Söndag, varför är alltid söndagar sega?

Hej!

Igårkväll satt jag en del vid datorn, min milestone är skum och har raderat en massa saker, bland annat kompet jag spelade in på sånglektionen. Dessutom hittar jag inte själva låten någonstans heller och det gör att jag ine kan träna på den. Jag har verkligen svårt för att improvisera och hitta på egna melodier. Vid ett inatt började jag känna mig lite trött och gick och lade mig för att försöka sova. Adam däremot var uppe mycket längre, han berättade för mig imorse att han hade pratat med mig klockan fyra inatt och att jag hade svarat. Men jag har inget minne av det och jag måste ha pratat i sömnen för jag pratade ganska osammanhängande.
Jag vaknade runt tiotiden idag men låg ändå och tänkte till halv tolv. Lite senare åt jag en smörgås med ägg till frukost, det var länge sen jag åt ägg senast och därför var det ju lite trevligt:) Efter frukosten sjöng jag lite till några låtar från idolskivan, Shirley Clamp och Sonja Aldén. Förresten ska jag på en konsert med Sonja på lördag, hon sjunger på något ställe som heter Rival i Stockholm då. Jag längtar otroligt mycket dit och nu har jag någonting att se fram emot nästa vecka. Ett tag var jag rädd för att inte få någon biljett eftersom Nina aldrig fick tag på någon att prata med. Men till slut fick hon det och lyckades köpa en biljett och få en fribiljett. Det blir Rebecka som följer med mig på konserten och det blir säkert bra, jag ser verkligen fram emot att höra Sonja igen! Det var bra att ledsagaren kan gå in gratis för den ska ju inte behöva betala när jag går på olika saker. Min biljett kostade fyrahundra kronor men det var ju lugnt värt det!

Till lunch idag åt vi risgrynsgröt, när vi gjorde den trodde vi ett tag att vi hade haft i för mycket mjölk men gröten blev ändå helt okej till slut. Okej, den blev lite lösare än vanligt men den gick att äta och blev inte bränd. Efter lunchen pluggade jag engelska men det är fortfarande ord som jag inte förstår. På torsdag har vi prov och ska jämföra novellerna och kunna en massa glosor, lycka till verkligen. Jag fick tag på en tjej i klassen idag men hon hade inte gjort engelskan sa hon och därför kunde jag alltså inte få någon hjälp. Jag får fråga min lärare om några ord imorgon kanske för det måste man ju kunna göra innan provet. Dessutom stod det att man får skriva svar på frågorna två och två och därför gör det ju ingenting om jag frågar andra om svar som jag inte hittar i texterna. Men jag måste hinna lära mig allt tills på torsdag, bara jag får g blir jag nöjd, jag kan inte förvänta mig mer eftersom jag inte alls förstår mycket av texternas innehåll. Jag ser inga likheter, de dricker alkohol i båda texterna och sitter bara och pratar hela tiden, oj, vilka likheter. Förutom det ser jag ingen likhet, det är bara män som är med i texterna och inga kvinnor. Hmm, förutom det finns det ingen mer himla likhet. Jag ska i alla fall läsa igenom båda texterna minst två gånger till innan torsdag har jag bestämt.
Senare under eftermiddagen duschade jag en lång stund, det är verkligen skönt att duscha. Ibland kan det kännas jobbigt innan man kliver in i duschen tycker jag men sen när man väl står där kan man ju duscha hur länge som helst! Förutom det har det inte hänt någonting idag, undrar varför söndagar alltid känns långtråkiga och sega. Det var länge sen jag blev nöjd med en söndag när det inte var skola dagen efter. På sommarlov och andra lov kan ju söndagar ibland kännas som vilken dag som helst men just när det är skola dagen efter, bussarna går sällan och många affärer är stängda är det tråkigt.
Nej, nu ska jag ta och göra någonting annat innan jag åker hem, snart äter vi middag här i alla fall. Adam hjälper sin mamma med att ladda över bilder från en kamera till datorn. De köpte en ny digitalkamera förut. Min kamera gick sönder för några månader sen och det jobbiga är att jag inte vet var kvittot är någonstans. Dessutom brukar det kosta pengar att bara lämna in kameran och därför har jag inte gjort det. Men vänner och andra får ta bilder åt mig istället, jag lärde mig aldrig att ta bra bilder själv. Det krävs nog ganska mycket träning innan jag lär mig det men jag började bli lite bra för om någon pratade kunde jag höra i vilken höjd jag skulle ha kameran och sedan ta okej bilder. Men det tog lång tid för mig innan jag riktade kameran rätt varje gång plus att vissa bilder blev dåliga.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0