Tisdag, att ha långa håltimmar är tråkigt

Hej!

Nu skriver jag ett tråkigt inlägg men det beskriver bara hur tråkigt jag har just nu.
Imorse var det kultur och idéhistoria som vanligt. Vi pratade om medeltiden och började sedan se en film som handlar lite om en filosof som kom efter Aristoteles tror jag. Mattias syntolkade filmen och det var ju trevligt för den var på engelska men jag förstod ändå inte särskilt bra vad som hände. De gick runt i ett kloster hela tiden och pratade, sen var det människor som dog och några skulle försöka lista ut vad som hade hänt. Nästa vecka ska vi fortsätta se filmen, det fanns några frågor också som man ska svara på men jag hittade inte ett enda svar idag. Filmen var jättesvår att förstå och sedan visades ganska äckliga scener i den tycker jag. Den visades på tv för länge sen såg man för när reklamen kom såg man att det var reklam för bland annat en av Mc donalds hamburgare som var fyrkantig då men som är rund nu.
Efter lektionen var det öppen tid, det var jättekallt i det stora rummet där vi var. Men det var först en person som pratade om viruset hiv och sjukdomen aids. Jag visste redan en del om det innan och lärde mig inte direkt något nytt. Men efter det kom en studievägledare som pratade om syvguiden och lite om kurserna som vi kan välja nästa år. Hon visade hur syvguiden fungerade och jag får nog be om hjälp för att kunna vara inne på den hemsidan. Att registrera mig behöver jag i alla fall hjälp med för man måste hämta en kod på fronter först och den hemsidan fungerar ju inte för mig.

På lunchen pratade jag med Mattias ganska mycket, han var här idag vilket var bra. Vi har haft ganska mycket att prata om nu eftersom han har varit borta ett tag. Det är roligt att han mår bättre nu i alla fall=)
Lite senare ringde vi syncentralen, en person svarade och försökte hjälpa oss med punktskrivaren. Men vi lyckades inte se vad det var för fel på den, när man trycker att den ska skriva ut händer det ingenting, skrivaren verkar alltså ganska död. Kanske har den gått i pension för den modell av skrivare jag använder är gammal och låter otroligt mycket. På torsdag kommer i alla fall en annan från syncentralen och hjälper oss med scannern och skrivaren.
Det blir jobbigt att ta igen allt sen för jag kan varken scanna in engelskan eller svenskan och på fredag börjar vi med ett nytt moment i svenskan. Engelskan är det ju kanske inte lika bråttom med men jag måste ha hunnit läsa igenom de två novellerna innan vi har prov om någon vecka. Samhällskunskapen är jag inte lika orolig att komma efter i, visserligen börjar vi med ett nytt moment där på fredag men min lärare brukar alltid ha alla föreläsningar på datorn och då är det ju bara för honom att ge mig dem. Dessutom förklarar han alltid saker på ett bra sätt som får mig att förstå.

Nu har jag håltimme i ungefär en timme till, det finns inte mycket att hitta på medan jag väntar på att ensemblen ska börja. Jag kommer inte på någoting som jag kan plugga på men jag har säkert glömt någonting som jag egentligen borde göra.
Ikväll är det ungdomsgård igen och jag ser fram emot att träffa alla:) Men idag händer det nog inget särskilt där, det enda jag vet att jag ska göra är att prata lite om uss med några andra.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0