Onsdag, inget särskilt har hänt

Hej!


Igår pluggade jag matte ganska länge. Förutom det hände inte mycket, Adam ringde en stund på kvällen bara. De har beställt en hytt till kryssningen! På fredag nästa vecka åker vi till Hellsingfors men vi ska bara vara där under lite av lördagen. Sedan åker vi tillbaka till Sverige och kommer hem på söndagen. Men det är bra för båten och själva resan till Finland är roligast tycker både Adam och jag. Jag ser mest fram emot buffén och karaoken. Jag vet inte om jag ska sjunga där men det är roligt att lyssna på alla andra=) Att få äta en massa god mat är jättegott! Jag kommer att rulla därifrån:) Jag blir hungrig bara av att tänka på all god mat som serveras. De hade fått ett erbjudande och hytten får vi gratis men det är den sämsta hytten. För mig spelar det inte särskilt stor roll, sover gör man ändå bara någon timme per natt. Sedan är man inte i hytten ofta, när man är vaken går man ju runt på båten. Det blir däremot maten som kostar men det ordnar sig=)

Imorse var jag trött som vanligt men i taxin kände jag mig lite piggare. På idrotten skulle vi gå en hinderbana som egentligen är tänkt för barn som går på lågstadiet. Man skulle bland annat gå balansgång vilket jag tycker är svårt, sedan skulle man göra armhävningar, sit ups och hoppa upphopp som var jobbigast. Springa skulle man också göra och det var lätt. Kaninhopp är också ganska lätt för det gjorde jag ofta i min förra skola. Vi gjorde övningarna för att det kan vara bra att träna på och för att man får bättre kropps och rumskontroll. Sedan kan man ju göra övningarna med sina barn om man skaffar det i framtiden.
Efter idrotten åkte vi tillbaka till skolan. Rebecka gav mig ett tuggummi med hallonsmak som var ganska gott men hade lite skum smak efter ett tag. Jag tuggar nästan aldrig tuggummi och därför visste jag inte att det finns en massa olika smaker, jag kanske ska börja köpa det ibland för att prova alla smaker. Det finns en sorts extra-tuggummin med fruktsmak som jag mår illa av. Men det finns någon annan fruktsmak som jag tycker om. Tydligen finns det tuggummin med apelsin, persika och vaniljsmak också, de vill jag smaka!

Matteprovet, det vill jag helst bara glömma. Tyvärr gick det sämre än vad jag trodde att det skulle göra fastän jag hade pluggat ganska mycket. Den sista frågan skrev jag bara jättelite på och sen hoppade jag över en b-uppgift på b-delen plus att jag gjorde fel på a-uppgfiten till samma fråga. På a-delen av provet hoppade jag över en eller två uppgifter, dessutom räknade jag säkert ut alla ekvationer på fel sätt. Vissa uppgifter kom jag inte på hur jag skulle räkna ut med en ekvation och därför räknade jag ut de på andra sätt, man kanske kan få en halv poäng för det, det sa min lärare i alla fall. Kapitlet med ekvationer är i alla fall slut nu:) Jag blir glad om jag slipper att göra omprov.

Efter lunchen kom Freja och hennes kompis och filmade mig. De ska nämlien göra en film som ska handla om hur det är att vara blind tror jag. Först fick jag prata lite men de hade inte förberett några frågor vilket gjorde att jag inte riktigt visste vad jag skulle säga. Lite pratade jag i alla fall, sen gick jag runt med min käpp i korridoren. De kommer tillbaka på måndag och filmar när jag har ensemble, de ville tydligen spela in lite när jag sjunger. På ensemblen sjunger vi i alla fall tillsammans, tur det, om de andra vill sjunga när de filmar vet jag inte.

Svenskan var helt okej, vi pratade om retorik och läste en text. Texten handlade om att alla människor är beroende av pengar och att pengar är makt. Författaren till texten hade tagit ut bra argument och exempel. Efter sportlovet ska alla hålla tal, vi ska prata om media och fick nio ämnen att välja på. Alla ämnen är svåra och jag har nästan gett upp redan nu om att jag ska klara av att prata i tre minuter om något av ämnena. Media, det är ju jättesvårt! Men jag får försöka att söka efter fakta plus att jag får säga lite vad jag tycker och varför.
Nu ska jag ta det lugnt en stund och senare ikväll måste jag plugga musikteori.
/Vispen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? Skriv gärna ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej i bloggen, om du skriver in din e-postadress är det bara jag som ser den)

Har du någon blogg eller hemsida? Skriv gärna in adressen till den om du vill att jag eller andra ska besöka den. URL/Bloggadress:

Här skriver du din åsikt/kommentar:

Trackback
RSS 2.0