Onsdag, mer showdown imorgon

Hej!

Nu sitter jag hemma och skriver, jag kom hit tidigare på eftermiddagen. Lovisa gav mig en speldosa med tre kor som hon köpte i Grekland, det fanns tydligen ganska många saker med kor och jag tycker ju om det. När speldosan spelade rörde sig en av de tre kossorna och det var roligt. Av Nina fick jag en liten ko som råmar när man klämmer ihop den på ett sätt, den har jag hängt upp på dörren till mitt rum. Men jag vill inte klämma på den för ofta eftersom jag vill att batteriet ska räcka i många år.

Sonja, Sanna och Shirley var jättebra i Lotta på Liseberg i måndags! I december vill jag se deras julkonsert, den här gången har jag sett att de är i Stockholm en dag! Jag måste verkligen köpa biljetter dit snart innan de tar slut! Irre gjorde glass med mango som var god men som tyvärr inte smakade särskilt mycket mango. Igår morse åt jag i alla fall mango till frukost innan jag åkte till showdownträningen. Jag fick vänta ganska länge innan de andra kom men det gjorde ingenting eftersom det var varmt ute. Det märktes att jag inte hade spelat showdown på sex veckor, jag hade blivit mycket sämre än innan. När jag spelade mot både Anderz och Lappis förlorade jag. Tur att jag ska träna torsdag till lördag nu och att det är två träningdsdagar innan VM.

Efter träningen åkte jag till Josefin och vi åkte in till Södertälje för att äta någonstans. Det fanns et ställe där de hade wokad mat och där gick vi in och handlade. När vi senare kom hem till henne med maten märkte vi däremot att vi både hade fått fel mat och dricka. Vi blev jättearga men det var skönt att ha någon att vara arg med, vi var ju dessutom arga på precis samma sak. När vi åt tittade vi på en film som hette Offside, jag tyckte inte om den särskilt mycket. Den handlade mest om ett fotbollslag och jag tyckte om handlingen men jag hade svårt att förstå vad som hände ibland. Vi tittade på någon mer film sen och efter det satt vi lite vid datorn. Klockan halv ett kom vi på att vi ville göra någonting och bestämde oss för att baka. Vi hittade ett jättebra recept på kladdkaka som vi gjorde. Jag fick mest vispa smeten med en visp hela tiden, det passade ju bra med tanke på namnet Vispen:) Radion var på medan vi bakade och jag sjöng till alla bra låtar, de låtar jag bara kunde halvt nynnade jag på, det måste ha låtit ganska hemskt men Josefin sa att det var lugnt att jag sjöng. Kladdkakan blev jättegod när den var klar, vi tog ut den efter tjugo minute fastän det stod att den skulle vara i ugnen i trettio. Det brukar alltid stå fel och om man har kladdkakan i ugnen för länge brukar den inte bli kladdig. Klockan halv fyra gick vi för att sova och jag somnade nästan direkt.

Idag vaknade vi klockan ett och åt lunch. Sen pratade vi mest innan jag skulle åka hem. Efter att jag kom hit har jag mest tagit det lugnt och ikväll kommer jag försöka somna ganska tidigt eftersom träningen börjar klockan tio imorgon. Nina ska köra mig dit eftersom hon vill se var det ligger någonstans, vi ska träna på samma tälle som VM ska vara på tror jag. Det är bara killar som ska träna de här tre dagarna så jag får hårt och bra motstånd, de som kommer är ju med i landslaget och mycket bättre än jag. Men jag kommer verkligen märka vad jag behöver träna på vilket är bra.
/Vispen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0