Lördag, missade nyss Sonja och Shirley...

Hej!

Ja, ni ser ju på rubriken att jag stör mig, de visade nationaldagsfirande på tv och jag trodde att Sonja och Shirley skulle sjunga på tv fyra. Men när jag hade tittat en stund på fyran märkte jag att det var fel kanal, bytte då till ettan och tittade på deras nationaldagsfirande istället. Men när programmet var slut hade Sonja och Shirley inte sjungit, jag hade missat lite mer än en kvart av programmet och det räckte för att jag skulle missa båda. Jag stör mig otroligt mycket, de är verkligen mina idoler och grejer! Agnes och Erik Hassle hann jag i alla fall se plus att Darin sjöng på fyran:) När jag bloggar har det hänt någonting som gör att jag inte riktigt kan läsa vad jag skriver, punktdisplayen har ändrat inställning på något skumt sätt, eller jaws. Nu kom det in en bolgeting i rummet här, tur att Adam såg den, getingen var flera centimeter stor, kanske fyra och den surrade väldigt högt. Vi lyckades nyss få ut den härifrån.

Sveriges nationaldag är idag och jag har faktiskt varit ute lite och tittat på nationaldagsfirande, det enda jag såg var i och för sig några som sjöng men ändå. Nationaldagen har firats på många ställen men jag var på Folkets park i Nykvarn. Det var mest småbarn där plus en massa vuxna såklart men jag åkte dit för att se när Amy Diamond eller Deasismont som hon egentligen heter sjunger. Amy pratade en del mellan låtarna och sjöng kanske sex låtar eller något, det var roligt att höra henne. Ljudet var däremot ganska dåligt och det lät konstigt i högtalarna ibland, Amy kanske använde mikrofonen lite konstigt också men det tror jag inte, hon vet säkert hur man sjunger i mikrofon med tanke på att hon har uppträtt många gånger. Några låtar Amy sjöng var What´s in it for me, Big guns, Champions, Life´s what you make it eller vad den heter, Thank you och It´s my life. Efter att Amy hade sjungit färdigt signerade hon skivor och idolkort. Jag ställde mig i kön eftersom jag ville köpa ett idolkort till min kompis som har fyllt år nyligen. Hon tycker inte om Amy lika mycket som tidigare men jag köpte det till henne eftersom jag ändå bara har köpt tråkiga saker. Kön var inte lika lång som på Idol och det var dessutom inte lika kallt ute som i vintras när Lovisa och jag köade för att träffa Kevin, Alice och Robin. Jag köpte ett idolkort där man ser Amys ansikte tror jag, det fanns tre närbilder och en bild som var tagen längre bort tror jag. En av Amys dansare fick välja bild till mig, jag tyckte att det var svårt. Efter det pratade jag lite med Amy, jag spelade in henne på min milestone när hon sa hej Vispen och tog kort på Amy och mig. Adam tog fem bilder med sin mobil och även om mobilbilder brukar bli dåliga får jag hoppas att det åtminstone finns en bra bild:) Amy var trevlig i alla fall, jag har skrivit lite med henne på myspace men nu var det ett tag sen eftersom den sidan fungerar mycket sämre för mig nu än vad den gjorde för något år sen. Nu kommer det upp jobbiga koder hela tiden som man måste kunna se för att fylla i.
Innan jag åkte hem igen träffade jag en från min förra parallellklass, Beatrice. Vi pratade en stund och det var trevligt att träffa henne, jag kände inte riktigt igen hennes röst när hon sa hej men efter att hon hade prata lite kom jag ihåg henne mer.

Efter att vi kom hem har vi suttit en del vid datorn, vi har spelat spel på blip, bland annat Robinsonspelet. Lovisa var bättre än Adam på vissa saker men Adam lyckades vinna några gånger, man spelar mot folk som är online. Till middag grillade vi, det var riktigt gott, Björn är bra på att laga mat:) Lovisa är hos en kompis nu men när hon kommer hem ska vi äta jordgubbar med glass=) Nu ska jag vara med Adam istället för att blogga.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0