Fredag, skola och förhoppningsvis en rolig helg

Hej!

Igårkväll pluggade jag en del och det känns alltid väldigt bra efter att ha gjort det. Om jag har pluggat en del och verkligen ansträngt mig för att lära mig vissa saker gör jag ju i alla fall mitt bästa. Egentligen skulle jag ha haft engelska imorse men lektionen var inställd eftersom läraren tyckte att vi inte behövde komma till lektionen för att läsa de nya böckerna. Tills vecka fyrtiofem ska vi ha läst minst halva boken och därför får vi ta eget ansvar och bestämma när vi vill läsa. Jag som inte hade fått min bok störde mig lite för om jag hade fått den hade jag ju kunnat läsa hemma istället för att behöva sitta i skolan och göra det. Men jag åkte till skolan i vanlig tid för att hämta ut min bok. Gissa om jag blev besviken när jag kom dit och fick veta att läraren som ger ut böckerna var sjuk. Det innebar att jag inte kunde hämta en bok trots att hon visse att jag skulle göra det. Hur svårt hade det varit att bara skriva en lapp till henne och säga att jag hade hämtat den? Nej, det gick tydligen inte för hon måste tydligen vara med när jag hämtar den, förstår ni hur onödigt jag tyckte att det var och hur mycket jag störde mig? När hon ändå vet att jag ska hämta den, varför måste hon se när jag gör det när det ändå finns lappar att skriva och ändå rektorn för musik-delen och en annan speciallärare var där, seriöst? De andra får boken fem dagar tidigare än jag och jag tycker att det känns jobbigt och orättvist. Ni tänker säkert att fem dagar inte är mycket alls men det är en fjärdedel av den tid vi får på oss att läsa halva eller mer av boken så det är faktiskt en del. Det är jobbigt att få saker senare än de andra när jag tycker att jag egentligen borde få mer tid. En person sa till mig att det nog inte spelade någon roll att det dröjer lite innan jag får boken med tanke på den hjärna jag har. Men snälla, det är inte så att jag inte pluggar om personen tror det men eftersom jag verkligen vill få bra betyg lägger jag ner mycket tid på att plugga varje dag och när jag ändå inte har fullt upp den här helgen hade jag hunnit läsa men nu får jag göra det vid andra tillfällen istället. Synd att jag inte kunde ha gjort det nu istället för att behöva plugga jättemycket på lovet, jag har ändå annat att göra då plus att det finns saker att plugga på i de flesta ämnena. Om seende personer bara kunde förstå att saker tar längre tid för mig, nu på gymnasiet märks det mycket mer i grundskolan. Delvis är det jag som kanske har svårare att lära in saker än de flesta och sen läser jag långsammare. När man läser punktskrift ser man bara en bokstav i taget medan man tydligen kan se flera ord i taget när man läser vanlig text, vad orättvist det är om man tänker efter. Att söka information och ta olika citat ur böcker tar till exempel mycket längre tid för mig. Okej, nu har jag klagat över det en stund så nu ska jag försöka tänka positivt, boken kommer ju i alla fall förhoppningsvis på måndag, om den inte gör det bryter jag mig in i rummet och hämtar en själv, eller något.

Innan lunchen tränade jag vägen till tvärbanan så det kändes skönt att få någonting gjort. Vägen känns ganska lätt fastän jag inte hade gått den sen i våras:) På spanskan skulle vi översätta olika meningar, det var jättesvårt och när vi gick igenom en del av dem hängde jag inte med för att läraren pratade så snabbt. Han är i alla fall bra för han ska skicka alla översättningar till mig och dessutom skicka allt han skrev på tavlan idag, det känns bra=) Det är inte många lärare som orkar göra det men jag har haft några bra på gymnasiet. Matteläraren och samhällskunskapsläraren som jag hade förra året var också väldigt bra och fixade sådana saker åt mig:) Tur att jag har assistent för han scannar ju in det som lärarna inte hinner göra.

Sen jag kom hem har jag mest pluggat och chattat lite med några kompisar för en stund sen. Hoppas att den här helgen blir rolig, för bara någon dag sen fick jag reda på att jag var anmäld till Uss statskattjakt som är i helgen. Eftersom jag ändå inte har något särskilt planerat åker jag dit och träffar lite roligt folk:) Egentligen kanske jag borde vara hemma och plugga men ibland måste man ju få slappna av lite och det slutar ganska tidigt på söndag så jag hinner plugga när jag kommer hem. Hoppas att alla får en bra helg!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Är det engelska B du har nu? Det var i vilket fall väldigt kort tid ni fick på er... Vi fick en termin på oss att läsa och redovisa en bok...



Låter väldigt onödigt det där med boken och att hämta ut den. Varför skulle du inte kunna hämta den i alla fall? Känns ju bara fånigt.



Hoppas ni får det kul i helgen! Om 2 veckor kommer jag upp till storstaden =P för då är det Stockholm games =)

Redan nästa helg kommer jag dit, för då åker Jocke och jag till Tallin igen =)



SV: Haha, du brukar tycka mina inlägg är tråkiga =P

Läser du min blogg ofta numera? Jag har blivit riktigt dålig på att läsa din måste jag säga, tyvärr... Ska försöka bli bättre =)



Man kopierar bara de 3 "Bädda in-raderna" på Youtube i HTML-koden, som du kommer till genom att trycka på "Redigera HTML-kod" i länkarna över där du skriver själva inlägget. Det är inte så svårt =)

Du kan kolla på fler Youtubeklipp jag har lagt in i tidigare inlägg om du vill =)

2009-10-16 @ 17:31:21
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0