Söndag, har spelat in Du är allt

Hej!

Nu får jag skriva snabbt eftersom de förmodligen kommer stänga av internet ganska snart. Men nu sitter jag hos Adam och bloggar medan hela hans familj tittar på film. Det är bra för då slipper jag bli störd av Adam hela tiden, han brukar terra mig väldigt ofta:) Jag vill börja med att skriva att jag hade en jättetrevlig kväll igår hos Kerstin! När vi kom dit fick vi jättegoda räksaker och till middag åt vi paj och lax, Kerstin hade gjort lax för min skull eftersom jag inte äter kött, det var verkligen hur snällt som helst! Hon hade dessutom gjort soltorkade tomater som var hur goda som helst, det fanns en jättestor skål med sådana. Jag känner inte många som orkar göra egna soltorkade tomater. Till efterrätt åt vi kakor och glass med bär. Sedan hade Kerstin köpt mango eftersom hon har läst i min blogg att jag blir glad av det. Maten och efterrätten var hur god som helst! Adam visade mig några bilar och annat som han tyckte om att leka med när han var liten, det var roligt. Vi lyssnade mycket medan de vuxna pratade plus att vi pratade lite själva. Klockan var över ett när vi kom hem till Adam men vi sov länge imorse så nu är jag pigg igen:)

När jag kom till Rebecka idag spelade vi igenom både Emtpy room och Du är allt, eftersom några har sagt till mig att de tycker att jag sjunger Empty room tråkigt tog jag Du är allt. Den låten kanske jag inte heller sjunger roligt men den är lättare och ja, det bara blev så, när jag hörde mig själv sjunga versen på Empty room håller jag lugnt med er som tycker att jag sjunger låten dåligt för det lät verkligen skumt. Att spela in gick väl ganska bra, eller det kunde i alla fall ha gått sämre. Rebeckas pojkvän spelade gitarr till låten och det passade väldigt bra tycker jag, han spelade jättebra. Men jag behövde bara sjunga den två gånger, de tyckte inte att det behövdes mer. Jag testade att sjunga med auto tune en gång, det gör så att man sjunger bättre. Det lät verkligen jätteroligt när man använde det eftersom man hörde sig själv på ett roligt sätt och när man sjöng falskt försökte auto tune ändra tonerna:) På Du är allt använde vi knappt auto tune, de tyckte inte att det behövdes men jag hade tyckt att det var roligt. Jag har låten på datorn nu men gillar inte min röst, usch. Rebecka sjöng en stämma på sista versen och det lät däremot bra:) Det tråkiga med Du är allt är att den går likadant hela tiden och bara består av versen.
Nu måste jag äta här, hoppas att maten är god. Det här inlägget blev det absolut sämsta på länge men jag orkar inte tänka på hur jag skriver eller läsa igenom det innan jag postar det. Imorgon är det måndag men ingen skola, sommarlovet börjar på riktigt!
/Vispen

Kommentarer
Postat av: emma

Inspelning utkräves snarast!

2009-06-14 @ 22:43:18
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0