Onsdag, våffeldagen

Hej!

Alla vet väl att det är våffeldagen idag? Om ni inte visste det vet ni det nu i alla fall=) Till middag ska vi äta soppa och våfflor och det blir säkert gott. Jag brukar nästan aldrig äta våfflor, bara på våffeldagen och det är nog mycket därför som jag tycker om det väldigt mycket. För det mesta brukar jag bara ha sylt på våfflorna, jag är inte förtjust i grädde, glass kan däremot vara gott att ha ibland.

Imorse började jag inte förrän kvart i elva eftersom idrotten var inställd. Det kändes otroligt skönt att få sova ut lite, jag hade svårt att somna men fick ändå lite över åtta timmars sömn inatt tror jag. På matten bestämde vi att provet ska vara om en vecka istället för efter påsklovet, för min del spelade det inte jättestor roll men det hade ändå varit skönt att få plugga över lovet. Sedan kändes det lite plötsligt att bestämma idag att provet ska vara tidigare när jag ganska länge har trott att det ska vara efter lovet. Men jag får göra mitt bästa och se hur långt det räcker, g kommer jag i alla fall klara tror jag för jag tycker att g-uppgifterna är lätta. En bra sak med att ha provet innan lovet är att jag då slipper plugga matte i påsk och gå och vara nervös inför provet. Hoppas bara att provet finns på dator och att vikarien kan skriva om det lite och anpassa det för mig. Sedan har jag ingen formelsamling som de andra får ha under provet men jag får kanske fråga om det är något jag undrar över.
Vi pratade om Shirley Clamp på lunchen och jag fick känslor såklart! Idag är det bara tre dagar kvar tills jag får se Sonja igen, längtar dit!!!!!
Håltimmen gick ganska fort och jag pluggade lite engelska under den. Men vissa frågor kan jag inte svara på och man ska tydligen skriva förklaringar till alla glosor, jag trodde bara att man skulle översätta dem. Men jag får försöka skriva under kvällen och göra mitt bästa på provet imorgon, jag blir seriöst glad om jag får godkänt men det måste jag klara! Det är bara det att novellerna är svåra plus att de är hur ointressanta som helst och det går inte att hitta några bra likheter. Men jag har ju ingen aning om hur provet ser ut än men det blir säkert som vanligt, först några ord som man ska beskriva, sedan meningar som man ska para ihop med varandra och sist en skrivuppgift.

Vi läste en text som hette "Varför häxor" på svenskan, sedan jobbade vi i grupper och skulle tolka texten och olika citat till den. Min grupp kom inte på särskilt mycket, alla tyckte att texten var svår. I slutet av lektionen började vi läsa en annan text men jag hann inte läsa klart den, tills på fredag ska vi läsa en till text också men jag får jobba med svenskan imorgon för idag är engelskan viktigast.
Det är lika bra att jag sätter igång och pluggar nu så att jag får det gjort.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0