Måndag, varit med Adam och tränat

Hej!

Jaws har fortfarande problem när jag bloggar, texten skrivs jättekonstigt och när jag ska läsa vad jag har skrivit blir det jätteskumt och jobbigt menmen. Jag pratade med kompisar till sent igårkväll eftersom jag ändå skulle vara ledig idag. Men klockan åtta blev jag väckt av telefonen som ringde, någon terrade mig fyra gånger, jag orkade inte svara men väcktes ju ändå. När det ringde lite senare svarade jag argt, det var Adam som berättade att han också var ledig både idag och imorgon, sen slutar ju han på onsdag och har då dessutom mycket längre lov än jag eftersom han börjar sent i augusti också. Men jag störde mig på Adam som var tvungen att ringa mig tidigt bara för att han kände sig lite ensam, vi träffades ju ändå igår. Lite senare kom han i alla fall till mig, jag låg i sängen tills dess utan att kunna somna om som jag hade hoppats. Men vi åkte till Hötorget och åt först lunch på Mandarin. Det var verkligen jättelänge sen jag åt där senast och det var trevligt, jag kände igen mig på ljuden och musiken. Personalen kände jag däremot inte igen men de kanske inte har jobbat samtidigt som jag har varit där. Maten var som vanligt god, jag åt mest sushi eftersom kinabuffén mest bestod av kött. Att få äta hur mycket sushi man vill är hur bra som helst! Efter maten drack jag ett gott te, jag har inte sett det någon annanstans än just på Mandarin, det är roligt. När jag har letat efter det i affärer har det inte funnits. Adam och jag har pratat mycket om hans fest idag, vi kommer sova två nätter hos honom och jag hoppas att vi lyckas få dit en massa trevliga människor. Maja kan inte komma eftersom hon ska åka på Uss sommarläger och det är synd men Aron, Anton, Magnus, Rakel, Adam, någon mer och jag kanske det blir. Hötorget gick vi till idag och jag köpte körsbär som var goda:) Sen letade jag present till Maja länge eftersom jag knappt hade köpt någonting till henne, efter mer än två timmars letande hittade jag en sak som jag köpte. Ingen av mina presenter är roliga men det är kanske bättre att köpa någonting än att inte köpa någonting alls. Imorgon ska jag åka till ungdomsgården och ge presenter till Mickis och Kim, jag har inte orkat slå in de men Kim sa att det inte gjorde något, nu var det ju ändå ett tag sen de fyllde år. Tiden gick fort och när klockan närmade sig sex åkte vi till träningen, Adam skulle egentligen ha tittat på men han tröttnade på det ganska snabbt och åkte hem. Jag spelade mot tre personer och vann alla matcher, nice:) Nu tränar jag mycket på att skjuta diagonala skott, det är svårt men träning ger färdighet, för mig tar det jättelång tid att lära mig nya saker i showdown känns det som men ändå. Sen fikade vi och åt sockerkaka och godis, jag drack läsk medan de flesta andra drack kaffe. Undrar om jag någonsin kommer lära mig att dricka kaffe, de andra är i alla fall mycket äldre än jag och jag tror inte att alla drack kaffe när de var sjutton år. Sista träningen var idag men några ska förmodligen träna lite i sommar. Efter att jag kom hem har jag ätit lite och pratat med Nina och Lovisa. Biblioteket måste jag verkligen ringa snart, jag är verkligen jättedålig som inte har gjort det idag. I och för sig får jag skylla mig själv om jag inte har några talböcker när jag åker till England så valet att ha tråkigt utan talböcker finns också. Men nu ska jag svara i telefonen, hoppas det är någon rolig som ringer.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0