Söndag, en tråkig dag

Hej!

Den här dagen har varit den tråkigaste på ganska länge. Men gårdagen räddade den här helgen och fick mig att tycka att den här helgen har varit en av de roligare helgerna på ett tag.
Igårkväll hade jag huvudvärk och gick därför och lade mig tidigt, nästan direkt efter att ha bloggat. Jag somnade ganska snabbt efter att ha lagt mig i sängen vilket kändes riktigt skönt.
Imorse sov jag ut till nästan klockan elva och det första jag gjorde efter att ha gått upp var att ta en lång dusch.
Jag funderade länge på om jag skulle stanna hemma idag på grund av att jag inte mådde särskilt bra och ändå skulle behöva plugga en hel del. Men eftersom Adam hade ringt igår och sagt att han ville att jag skulle komma och att han kunde ta hand om mig bestämde jag mig ändå för att åka dit en stund. En färdtjänstbuss kom och hämtade mig, ibland har de inte tillräckligt med bilar och då skickar de bussar istället. Chauffören pratade ganska mycket och berättade att han hade kört taxi i över trettio år, han var över sextiofem år och skulle kunna gå i pension nu men han jobbade fortfarande. Jag förstår inte vad som är roligt med att köra taxi, inte i över trettio år i alla fall. Men taxichauffören verkade trivas med sitt jobb:)

Adam låg och sov när jag kom runt tolvtiden men han gick upp efter en stund och lagade lunch till oss. Vi tog bara tortilini men de var goda för det var tomat och mozarellaost i dem, pastan kändes rolig också. Efter lunchen lyssnade vi lite på musik och senare under eftermiddagen har jag pluggat svenska och försökt lära mig On my own. Jag kan ganska mycket av låttexten nu men tycker inte att min röst passar till låten. Dessutom kan jag inte sjunga de höga tonerna och jag stör mig på det!
Jag ska ju hålla mitt tal på fredag och känner inte alls att mitt tal blir bra. Man ska helst ha med retoriska stilfigurer och få lyssnarna att bli intresserade av det man pratar om. Men vi fick ju inte välja ämne själva och det är nog lite därför som jag inte kan få talet att låta det minsta roligt.
Hmm, har det hänt något roligt idag? Nej, inte alls mycket faktiskt, eller jo, jag har chattat med några vänner men att träffas är hundra gånger roligare än att chatta tycker jag. Jag saknar alla människor som jag träffade igår!
Imorgon är det skola igen och det känns ju inte jätteroligt. Nästa vecka är i alla fall sista veckan som Rebecka är med mig, efter det kommer Mattias tillbaka igen och det känns både roligt och tråkigt.
Nu ska vi snart äta här och därför avslutar jag inlägget nu, förresten är det ju internationella kvinnodagen idag, trevligt trevligt=) Jag har aldrig firat den men ändå.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

2009-03-09 @ 16:50:25
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0