Tisdag, skola och ungdomsgård

Hej!

Idag skriver jag bara ett kort inlägg på grund av att jag snart ska sova. Imorgon har jag det första nationella provet i matte och då vill jag vara pigg och att min hjärna helst ska kunna tänka. Utvilad var det ett tag sen jag kände mig, de senaste nätterna har jag sovit halvbra men det är ungefär dubbelt så bra som förra året vid den här tiden på året vilket är positivt.
Igårkväll pluggade jag musikteori men läste bara igenom anteckningarna, vi får se om jag orkar plugga på håltimmen imorgon, jag tvivlar på det eftersom jag först har nationellt prov i två och en halv timme och sen vanlig mattelektion i över en timme.
Den här dagen började i alla fall som vanligt med kultur och idéhistoria. Vi fortsatte att prata om renässansen och diskuterade några olika texter som kända personer hade skrivit. Vi försökte hitta rim i en text och pratade om hur texternas innehåll visade att den moderna människan kom på renässansen.
Öppen tid var som vanligt inställd på grund av att några tydligen skulle ha någon repetition i multihallen, en konsert skulle vara klockan tolv men det var ju samma tid som jag skulle äta lunch och därför orkade jag inte se den. Det verkar vara många som tränar inför olika saker nu men Kulturama har ju många estetiska inriktningar så det är ju inte så konstigt.
På håltimmen var jag tvungen att läsa igenom datorkunskapen igen, det gick ganska snabbt. Men det är vissa saker jag inte förstår hur jag ska göra så jag måste maila någon och fråga om det. Men jag tror faktiskt inte att allt går att göra när man inte kan använda datamusen. Jag ska i alla fall be min läraren om att få göra provet nästa vecka så att jag har det avklarat sen, han verkade också vilja att jag skulle göra det så fort som möjligt.

Då jag satt och läste Saknad kom Ellen och sa att vår ensemblelärare hade smsat henne och sagt att han inte skulle vara i skolan idag men att vi skulle träna själva. När vi kom ner till ensemblesalen fick vi veta att alla hade gått hem förutom vi och en annan tjej. Därför fanns det ju inte särskilt mycket att göra så vi bestämde oss för att också gå. Lite senare insåg jag att jag alltså kunde ha slutat efter kultur och idéhistorian egentligen och att jag hade suttit i skolan fyra timmar längre än vad jag hade behövt, gissa om jag störde mig. Det var ju i alla fall jättesnällt av Ellen att komma och säga till mig om det för jag hade inte fått något sms. Ellen hade förresten Rebecka som lärare på sin sånglektion idag och sa att hon var jättebra, det var ju roligt, jag har bara haft henne en gång men minns inte direkt hur jag tycker att hon var.

Adam verkade bli ganska glad över att jag kom tidigare än vanligt, vi behövde inte stressa lika mycket och fick till och med lite tid till att ta det lugnt innan ungdomsgården började. När vi kom dit träffade jag alla glada människor:) Mickis fyller år idag och jag sa såklart grattis! Hon har bland annat fått en ny mobil, tusen kronor, en cd-skiva och kläder idag, det är mycket mer än vad jag brukar få ju men det är många som får mer än jag. Senare under kvällen sjöng vi för Mickis och alla andra som fyllde år nyligen, vi fick veta att ungdomsgården bjöd på prinsesstårta. Även om det inte direkt är min favorittårta tog jag en liten bit och klarade av att äta den, jag blev glad över att det inte var särskilt mycket grädde på den utan mest vaniljgrej, har glömt vad det heter för tillfället.
Lite innan klockan nio visades ett tv-pgoram som handlade om Malena Ernman. Eftersom jag inte hade något särskilt för mig tittade jag på det, på något sätt tycker jag att det hörs på hennes röst att hon sjunger opera. De visade när Malena sjöng olika operasaker, någon musikalsak och klipp från när hon var liten. Sen fick man höra Malena prata en hel del, jag lyssnade inte så noga för orkade inte göra det utan ville prata med alla samtidigt. Klockan nio började semifinalen av Eurovision song contest. Jag hann se Malena plus fyra bidrag innan henne, Malena var faktiskt en av de bästa av de fem bidrag jag såg tycker jag. Men det kan ju bero på att jag har hört Malenas låt tidigare, jag tycker fortfarande inte att låten är jättebra men klarar av att lyssna på den och faktiskt tycka att den är helt okej. Malena är ju en jättebra sångerska och det gillar jag:) Undrar hur det gick för Sverige ikväll, jag var tvungen att åka hem klockan tio eftersom ungdomsgården stängde då och vet därför inte hur det gick.
Nu måste jag sova så att jag orkar med morgondagen, godnatt!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Johan

Marsansås, eller hur det stavas, heter det =P



Du kan fråga mig om du vill ha hjälp med Word =)

2009-05-14 @ 22:55:17
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0