Fredag, snart helg!

Hej!

Idag lyser solen starkt, jag kan känna den i ansiktet hela tiden. Det är störande att få solen i ögonen för det gör väldigt ont efter ett tag. Först känner jag bara solen utan att den stör mig jättemycket men senare även när solen inte är kvar längre gör ögonen jätteont!
Nu sitter jag i det här kära rummet i skolan där jag brukar sitta under en del raster. Det är inte många som är i skolan nu eftersom de flesta inte börjar förrän klockan ett. Min sånglektion var nyss, jag ligger på g+ i sång, skulle ju helst vilja ha högre men jag får ju inte betyg i det förrän i trean. Läraren sa att jag måste ta i mer när jag sjunger och sjunga starkare alltså. Det har jag svårt för men jag måste börja öva mer på det! Undrar vad jag får i de andra ämnena, man kan tydligen inte sätta mvg och det bästa man kan få i sina omdömmen är vg+. Sedan har en del lärare sagt att de snålar med betygen nu, så var det i högstadiet också. Men det är ju roligt om man sen får ett bättre betyg än vad man har räknat med. Vi ska i alla fall snart börja sjunga musikal-låtar. Jag fick en låt som jag inte minns vad den heter men den verkar väl sådär.

Efter lunchen sen har jag samhällskunskap och sedan svenska, det brukar ju vara tvärtom men de hade bytt plats på lektionerna idag. Men det är intressant att jobba med ideologier tycker jag men däremot håller vi på med tråkiga saker i svenskan just nu. Olika noveller och annat som jag inte kommer ihåg.
Ikväll åker jag till Adam, det blir säkert trevligt. Vi skulle tydligen gå på någon teater med hans föräldrar någon gång i helgen, det kanske till och med var idag.
Nu ska jag gå och äta lunch, hoppas att det är något gott idag för jag är hungrigare än vanligt.
/Vispen

Kommentarer
Postat av: Emma

ska du gill honey på hennes party?:) hope so

2009-01-09 @ 16:49:30
URL: http://hopelosthead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0