig som helst. Punktskriftsboken skulle vi få vänta flera månader på och det går ju inte, Kulturama har så bra framförhållning, eller inte. Jag kunde ju ha fått veta vilken bok vi skulle läsa för åtminstone några veckor sen. Istället för att läsa fick jag svara på några frågor som alla andra ska göra på onsdag. För att ligga på godkänt i svenska måste man klara frågorna, de handlar om det vi har gått igenom hittills. När jag nästan hade skrivit färdigt allt stängdes datorn av utan anledning. Dokumentet kom inte tillbaka när jag hade startat datorn igen trots att jag hade sparat det, det fanns ingenstans fastän jag sökte på det. Gissa om jag blev arg då...

Lunchen var sådär men jag åt ändå. Efter det hade jag min första lektion i musikteori. När Micke gick igenom kursplanen dog jag, det är verkligen hur mycket som helst som man ska kunna i musikteori b. Jag förstår inte hur vi ska hinna gå igenom allt när jag har kortare lektion än de andra och Micke kommer behöva hoppa över vissa av mina lektioner för att ensemblelärarna har möte just den tiden på måndagar. Men jag ska göra mitt bästa för att åtminstone få vg. Idag repeterade vi intervaller och pratade om kalla och fylliga konsonanser. Tills nästa vecka ska jag träna på att höra skillnad på fyra sorters ackord.

Efter lektionen hände en sak som var väldigt störande. Min assistent hade fixat en strömkabel som fungerade till min förra bärabara dator. Jag behövde den för att kunna föra över de filer jag inte hade hunnit spara någon annanstans. Till en början gick allt bra och datorn startade som den skulle. När den hade laddat ovanligt länge frågade jag Jonas vad som hände och då sa han att det visades på skärmen att datorn laddade. Men plötsligt small det till i datorn och så började det lukta bränt. Ni förstår säkert vad som hände... Datorn sprängdes på något sätt och allt försvann... Det var ju jättekonstigt att det hände med tanke på att jag inte hade använt den datorn på flera veckor. Lukten var inte så trevlig heller, jag vet inte vad det var som gick sönder i datorn men när vi tog bort batteriet luktade det ännu mer bränt. Nu får jag klara mig utan de filer som fanns i datorn, egentligen hade jag behövt en del av dem. Innan lektionen med Petra hade jag en och en halv timmes håltimme då jag skrev klart naturkunskapen:) Det är nog det enda positiva som ar hänt idag, eller nej, en sak till men det tar jag lite senare.

På scenisk framställning, några kallar ämnet för det, sjöng alla igenom sina låtar. Jag tycker att alla sjöng bra och för mig gick det väl halvbra. Petra tyckte att jag skulle göra mindre rörelser eftersom det jag sjunger kommer fram ändå. Ovanligt av mig att faktiskt röra mig för mycket, eller okej, det är bara armarna jag rör. Sen bestämde vi att jag ska stå upp och sjunga låten, eller jag gjorde det idag så det blir förmodligen så.

Skoldagen var äntligen slut sen och jag åkte till träningen. Huvudvärken blev sämre precis när jag kom dit vilket jag såklart störde mig på. Den andra positiva saken idag var att Christoffer var med på träningen. Han är i Stockholm för att gå på några jobbintervjuer och därför var det ju trevligt att han även kunde komma och träna. Det var jätteroligt att träffa honom tycker jag för det var länge sen vi gjorde det. Men vi pratade inte så mycket, jag hade pratat mer om jag hade mått bättre tror jag. När jag spelade gick det väldigt dåligt, jag har inte spelat så dåligt på länge. Det kanske inte var jättebra att spela när jag hade ont i huvudet för det blev lite värre av det men eftersom det ändå kändes jobbigt innan tänkte jag att jag lika bra kunde spela. Varenda match förlorade jag stort plus att jag ofta servade fel, även när jag servade den serv jag är säkrast på. Men när jag servade till vänster gick det ganska bra och jag gjorde tre mål på fem servar.

Nu är jag hemma och känner att jag fortfarande har väldigt ont i huvudet och fryser. Men det borde bli bättre snart för jag tog en tablett nyss, nu hinner jag inte vara sjuk för jag har hur mycket som helst att göra detn här veckan och imorgon är ungdomsgården! Hoppas att jag mår bättre imorgon och att den dagen blir roligare.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: laydy0809 på kpwebben

hej vispen jag hatar också sånna jobbiga dagar!!

2009-10-02 @ 12:19:05

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0