Torsdag, ser fram emot helgen

Hej!

Nu börjar jag känna mig lite nervös, både inför resan och tävlingen. Det är svårt att förstå att jag om ett dygn inte är i Sverige längre utan i Holland där jag aldrig har varit tidigare. Jag hoppas att det här blir en bra och rolig tävling, det är svårt att bli bra på showdown, många av de som spelar har ju tränat jättelänge och sen kommer jag där som inte alls är lika bra. Men mitt mål är att bli bra, om jag tränar borde jag ju kunna klara det. Idag var det elevhälsovårdsdag i skolan och jag måste säga att det här var en av de bästa elevhälsovårdsdagarna Kulturama har haft när jag har gått där. Okej, jag hade föredragit att ha vanliga lektioner eftersom torsdagar är den bästa skoldagen men å andra sidan hade jag absolut valt den här dagen före onsdagar. Dagen började med att vi fick lyssna på en föreläsning. En person pratade om självkänsla och att se saker på olika sätt. Hon var där för att inspirera oss och berättade lite om sitt liv och hur man kan tänka i olika situationer när saker går bra eller dåligt i livet. Jag har hört liknande föreläsningar tidigare men sådana där typer av föreläsningar kan säkert vara bra att höra flera gånger. Föreläsaren var faktiskt ganska bra och hon fick mig att börja tänka lite efteråt. Efter föreläsningen samlades alla klasser för att diskutera och skriva ner olika saker. Jag hade inte med mig datorn men jag har fortfarande det mesta i huvudet. Vi skulle bland annat skriva vilka mål vi har i livet, varför vi har dem, hur vi kan göra för att uppnå dem och när vi kan göra det. Sen fick vi skriva vad vi känner oss säkra på med oss själva och vad vi kan utveckla. För mig finns det väldigt mycket att utveckla och vissa saker kommer jag nog utveckla med tiden, jag tror att man hela tiden utvecklas som person. Egentligen finns det nog inte mycket som jag faktiskt känner mig riktigt säker på hos mig själv. Innan jag åkte hem lyssnade jag lite medan vuxenutbildninen soundcheckade inför en konsert, alla sjöng verkligen jättebra! Det är stor skillnad om man jämför med oss som går på gymnasiet, de som går vux är mycket bättre.

När jag kom hem pluggade jag, ovanligt, eller inte. Men nu är jag äntligen färdig med läsloggarna i engelskan och ni ska bara veta hur skönt det känns! Vi får se vilket betyg jag får på moment ett, jag skulle gissa på g eller g+, jag hade vg på testet med allternativ, förmodligen ig på det muntliga testet och sen kanske jag får g eller högst g+ på läsloggarna. Spanskaläxan har jag också hunnit med plus att jag har pluggat kultur och idéhistoria, det är verkligen svårt att få in allt om barocken och renässansen i huvudet. Nina har hjälpt mig att packa och jag hoppas att jag har fått med mig allt. En sak som vi inte hittar är byxorna man fick på VM, det är speciella byxor så det känns jobbigt att vi inte hittar dem. Men vi har letat i hela huset och mer än så kan man ju tyvärr inte göra. Imorgon ska jag försöka hinna plugga lite innan jag åker och sen tar jag med mig den bärbara datorn så att jag kan plugga lite i Holland. Nu kom jag på att de kanske inte har samma el-uttag där som i Sverige och att batteriet på den här datorn tar slut fort men det räcker i alla fall en liten stund. Ni kan gå in på bloggen och läsa på måndag kväll om ni är intresserade av att veta hur jag har haft det, ha en bra helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: sarah

hej vispen, här är min nya blogg www.toppys.blogg.se

jag bö blogg från topztyle bara för att det var nåt fel på den...



du kommer säket vinna hela tävlingen!! :):)

2009-10-09 @ 17:16:02

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0