Funkishelg med US

Hej!

Det här blir nog den kortaste sammanfattningen jag någonsin har skrivit men det beror på att jag är väldigt stressad när jag skriver det här. Imorgon ska jag gå upp jättetidigt för att sedan ta en taxi klockan halv sju, hoppas att den kommer i tid. Eftersom man inte kan åka direkt till Arlanda med färdtjänsten ska jag åka dit med en vanlig taxi tillsammans med min kompis Rena och en till. Från Arlanda går flygplanet till Danmark vid niotiden så jag håller tummarna för att allt ska gå bra. När jag packade var jag stressad men min kära mamma hjälpte mig vilket nog var tur, jag är glad över att jag fortfarande bor hemma och att jag har hjälpsamma föräldrar. Att bara komma hem, packa om väskan och vända, det känns som gjort för att glömma någonting. Ikväll ska jag bara duscha snart och sen gå och lägga mig. I och för sig vet jag att jag inte kommer kunna sova inatt, jag blir alltid såhär när jag ska åka någonstans och när jag är stressad. Dessutom har jag dåligt samvete över att jag åker bort nu och missar skolan, jag vill inte att folk ska tro att jag är en person som inte pluggar och anstränger mig, det är verkligen inte så! Till viss del ångrar jag att jag tackade ja till att åka med men ja... Nu går det inte att ändra på och nu kommer jag vara körd när jag kommer tillbaka till Sverige igen.

Jag är hur som helst i alla fall jättenöjd med den här helgen. Unga synskadade, (US), är verkligen en jättebra förening! Jag blir verkligen glad av att träffa folk plus att jag har lärt mig en massa bra saker den här helgen. Tågresorna fram och tillbaka till Örebro gick bra även om jag fick stressa mycket för att hinna i fredags. Vandrarhemmet vi bodde på var jättebra och hade bra frukost och mat:) Den vegetariska maten var mycket bättre än på många andra ställen! Jag träffade många som jag aldrig har träffat tidigare, några som jag kom på vilka det var efter en stund och några som jag kände lite. Det var väldigt trevligt, stämningen var bra hela helgen och jag pratade med ganska många nya människor=) Under helgen kunde man välja mellan att lära sig mer om hur man gör reportage, ansvarar över ekonomi eller håller i möten. Jag valde föreningskunskapsdelen och lärde mig en del svåra ord som brukar användas på möten. Vi jobbade en del i grupper och fick bland annat testa att skriva en kallelse, en verksamhetsberättelse, en verksamhetsplan och planera en aktivitet, skriva vad allt skulle kosta och så vidare. Dessutom testade jag att vara ordförande på ett möte som vi låtsades ha, det gick inte särskilt bra men ändå. Idag hade vi en tävling där vi skulle kunna en del svåra ord som vi lärde oss igår och min grupp vann över de andra två grupperna med tio-ett, vad bra vi var haha. Jag blev mer taggad att komma ihåg saker när man skulle tävla mot andra men det brukar ofta vara så med mig, jag hatar verkligen att förlora, vad det än är man tävlar om. När vi spelade kort idag gick det förresten ovanligt bra för mig, jag vann bluffstopp, de andra märkte inte att jag bluffade en enda gång:)

Förutom att bara lära oss saker hann vi göra annat också. De som ville fick bada i en varm tunna, det kallades så, jag hoppade över det. Jag såg däremot en jättebra film igårkväll som hette Ping pong kingen. Den var verkligen hur bra som helst, i början var den lite seg men i slutet blev den verkligen spännande! Filmen fanns syntolkad och personen som syntolkade var bra, en del som gör det tycker jag låter väldigt uttråkade och robottaktiga men den här personen var i alla fall bättre än så. Sovit har jag inte gjort särskilt mycket i helgen, det var kallt i stugan där jag bodde plus att jag inte direkt ansträngde mig för att sova när det fanns andra som var vakna:) Vi lekte en jätterolig lek igår som kallades mördarleken, alla verkade skratta mycket och tycka att den var rolig. Nu hinner jag inte skriva mer men jag är som sagt jättenöjd med helgen och ser fram emot att åka på fler helger med US! Nästa gång jag bloggar blir förmodligen på torsdag eller fredag kväll. Hoppas att alla får en bra vecka!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Hannah

Bluffstopp är kul. Fast jag är inte så bra på det. Iallafall inte med seende, för jag kan inte låta bli att storflina när jag tänker bluffa. :D Detta leder till att jag alltid anstränger mig till en koncentrerat bister grimas som nog ser ganska kul ut. Du verkar ha haft kul iallafall.

2009-11-02 @ 17:22:11
URL: http://mentalrevenge.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag är faktiskt ganska bra på mötesord och sånt, det tror jag i alla fall.



Vi ses kanske på fredag, kommer till kulturama då. Jag kommer klockan tio och vet inte riktigt hur länge jag är där.

2009-11-03 @ 15:59:43
URL: http://musikfreakar.blogg.se/
Postat av: sandra

haha vispen då. vi bodde i stugor.

Us = bäst! gå med den gruppen på facebook.

Jag sov typ inget hela helgen, var vaken med jon, första kvällen, sen med araben med;) vi hade iaf kul, dsen var jag tvungen att lägga mig, men bästa lägret iaf;D

2009-11-06 @ 19:59:32

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0